Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New Africa Twin  (gelezen 9677 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
New Africa Twin
« Gepost op: 14-05-2014, 12:02 »
Zal dit hem worden ? Graag dan ook in deze kleuren Honda  :D
 

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: New Africa Twin
« Reactie #1 Gepost op: 14-05-2014, 12:31 »
mag t een kilootje meer zijn.....  ::)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: New Africa Twin
« Reactie #2 Gepost op: 14-05-2014, 12:39 »
Als reis motor lijkt me dat wel wat ziet er goed uit .
Maar zou het  ??? ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: New Africa Twin
« Reactie #3 Gepost op: 14-05-2014, 13:17 »
Vind deze optie mooier!
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: New Africa Twin
« Reactie #4 Gepost op: 14-05-2014, 13:20 »
mag t een kilootje meer zijn.....  ::)


Honda heeft aangegeven dat de motor rond de 180 kilo zal zijn. Niet ideaal, maar in ieder geval stukken beter dan de F800GS(a)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New Africa Twin
« Reactie #5 Gepost op: 14-05-2014, 13:26 »
Google voor de grap eens op afbeeldingen van new africa twin, dan zie je heel veel verschillende verschijningen langskomen... Maar het lijkt wel duidelijk dat ze met iets nieuws gaankomen bij Honda.Ben wel heel benieuwd moet ik zeggen, qua allroad was Honda ooit de trendsetter met Alp en AT (bijna heel ARM heeft er wel 1 van de 2 gehad denk ik  8)  ), de laatste jaren hebben ze er niet echt iets interessants in gedaan (laatste Alp en Varadero waren toch meer weg gericht). Als de geruchten waar zijn gaan ze niet de 1200 cc GS concurrentie aan, maar kiezen ze voor het gat wat KTM achterlaat met de 990 Adventure? 180 kg zou een mooi streefgewicht zijn, maar een paar kg extra maakt mij niet zoveel uit (wordt toch geen hardcore rally kanon hoor). KTM power met Honda betrouwbaarheid lijkt mij wel weer een mooie combi!gr jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: New Africa Twin
« Reactie #6 Gepost op: 14-05-2014, 13:35 »
Knappe motor!!
 

Honda heeft aangegeven dat de motor rond de 180 kilo zal zijn. Niet ideaal, maar in ieder geval stukken beter dan de F800GS(a)
Hoe dat zo?
De F800GS staat toch ook te boek als +/- 180kg droog?
Of beloven zij 180kg nat?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: New Africa Twin
« Reactie #7 Gepost op: 14-05-2014, 13:37 »
Er zijn inderdaad veel afbeeldingen van. Het zou mij ook niet verbazen als die InMoto CRF1000-versie een autocad is van die geschetste versie van een tijdje terug. Alleen dan met honda kleuren...
 
Ik hoop dat hij een kilo of 180 gaat zijn. Rijd nu een ransalp 600 en veel zwaarder hoeft van mij niet, heb de benen niet zooo lang en de transalp zit met (niet teveel) bagage al op 4x mijn eigen gewicht. Maar ik wil wél graag een tweecilinder...
 Maar wat is er dan nu op de markt...? Weinig. XT660 maar 1 cilinder. KTM, maar bult vermogen en ook niet de lichtste. BMW met de F650-serie is 1 cilinder, de 800 mss dan...? Maar die zijn dan weer niet goedkoop. (student). Dus dan een transalp. Met weinig kosten toch van Zuid-Afrika naar huis, Marokko etc.

Met deze eisen en de tot nu toe gegeven specs lijkt de nieuwe twin ideaal te worden...  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: New Africa Twin
« Reactie #8 Gepost op: 14-05-2014, 13:39 »
180 kilo zou inderdaad wel erg weinig zijn; dat weegt een 1 cilinder XTZ Ténére ook(zelfs 183 meen ik)   :-X
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: New Africa Twin
« Reactie #9 Gepost op: 14-05-2014, 13:41 »
180 kilo zou inderdaad wel erg weinig zijn; dat weegt een 1 cilinder XTZ Ténére ook  :-X

Klopt... is heel weinig.
Maar er was een tijdje terug iets over een verandering in het blok wat de boel wel wat lichter zou gaan maken, maar wat de betrouwbaarheid niet zou schaden.
Ik denk echter dat het gewicht ook eigenlijk niet ver onder 200 gaat komen... Kan haast niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: New Africa Twin
« Reactie #10 Gepost op: 14-05-2014, 13:42 »

Volgens bmw zelf:

800gs 190 droog, 214 nat
800gsa 229 nat


Of die nieuwe AT nou droog of nat 180 gaat wegen weet ik niet. We moeten sowieso maar zien wat Honda er van gaat maken. Ik zie ze er voor aan een 17" voorwiel op het laatste moment in te stoppen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: New Africa Twin
« Reactie #11 Gepost op: 14-05-2014, 13:44 »
Deze stond in Duitsland in de bladen:


En met deze kwam MCN:


Ik vind ze allebei wel wat hebben. Heb wel het gevoel bij de MCN optie en bij de foto bij de start van dit topic, dat de AT op die manier wel wat zwaarder gaat/moet worden dan in die van Motorrad of die van Inmoto. Aan de andere kant zou dat wel meer reis-enduro zijn.
De tweede optie is misschien meer in de lijn van de machines die Honda nu ook aanbiedt met de 700/750 serie en zit ook meer in de lijn van de KTM 990 Adventure. Ik vind hem wel mooi en op het oog ook wat offroad vaardiger, al zijn dat alleen de looks. Nadeel voor Honda is wel dat ze daarmee de retro-kopers niet aan zich bindt. En dat vind ik wel een goed punt in het MCN artikel. Als ze de AT al terug laten komen, dan is het waarschijnlijk omdat ze met de naam al een voorsprong hebben op Suzuki's V-Strom 1000, de F800GS etc.

En intussen zitten de heren bij Honda zich gek te lachen over al die enthousiastelingen die al druk aan het discussiëren zijn. Zij hebben nog tot de EICMA om de spanning op te voeren en wijzigingen aan te brengen. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: New Africa Twin
« Reactie #12 Gepost op: 14-05-2014, 13:45 »
Volgens bmw zelf:

800gs 190 droog, 214 nat
800gsa 229 nat


Of die nieuwe AT nou droog of nat 180 gaat wegen weet ik niet. We moeten sowieso maar zien wat Honda er van gaat maken. Ik zie ze er voor aan een 17" voorwiel op het laatste moment in te stoppen...

Geruchten gaan dat het 2 modellen gaat worden, 1 met 19inch en 1 met 21. Beide gespaakt.
 
Maarja... geruchten.
 
Afwachten dus idd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: New Africa Twin
« Reactie #13 Gepost op: 14-05-2014, 13:45 »
Ik denk echter dat het gewicht ook eigenlijk niet ver onder 200 gaat komen... Kan haast niet.


Allroads worden niet bepaald ontworpen met gewicht besparing in gedachte. Als een G650x een 650cc eencilinder is van 144 kilo droog, dan moet een paralel twin van 180 toch ook te doen zijn?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: New Africa Twin
« Reactie #14 Gepost op: 14-05-2014, 13:48 »

Allroads worden niet bepaald ontworpen met gewicht besparing in gedachte. Als een G650x een 650cc eencilinder is van 144 kilo droog, dan moet een paralel twin van 180 toch ook te doen zijn?

Klopt. Het KAN. Maar het bespaarde gewicht komt dan wel ergens vandaan en het is de vraag of de motor (als geheel) daar beter van wordt. Honda kennende kijken ze niet op een grammetje meer of minder... met de oude TA en AT - series iig. En daar zit mss ook juist wel hun kracht/betrouwbaarheid etc.