Margrieta,
Ik zie dat je nog met het orginele stalen stuur rijdt en die zijn gevoelig voor buigen bij omvallen.
Van TAG kan je een fatbar kopen met dwarsstreep voor nog geen €90 bi j Overveld Parts. Doe Ronald O. de groeten van me
Verder misschien wat Boeklon (of hoe heet dat ook weer?) voor je koplamp kopen. Guido had er laatst een klein gaatje in door steenslag en volgens mij was het orginele koplamphuis extrema duro.
Je zult ook merken dat hij de geometrie heeft van een crosser en dus heel snel stuurt, maar dus ook gevoelig is voor headshake in zeer rul zand. Het verschil tussen rul zand en zeer rul zand is niet altijd duidelijk, maar wordt vanzelf pijnlijk duidelijk: salto.
Bij mij is het stuur al een keer uit mijn handen geslagen en we vlogen vervolgens beiden door de lucht. En ja, ik kreeg idd de motor in mijn nek. Roadbook die op het stuur zat vol in mijn borstkast, slechts één gebroken rib :'( Sommide endurorijders lossen dat op door het balhoofd strakker aan te draaien dan af-fabriek. Bij intensief gebruik moet een enduro-rijder dan elk jaar het balhoofdlager vervangen en jij misschien 1 x per 2 jaar?
De beste oplossing voor bovenstaande is Ronald je motor te laten aanpassen via Reiger Suspension. Voor de DRZ-S is dat 350€, maar ik zou me kunnen voorstellen dat het voor jou minder kost indien je minder weegt dan 75kg. Zie:
www.reigersuspension.com. Alle enduromotoren moeten even getuned worden om 100% aangepast te worden aan de bereider en het terrein. Jouw Suzuki staat feitelijk afgesteld voor de weg en is binnen een bepaalde bandbreedte aan te passen met de 'clickers'.
Noppy