Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ongeluk door prikkeldraad!  (gelezen 9266 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
ongeluk door prikkeldraad!
« Gepost op: 20-06-2017, 23:34 »
Hallo,
Excuses alvast voor mijn gebroken Nederlands, ik ben inderdaad Fransman !
Afgelopen vrijdag heb ik dus een ongeluk gehad door een prikkeldraad die in een zandpad op het hoogte van ong. 1,20m gespannen was!
Ik rij graag offroad maar ik kijk altijd als ik mag rijden en rij ook nooit in prive terrein. Op deze pad staan absoluut geen "prive terrein" verkeersbord en staan ook dus niet dat je mag met de motor (of auto) niet rijden. Zie hieronder de foto van het pad die ligt op het gemeente Oldebroek (wezep/Overijssel) bij bovenheigraaf tussen nummer 93 en 95 (op de andere kant van de weg):   






Hier een foto van de prikkeldraad gespannen tussen twee bomen!:




En hier een foto van de sloot waar ik ben daarna gevallen, gelukkig tussen twee bomen en gelukkig reed ik niet zo snel (ca 40 a 50km/h) want ik reed deze zandpad voor de eerste keer en bovendien was de zon heel laag en bijna rechtstreeks in mijn gezicht (het was dus onmogelijk om de prikkeldraad te kunnen zien!):



Gisteren (maandag) ben ik dus op advies van de politie (via telefonisch contact opgenomen) bij de gemeente Oldebroek geweest om een aangifte te doen. Vandaag krijg ik een belletje van de gemeente dat ze kunnen voor mij niks doen want het is geen terrein van de gemeente, hun advies is dus om zelf contact op te nemen met de eigenaar van het zandpad als ik wil verder actie ondernemen. Zelfde verhaal bij de politiebureau waar ik ben vandaag geweest, de politie agent heeft me dus verteld dat ik kan geen aangifte doen want het is (volgens de gemeente) een prive terrein! Volgens mij zijn ze beide (gemeente en politie) goed bezig om ze weinig mogelijk te doen! Maar goed, ik heb dus gewoon pech en ik ben bang dat ik verder niks kan doen. Ik vind het natuurlijk jammer want ik heb wel schaden op mijn motor maar ik vind het vooral jammer dat ze willen (of kunnen) niks doen omdat een prive terrein is! Iedereen kan op deze zandpad lopen, fietsen, en met brommer of auto/motor rijden dus de kans bestaan wel dat het kan nog een keer gebeuren...
Hier een paar foto's van de schade op mijn motor:





Misschien heeft hier iemand advies of tips voor mij? En is de eigenaar van deze zandpad niet verplicht om een boord te zetten en mensen informeren dat prikkeldraad op de zandpad gespannen zijn?
Bedankt alvast..
Groetjes
Pascal
 


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #1 Gepost op: 21-06-2017, 01:16 »
Ik had aangifte gedaan van mishandeling.


Maakt toch niet of het net binnen of buiten de dorpsgrens is? De weg mag misschien privé zijn, hij is wel open voor het publiek.


Of ben ik nou gek?


(beterschap en succes met de afhandeling)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #2 Gepost op: 21-06-2017, 06:24 »
Ik hoorde het verhaal van Edwin, inderdaad aangifte doen.

Het maakt toch niet uit waar je je bevind op zo'n moment?
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #3 Gepost op: 21-06-2017, 08:07 »
Check eens de uiteinden van het prikkeldraad en fotografeer dat. De ene boer slaat het 5 x om, de andere 7x. Check dan ook eens het dichtstbijzijnde officiële hek en Tel daar ook het aantal windingen. Zoek in de buurt daar door totdat je een hek / lap grond aantreft met overal 7 windingen, gelijk aan die van jou en ga eens praten met díe eigenaar? Smartphone op standje opnemen zetten en laat 'm zijn gal maar spuwen!😁

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #4 Gepost op: 21-06-2017, 08:10 »
Ziet er uit alsof het gewoon openbaar toegankelijk is. Weet je al van wie dat stuk grond is?
Mijn collega fietst daar alle dagen bij langs. Hij woont daar +/- 400m vandaan op de kruising Vreeweg/Sportlaan en wellicht dat hij weet wie de eigenaar er van is. Mocht je die behoefte hebben wil ik het hem wel eens vragen.  ;)

Succes bij het herstel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #5 Gepost op: 21-06-2017, 08:14 »
Ik had aangifte gedaan van mishandeling.


Maakt toch niet of het net binnen of buiten de dorpsgrens is? De weg mag misschien privé zijn, hij is wel open voor het publiek.


Of ben ik nou gek?


(beterschap en succes met de afhandeling)

Jeb!! mee eens!

In Frankrijk spannen ze kettingen.... waar je niet zomaar doorheen rijdt.

Ook crimineel natuurlijk.

Waarschijnlijk is dit door collega off-road rijders verziekt (hekken open laten staan, schade rijden enz enz)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #6 Gepost op: 21-06-2017, 08:32 »
snap de reactie van de politie ook niet. Dit is toch verboden? of het dan op eigen terein is of niet moet niet uit maken. Lijkt me minimaal een bezoekje aan de plek waard en gesprek met de landeigenaar dat dit op zijn land gebeurt.


Zou de reactie hetzelfde zijn als een kind daar met zijn driewieler op een landmijn rijdt?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #7 Gepost op: 21-06-2017, 08:37 »
Als het weggetje niet deugdelijk afgesloten is met bijvoorbeeld een hek of een slagboom, dan is het gewoon openbaar, alhoewel prive eigendom.

Het enige issue is bij prive wegen met enorme kuilen; als je dan over de kop slaat is de eigenaar verantwoordelijk voor jouw schade.

Afsluiten met prikkeldraad op middelhoogte om kennelijk af te sluiten is een heel ander verhaal; lijkt meer op poging tot doodslag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #8 Gepost op: 21-06-2017, 08:54 »
Naar geval.
Je weet natuurlijk niet of de eigenaar dit heeft gedaan.
Een boze gefrustreerde wandelaar bestaat ook.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #9 Gepost op: 21-06-2017, 10:37 »
Ik heb het ook een keer gehad. Was een boer die verderop koeien aan het verplaatsen was en voor de zekerheid een stuk weg had afgesloten. Hij had ook kleine stukjes plastic er aan gehangen om het draad zichtbaar te maken. Helaas reed ik daar te hard voor en zag het pas echt op het laatste moment.

De boer kwam direct naar ons toe gereden en verontschuldigde zich direct. Hij vond het zelf heel erg vervelend en schaamde zich rot. Toen ik door had dat het niet express was en aangezien ik niet dood gegaan was heb ik de motor gewoon weer opgepakt, de beste man gerustgesteld, en ben verder gereden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #10 Gepost op: 21-06-2017, 11:04 »


Dank aan iedereen voor commentaren/advies/steun  ;) .
Ja, het is dus gewoon een openbaar zandpad zoals op te zien op de foto en dus zonder enige informatie/boord dat prive terrein is!
Ik heb dus geen idee wie is de eigenaar en de gemeente wil de naam liever niet aangeven! Op het eind van deze pad verderop staan wel een boerderij dus ik geloof dat ze de eigenaar zijn maar ik ben dus niet verder gegaan en heb dus ook niet met hun contact opgenomen....misschien moet ik dat eerst doen maar ik wil in eerste instantie mijn recht weten, dus wat mag en wat niet!   

Ik had aangifte gedaan van mishandeling.Maakt toch niet of het net binnen of buiten de dorpsgrens is? De weg mag misschien privé zijn, hij is wel open voor het publiek.Of ben ik nou gek?(beterschap en succes met de afhandeling)

Heb je het bij de politiebureau gedaan en heb je daarna iets gehoord?


Ziet er uit alsof het gewoon openbaar toegankelijk is. Weet je al van wie dat stuk grond is?
Mijn collega fietst daar alle dagen bij langs. Hij woont daar +/- 400m vandaan op de kruising Vreeweg/Sportlaan en wellicht dat hij weet wie de eigenaar er van is. Mocht je die behoefte hebben wil ik het hem wel eens vragen.  ;)

Succes bij het herstel.

Hoi,
Als je collega kan deze informatie vinden/hebben dan hoor ik het zeker graag! Misschien kan hij ook bevestigen dat prikkeldraad op deze pad regelmatig gespannen zijn?
dank alvast!

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #11 Gepost op: 21-06-2017, 13:08 »
Plaatsbepaling.

Kijk op http://pdokviewer.pdok.nl/
en zet daar aan de kadastrale grens, bepaal het perceel nummer.
knop info gebruiken en op perceel aanklikken voor meer informatie.

Nu kijk ik in een andere programma en leg daar het maaiveld Actueel Hoogtebestand Nederland  AHN2 onder en zie dat perceelgrens midden over het pad loopt, je kan daar dus te maken hebben met twee eigenaren. links grondeigenaren/rechts grondeigenaren.

(Hier kan je door de bomen heen de paden zien.)







Post Merge: 21-06-2017, 13:23
Waar is de draad gespannen net voor of net na een ingang van perceel weiland, ik zie namelijk geen uitrit/inrit sporen het weiland in (jouw foto)
Vlak bij zo'n inrit, wordt het meestal gespannen om de koeien van het ene perceel naar het andere te laten lopen.
De boerderij aan de noordkant, steekt waarschijnlijk de weg over met zijn koeien, in zuidelijke richting
Hier ST van 2016, met koeien in de wei en de weg overgang. link
Bij de weg staat wel een koeienbord link


Als het midden op weg is gehangen, niet bij een inrit, dan is dat niet logisch en kan meer het werk zijn van vandalen.


Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #12 Gepost op: 21-06-2017, 13:28 »
Nu ik dat zo zie ben ik vrij zeker dat het mij op dat pad is overkomen indertijd, dat is dan wel een beetje kwalijk dat hij daar niet van geleerd zou hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #13 Gepost op: 21-06-2017, 13:30 »
Jouke, kwam je hier langs tijdens een Midsummer toevallig?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk


Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #14 Gepost op: 21-06-2017, 13:30 »
Jouke, kwam je hier langs tijdens een Midsummer toevallig?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Ik kan het me niet meer herinneren.

Post Merge: 21-06-2017, 13:34
Nah, ik begin toch te twijfelen. Volgens mij was 't meer bochtig waar ik reed.