Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: eigenbouw roadbook  (gelezen 31341 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
eigenbouw roadbook
« Gepost op: 10-01-2007, 22:19 »
Vanwege de vele tijd die ik over heb ben ik maar eens weer begonnen met een nieuw roadbook.

Na dagen van schetsen, onderdelen zoeken is het vandaag eindelijk gelukt om een 3d tekening in elkaar te fabrieken.
Wat worden de specs? Nou oa:
- electrisch aangedreven
- 2 motoren
- getande riem aandrijving
- Motor in de behuizing
- Bovenal Foolproof (herstel oossie breekproof)
- Materiaal, carbon natuurlijk.
- bovenal eenvoudig van opzet
- op de assen na allemaal standaard onderdelen
- eenvoudig wisselen van rolpapier. Mogelijkheid om papierrol op een droge plaats op te rollen en vervolgens in de roadbook plaatsen.

Render images komen zo, heb geen upload mogelijkheid mijn eigen server ligt eruit. :-\

Zodra tekening definitief is, maar eens onderdeln bestellen en een mal fabrieken.

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #1 Gepost op: 11-01-2007, 12:34 »
Ben benieuwd. ik heb ook een roadbook nodig voor mijn XR. Komt binnenkort een Accerbis kunstof ding op. Wat jij van plan bent is natuurlijk vele malen mooier.

Mocht je dit als een soort bouwpakket in de verkoop brengen houd ik mij aanbevolen!

ik zit mij net te bedenken, hoe gaat het met de aandrijving van zo een roadbook als je motor geen 12v accu heeft? Rechtstreeks van de dynamo of moet je toch ergens een accu kwijt raken?
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #2 Gepost op: 11-01-2007, 17:18 »
 :stupid:

Klinkt interessant en hou me ook aanbevolen  ;)

(Klinkt ook meteen als veel werk en als in "moeilijk", vooral het carbon en de aandrijving)
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2007, 17:52 »
Ik ben van plan om het oude RB van Sixo te maken, het meeste materiaal is bij Conrad te krijgen, lekker makkelijk.

http://www.rallye-team-23.de/SIXORB/ANLEITUNG/Roadbook_elektrisch_Bauanleitung.pdf

Wel met wat veranderingen erin maar wel met die basis. Spullen liggen al klaar, nu de tijd nog..   :confused:
Ik ben wel benieuwd naar jouw tekeningen en uitvoering Oossie.


(Eerste levensbehoefte van de Ware Prutser; voldoende projecten in voorbereiding  :D )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2007, 22:05 »
Enkele piccies






Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2007, 22:20 »
ziet er goed uit
seriewerk???  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2007, 07:55 »
Erg mooi Oossie!!

Maak je ook een plaat onder het voorblad. Ik maak zelf nog graag aantekeningen op een geladen roadbook en bij de standaard dingen gaat dit niet.  ???

Succes en denk eens aan een Alroadmaniacs productie!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2007, 09:03 »
wow ... ziet er goed uit, ik was net van plan om die van Oene te gaan maken en iets elctrisch in te knutselen (http://www.xs4all.nl/~oene/motorrijden/roadbookhouder/roadbookhouder_aluminium.htm) maar deze ziet er wel echt super uit .....  ik hou me ook aanbevolen
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2007, 09:07 »
Met zulke mooie tekeningen kan je het bijna geen eigenbouw meer noemen. Ziet er mooi uit. Kek trouwens die schaduwen op de tekening….

Met een goeie mal kan je in serie gaan produceren. Bestellijstje erbij voor de onderdelen, bouwtekeningetje en iemand die asjes kan leveren. Mooi product voor de ARM-sjop 8)

Dan hoef je alleen nog maar iemand te zoeken die hem op één van de komende Dakars wil introduceren


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #9 Gepost op: 12-01-2007, 09:11 »
zoek ook een nieuwe, hou me warm aanbevolen!!!!!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2007, 10:26 »
gaaf!
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #11 Gepost op: 12-01-2007, 10:34 »

Maak je ook een plaat onder het voorblad. Ik maak zelf nog graag aantekeningen op een geladen roadbook en bij de standaard dingen gaat dit niet.  ???


Misschien handig om die plaat dan transparant te maken ivm verlichting, van Lexan bjivoorbeeld...
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #12 Gepost op: 12-01-2007, 10:36 »
WOW :o

Wat een respons, dit had ik zeker niet verwacht.
Zodra ontwerp definitief is, ga ik eea doorrekenen.

@Jeroen,
Ik denk te weten wat je bedoelt. Je gebruikt het roadbook om schetsen te maken van situaties? Toch
Je kunt hiervoor natuurlijk eenvoudig een plaatje zelf creeeren.
In mijn ontwerp komt dit niet vanwege eerder genoemd criteria, dat het vooral simpel moet blijven.

piccie



Via de buren een opmerking gekregen over het scherm bovenop, dat die beter schanierend kan zijn vanwege kwijtraken/vallen maar ook plaatsen roadbookrol wanneer het regent.
Dit zoek ik nu uit.  Heb al een waarmee criteria 1 overeind blijft het moet simpel zijn.

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #13 Gepost op: 12-01-2007, 10:59 »
Hoeveel A4tjes zouden erin passen? kan me ritten herrineren dat we 15 stukken aan elkaar plakte, weet niet of dat zou passen in deze. Past overigens ook moeilijk in een acerbis.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2007, 11:37 »
Hoeveel A4tjes zouden erin passen? kan me ritten herrineren dat we 15 stukken aan elkaar plakte, weet niet of dat zou passen in deze. Past overigens ook moeilijk in een acerbis.

Hahaha, capaciteit. Heb ik natuurlijk nagemeten.
Maximale roldiameter is 50mm (met een klein beetje marge) Rol waarop het gerold wordt is 10mm.
Dus reken maar uit.
Ik kom theoretisch op 21 vellen papier. (aangenomen dikte 0,3mm)
Als je een dikte neemt van 0,12mm (zou ongeveer 80grams moeten zijn) dan passen er 50 vellen in.