Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ongeluk door prikkeldraad!  (gelezen 9259 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #15 Gepost op: 21-06-2017, 13:58 »
Plaatsbepaling.

Kijk op http://pdokviewer.pdok.nl/
en zet daar aan de kadastrale grens, bepaal het perceel nummer.
knop info gebruiken en op perceel aanklikken voor meer informatie.

Nu kijk ik in een andere programma en leg daar het maaiveld Actueel Hoogtebestand Nederland  AHN2 onder en zie dat perceelgrens midden over het pad loopt, je kan daar dus te maken hebben met twee eigenaren. links grondeigenaren/rechts grondeigenaren.

(Hier kan je door de bomen heen de paden zien.)







Post Merge: 21-06-2017, 13:23

Waar is de draad gespannen net voor of net na een ingang van perceel weiland, ik zie namelijk geen uitrit/inrit sporen het weiland in (jouw foto)
Vlak bij zo'n inrit, wordt het meestal gespannen om de koeien van het ene perceel naar het andere te laten lopen.
De boerderij aan de noordkant, steekt waarschijnlijk de weg over met zijn koeien, in zuidelijke richting
Hier ST van 2016, met koeien in de wei en de weg overgang. link
Bij de weg staat wel een koeienbord link


Als het midden op weg is gehangen, niet bij een inrit, dan is dat niet logisch en kan meer het werk zijn van vandalen.
Bedankt en ik zie inderdaad ook dat de pad tussen verschillende percelen staan! Het wordt dus nog lastiger geloof ik....
En je heb gelijkt, de draad was gespannen net voor (of na als je van de andere kant rij!) de ingang van een perceel weiland. De draad was dus duidelijk bedoeld om de dieren van het ene perceel naar het andere te laten lopen....

Post Merge: 21-06-2017, 14:01
Ik kan het me niet meer herinneren.

Post Merge: 21-06-2017, 13:34

Nah, ik begin toch te twijfelen. Volgens mij was 't meer bochtig waar ik reed.
Het zou wel toevallig zijn maar deze pad is gewoon rechts zonder enige bochten!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #16 Gepost op: 21-06-2017, 14:12 »
Mijn collega even gevraagd:

Zijn antwoord was.
---
Dat is een zandpad dat na een paar honderd meter eindigt bij een boerderij/huis.
Weet het niet zeker, denk wel dat het privé is.

Meer kreeg ik er niet uit.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #17 Gepost op: 21-06-2017, 14:26 »
Mijn collega even gevraagd:

Zijn antwoord was.
---
Dat is een zandpad dat na een paar honderd meter eindigt bij een boerderij/huis.
Weet het niet zeker, denk wel dat het privé is.

Meer kreeg ik er niet uit.
dank voor de informatie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #18 Gepost op: 21-06-2017, 14:31 »
Jouke, kwam je hier langs tijdens een Midsummer toevallig?

Oldenbroek is noord Gelderland zuidwest van Zwolle, is de MidSummer daar ooit langs geweest?

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #19 Gepost op: 22-06-2017, 12:48 »
Maar, als zo'n pad gewoon toegankelijk is, en zo'n boer "vergeet" om de draad weg te halen, dan heeft hij daar toch gewoon zijn verantwoordelijkheid voor te nemen?


Daarbuiten vind ik de "medewerking" van politie en gemeente in deze bedroevend...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #20 Gepost op: 22-06-2017, 13:19 »
Maar, als zo'n pad gewoon toegankelijk is, en zo'n boer "vergeet" om de draad weg te halen, dan heeft hij daar toch gewoon zijn verantwoordelijkheid voor te nemen?


Daarbuiten vind ik de "medewerking" van politie en gemeente in deze bedroevend...
dank en ik ben wel met jou eens.....ik snap echt niet dat de politie en de gemeente mijn verklaring/aangifte niet meer "serieus" hebben genomen...misschien komt dat omdat ik geen Nederlander bent, mijn Frans accent is inderdaad ook bedroevend!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #21 Gepost op: 23-06-2017, 20:06 »
Nergens niet om, maar als dit prikkeldraad over een pad heen hangt doe je er sowieso een lintje of stukje plastic aan om het zichtbaar te maken. Dat doen alle boeren om vee over een pad/weg te laten. Zelfs al is het een rode schokdraad. Dit is echt niet normaal.


Waarom kan je geen aangifte doen? Prive terrein of niet, dan zal de politie de perceeleigenaar aansprakenlijk moeten stellen lijkt mij. Als er aan het begin van het pad geen bordje "verboden toegang" hangt mag je er gewoon inrijden. Net als een oprit voor een woning, dat is precies hetzelfde. Deze oprit is alleen wat langer.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #22 Gepost op: 23-06-2017, 21:37 »
En sowieso aangifte doen bij je verzekering!!


Inclusief foto's. Dat de politie geen aangifte wil opnemen betekent niet dat jij geen actie kunt ondernemen tegen de weg eigenaar/beheerder/prikkeldraad spanner (via je verzekering). Heb je rechtsbijstand?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #23 Gepost op: 24-06-2017, 09:17 »
En sowieso aangifte doen bij je verzekering!!


Inclusief foto's. Dat de politie geen aangifte wil opnemen betekent niet dat jij geen actie kunt ondernemen tegen de weg eigenaar/beheerder/prikkeldraad spanner (via je verzekering). Heb je rechtsbijstand?
Dank voor de tips...ik ga vandaag proberen terug te gaan en de boer vragen wie de eigenaar van het pad is....en daarna wil ik inderdaad mijn verzekering bellen om te vragen wat ik moet doen en wat zijn mijn rechts. We zullen zien! Ik heb ook op de site van de politie gekeken maar ik zie ergens waar ik kan een aangifte doen voor "mishandeling" !  :-\

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #24 Gepost op: 25-06-2017, 17:29 »
er had op zijn minst een beter zichtbare markering aan gekund. Groen valt niet echt op, het had natuurlijk een signaalkleur moeten zijn. Dat lijkt wel op nalatigheid naar mijn bescheiden mening

As je maar niet falt!

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #25 Gepost op: 25-06-2017, 18:18 »
er had op zijn minst een beter zichtbare markering aan gekund. Groen valt niet echt op, het had natuurlijk een signaalkleur moeten zijn. Dat lijkt wel op nalatigheid naar mijn bescheiden mening

Pad ligt in noordelijke richting, dan laagstaande zon kon niet recht in je gezicht staan, maar heeft wel veel schaduwwerking op het pad. Kleurtjes vallen niet echt op
Als de boer vaak zijn koeien wijd, dan zou ik bij de oversteken palen neer zetten, waarbij de draad makkelijk vast te maken is en niet op de wijze om zo'n dikke boom heen naar de andere kant. Niet echt handig. Werkwijze?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #26 Gepost op: 26-06-2017, 09:13 »
Pad ligt in noordelijke richting, dan laagstaande zon kon niet recht in je gezicht staan, maar heeft wel veel schaduwwerking op het pad. Kleurtjes vallen niet echt op
Als de boer vaak zijn koeien wijd, dan zou ik bij de oversteken palen neer zetten, waarbij de draad makkelijk vast te maken is en niet op de wijze om zo'n dikke boom heen naar de andere kant. Niet echt handig. Werkwijze?
Het pad gaat richting (noord)west en ik kan je garanderen dat de zon op die tijd (tussen 21:00 en 21:30 uur) in mijn gezicht was  ;) .....Zoals op de foto te zien (denk ik), er waren twee stukje GROEN plastic vast gezet op de draad, veel te weinig  (vooraal in GROEN!) om de draad te kunnen zien..Ik ben zondag terug geweest maar helaas heb ik niemand gezien en met niemand kunnen praten. Ik ga vanochtend mijn verzekering bellen en ben benieuwd wat ze kunnen voor mij betekenen....maar zonder aangifte bij de politie ben ik bang dat het geen zin heeft!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #27 Gepost op: 26-06-2017, 11:12 »
Dan zou ik via internet even aangifte doen indien ze onwillig zijn op het buro.

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/voorbereiding-aangifte/vernieling-voer--of-vaartuig.html

Vul dan bij sporen in dat die groene stripjes plastic er hingen, maar dat die te weinig zekerheid boden om gezien te worden (nalatigheid).

Suc6!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #28 Gepost op: 26-06-2017, 11:44 »
Dan zou ik via internet even aangifte doen indien ze onwillig zijn op het buro.

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/voorbereiding-aangifte/vernieling-voer--of-vaartuig.html

Vul dan bij sporen in dat die groene stripjes plastic er hingen, maar dat die te weinig zekerheid boden om gezien te worden (nalatigheid).

Suc6!
Bedankt...ik heb de link gekeken, ik moet dus NEE antwoorden op alle vragen als ik wil een aangifte via internet doen als ik het goed begrijp! Ik heb het dus gedaan maar ik moet eerst de sms functie van de DigiD activeren als ik wil verder gaan met de aangifte...die heb ik net gedaan maar het duurt nog 5x dagen voordat de functie wordt activeren...dus kan ik nog niet een aangifte doen, wat een gedoe met de DigiD!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: ongeluk door prikkeldraad!
« Reactie #29 Gepost op: 26-06-2017, 11:57 »
Ach, die DigID heb je wellicht ook eens nodig voor je IB aangifte, altijd handig!