Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Alpen ?  (gelezen 3015 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
Alpen ?
« Gepost op: 26-02-2015, 16:12 »
Als zelf volledig en compleet onbekend met 4x4,  zou ik graag enkele vraagjes stellen  :)




Het plan :


Mijn man met de Landcruiser (op gewone baanbanden) en ik met de enduro, ergens een weekje in de zomer, droog weer,  in de Alpen gaan rijden. Rustig aan, op't gemak, 't is vakantie  :D  (ja die enduro gaat veel moeten wachten op die LC, maar dat zal dan een volle 32GB sd kaart aan foto materiaal worden, of ik doe al die baantjes 3 keer  8) [size=78%] )[/size]


De vragen :


- zijn er ergens echt wel goede routes te bekomen, waar ik 100% zeker van ben dat het "easy" en krasvrij is, want we hebben dit nog nooit ondernomen. Wikiloc ken ik al, maar , of ik kijk bij 't verkeerde, daar kan ik niet echt m'n ding vinden.


- Of is er ergens een overnachting plaats, B&B , hotel, vanwaaruit verschillende routes gereden worden? Iemand dit al gedaan?


- al wat er nog aan nuttige tips kan gegeven worden....laat u gaan  ;)



09-'12 KTM smt.990) '12 HusabergFE390 - '12 KTM adv990

Offline member

  • *****
  • Berichten: 375
Re: Alpen ?
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2015, 17:19 »
Misschien hier eens doorheen neuzen,
is volgens mij gewoon te koop bij de betere boekhandel / of Bol.com




Staat hele ( vind ik ) nuttige info in over de te rijden passen in de Alpen.


Suc6 met jullie ritjes

It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Alpen ?
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2015, 19:53 »
http://www.gs-enduro.de/


Staan klasseringen in van hoe zwaar de passen zijn. Een deel van de passen die daar op staan heb ik 2 jaar geleden gereden. Het hele verslag met de namen van de passen in de voiceover en of tekst op http://www.youtube.com/playlist?list=PLY3bgoxeR1V5_blWtFkmpOUfUPxMK-sMO In principe zijn die wegen te doen met een 4x4. Vergeet de LGKS niet, die zit niet in de video (nou ja een stukje op het eind)maar echt heel mooi. Wij reden op wegbanden op de brommer en er was zelfs een Honda Silverwing bij dus op een enduro en in een 4x4 moet je met een beetje lef ver kunnen komen.

Succes,
Lennert
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
Re: Alpen ?
« Reactie #3 Gepost op: 07-03-2015, 20:54 »
merci voor alle tips  :)


Héél leuke filmpjes Lenzwerf !!


en Joebar2dakar, dat Denzel-boek zal ik me ooit wel aanschaffen, lijkt me heel interessant!


Toch denk ik er momenteel aan, om de Alpen links te laten liggen en verder te rijden naar de Pyreneeën, veel meer info en 4x4 geschikter banen (hoop ik?)


Ik probeer nog verder info te verzamelen en de routes uit te stippelen, ik breng wel verslag uit als het zo ver is  ;) [size=78%] [/size]
09-'12 KTM smt.990) '12 HusabergFE390 - '12 KTM adv990

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Alpen ?
« Reactie #4 Gepost op: 08-03-2015, 10:08 »
Karin, ik geloof dat ik de perfecte oplossing voor jullie heb  ;)
Ik bel je wel eens. of zie ik je op de grensrit???....warme Chocco tour???? .........paasrit???

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
Re: Alpen ?
« Reactie #5 Gepost op: 08-03-2015, 22:15 »
Merci Celsa, ik ben zeker op de paasrit, das nog even, maar vanals ik vroeger kan, hoor je het wel  ;)
09-'12 KTM smt.990) '12 HusabergFE390 - '12 KTM adv990

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Alpen ?
« Reactie #6 Gepost op: 08-03-2015, 22:39 »
Pyreneeën staan voor mij ook op het programma maar ik vond de alpen eenvoudiger info zoeken en hoop dat het qua paden niet veel envoudiger zal zijn.


De tracks die ik in de Alpen gereden heb waren echt prima te doen voor 4x4 of zelfs een gewone niet 4x4 panda, halverwege de sommeiller stond zelfs een transit busje en ik heb een caravan gezien op de maira-stura dus tja.


Dus mocht je nog info over de alpen willen voor dit of een ander jaar pm maar.


Lennert
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
Re: Alpen ?
« Reactie #7 Gepost op: 09-03-2015, 10:05 »
hmmmmmm .... heb nu wel in beiden zin  ::)


Misschien die Alpen dan toch maar met de 990 gaan rijden op een ander moment?

Routes in de Pyreneeën vind je gemakkelijk op wikiloc, en heel veel voor 4x4, terwijl ik voor de Alpen direct niet echt veel routes die 4x4 geschikt zijn vond (en na het zien van een foto van een RAV die naast de weg naar beneden gerold was..... :-(  )

Met een licht offroad motor denk ik dat de Pyreneeën uitdagender zijn, meer singel tracks, bomen :-)

 







09-'12 KTM smt.990) '12 HusabergFE390 - '12 KTM adv990