AllRoad-Forum > All-Road Equipment

Uitrusting Off Road ritjes

(1/17) > >>

grandia:
Dit najaar ga ik voor het eerst wat off road ritjes rijden. Nu vroeg ik me af wat ik qua uitrusting zo al nodig heb, naast een geschikte motor (DRZ 400S komt deze week). Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar niet echt bevredigende antwoorden gevonden.

Tips?

zappa.suzuki:
Crosshelm en bril
Crosslaarzen
Bodyprotector
Crosshandschoenen
Evt een camelpack
Wat gereedschap, koppelingshendel + noodkabel, bandenlichters, binnenbanden en pompje.
Vol geladen mobiel.
 
Hoeft niet allemaal per se maar is wel aan te raden  ;)

Steve:
Je kan het zo gek maken als je wilt, maar een goede helm, laarzen, handschoenen, knieprotectie en bodyprotector zijn wel belangrijk, verder een stevige broek  en een ouwe jas.
Je hoeft niet perse naar de crosswinkel voor het allerlaatste kleurtje, bij campingzaken of fietswinkels vind je ook wel geschikte kleren, outdoor- of dumpzaken ook.
Ik deed de eerste ritjes in een oude spijkerbroek met kniekappen erover, in mijn oude legerkloffie, met een weghelm. Niet ideaal, maar ik had geen geld voor iets beters. En in dezelfde kleren weer naar huis... op de motor...

   

GezwindeSpoed:

--- Citaat van: zappa.suzuki op 30-09-2009, 15:34 ---Crosshelm en bril
Crosslaarzen
Bodyprotector
Crosshandschoenen
Evt een camelpack
Wat gereedschap, koppelingshendel + noodkabel, bandenlichters, binnenbanden en pompje.
Vol geladen mobiel.
 
Hoeft niet allemaal per se maar is wel aan te raden  ;)

--- Einde van citaat ---

Volgens mij bedoeld hij KNMV/MOM ritjes (als ik het voorstel topic moet lezen). Dan kom je niet verder dan 15 km hemelsbreed van je startplek vandaan. Dus niet zoveel nodig. Camelbag is wel een aanrader want het is best intensief, een goede conditie is ook meegenomen wil je meer dan een rondje rijden.

Ga niet als een dolle van start dat doen die andere 300 gekken wel, maar probeer vooral een 2e of zelfs een 3e rondje te rijden. Je hebt dan veel meer ruimte en wordt niet aan alle kanten voorbij gereden.

hoelio:
Helm, bril, bodyprotector, stevige jas, handschoenen, kniekappen, laarzen en een stevige broek.
Dan kun je met een gerust hart off-road gaan... ;)
Voor de rest kun je een rugzak(je) meenemen met eten en drinken en eventueel wat gereedschap.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie