Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ONK enduro 2017  (gelezen 18127 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #15 Gepost op: 14-12-2016, 20:59 »
als Staphorst lekker gaat is er een grote kans dat ik in Enter van start ga.
(zekers zelf nog transponder regelen?)

kijken kom ik zeker.
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #16 Gepost op: 17-12-2016, 20:21 »
Ik zit nog even te kijken.

Misschien ook een licentie, zou dan N2 worden, maar het hele jaar achteraan rijden heb ik niet zoveel zin in en dan is het ook een dure hobby, dus mss een paar keer op DL. Of gewoon bij de OTR-ritten blijven.  ::) ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #17 Gepost op: 22-12-2016, 12:12 »
Nog lekker een jaartje bij de DL rijden? Dan kun je  nog wat ervaring opdoen en je snelheid proberen te verhogen en hebben we bovendien een mooie onderlinge competitie  :)

Bij de N2 rijdt je bovendien altijd een rondje meer dan bij de DL...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #18 Gepost op: 22-12-2016, 21:01 »

Bij de N2 rijdt je bovendien altijd een rondje meer dan bij de DL...


Ja, dat is wel het grote voordeel  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #19 Gepost op: 22-12-2016, 21:48 »
net een transponder geregeld voor Januari  :-X
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #20 Gepost op: 23-12-2016, 00:40 »
Goed bezig Bakbeest. Ik heb wel de service voor een heel jaar besteld bij East. Ik kijk hoeveel ik er kan rijden. En sneeuw in Enter is altijd prachtig. Heb toen erg genoten, hoewel levensgevaarlijk.... 
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #21 Gepost op: 23-12-2016, 11:01 »
na Staphorst achterbandje maar een omdraaien voor wat scherpere noppen.

en hopelijk mag mijn helm nog (leeftijd). maar daar kijken ze niet naar bij DL dacht ik.
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #22 Gepost op: 23-12-2016, 12:14 »
Let wel op dat je een FIM band hebt. Als er een pijl op staat voor de draairichting mag je officieel niet omdraaien...
Er is een helmlijst van de KNMV, maar meestal zijn ze bij de DL iets soepeler met helmpjes.
Leuk dat je gaat endureren ::)
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #23 Gepost op: 23-12-2016, 12:43 »

De FIM eis is al een paar jaar niet meer.

Citaat van: member
8.4 Slechts banden die via het normale commerciƫle circuit bedoeld voor het gebruik op de verharde openbare weg, voor een ieder verkrijgbaar zijn en opgenomen in de publieke verkooplijsten en brochures van de Fabrikant/- Importeur zijn toegestaan.

8.5 Banden moeten zijn gefabriceerd in overeenstemming met de normen van ETRO. In overeenstemming daarmee moet de band een goedkeuringsmerk E (geplaatst in een cirkel) of een DOT-aanduiding dragen. Dit goedkeuringsteken wordt altijd gevolgd door een in de band aangebracht nummer. De band moet tenminste een codering hebben van 45 M.

8.6 Banden voorzien van een aanduiding zoals: "Not for highway use ", "NHS", of "Motocross only" zijn niet toegestaan.

8.7 Banden waarvan de tekst op de band zoals omschreven in Art. 8.6 is verwijderd op welke wijze dan ook, zijn eveneens niet toegestaan.

8.8 De nophoogte van zowel voor- als achterbanden mag maximaal haaks gemeten op de bandomtrek, 13 mm bedragen.
Dus in principe mag je met een vierkant afgesleten AC10 of Trakmaster ook rijden. Misschien een keer een poging wagen als je vroeg bent en een FIM reservewiel mee hebt? Wel ff opsnijden/Noppy-knifen, want scherpe noppen zijn wel erg lekker. Grappig dat daar niets over staat in het regelment.

Ik vind de Pirelli MT32 een lekkere voorband. Die heeft ook geen FIM keur, maar wel DOT en <13mm. Maar ik heb het nog maar niet geprobeerd in een enduro.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #24 Gepost op: 23-12-2016, 14:06 »
Hi Maurice, dat wist ik niet. Maar de nophoogte is wel van belang. Veel "offroad" banden hebben een hogere nop dan 13mm. Opsnijden mag kennelijk inmiddels wel... :)
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #25 Gepost op: 23-12-2016, 14:08 »
ik rijd sowiezo al met een FIM goed gekeurde band.
de tractinator van motoz
deze achterband heeft een mud en een dry, draai richting. :P

helm komt gelukkig wel op de helmenlijst voor, is alleen over de datum en klep is niet meer echt heel. (abs lijmen gaat gelukkig prima)
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #26 Gepost op: 23-12-2016, 15:16 »

Maar de nophoogte is wel van belang. Veel "offroad" banden hebben een hogere nop dan 13mm.

Nieuw wel  ;)
Volgens artikel 8.8: De nophoogte van zowel voor- als achterbanden mag maximaal haaks gemeten op de bandomtrek, 13 mm bedragen.

Als de band in het midden minder meet dan 13mm, dan zou het goed moeten zijn.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #27 Gepost op: 25-12-2016, 20:32 »
Hallo mensen.. ik ga het dit jaar ook eens proberen.
Wel met een daglicentie. Ik heb info gevraagd bij east Brabant want ik zag door de bomen het bos niet meer.
Wat je moet regelen en met rijtijden en benzine en transponder.( deze moet ik nog regelen)
Heeft iemand misschien nog een idee waar ik die kan regelen of lenen/huren.
Ik vind voor een try out enduro 100 euro huur vrij prijzig.

Ik zal het forum mooi blijven volgen er staat zeer nuttige info bij..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #28 Gepost op: 28-12-2016, 17:41 »
Hi Marcel,

Dit is een hele nuttige pagina om eens door te lezen als je met enduro gaat beginnen:
http://www.enduro.nl/beginnen-met-enduro/

Bij East Brabant kun je wel een transponder huren.
Als je Hans van East contacteert, dan kan hij je dat vertellen.
Stuur even een berichtje naar mij (marcel [at] silbertanne [puntje] com) dan stuur ik je de gegevens van Hans.

Je moet een stalen jerrycan hebben voor de tankservice, zeker als je op TC1 ook een tank wilt hebben staan (dat is met een 4T niet nodig, met een 2T wel). Plastic gaat nl nog wel eens kapot en dan ligt de hele bus van East onder de peut, vandaar.

Zorg dat je de juiste banden hebt (13mm nop). Metzeler Sixdays is een goede band voor NL.
Brommer moet technisch verder 100% zijn (dus verlichting, remlicht en claxon) en mag niet teveel herrie maken.

Voor de eerste keer niet te druk maken, gewoon lekker rijden.

Welkom in ieder geval!

Wie volgt?

Grt Marcel
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #29 Gepost op: 28-12-2016, 18:35 »
Hallo Marcel.

Ik heb me aangemeld bij east en heb inderdaad stalen can's geregeld.
Ik zal morgen Staphorst rijden en daarna komt er een sixdays bandje onder. Ookal geregeld.
En de transponder is ook geregeld. Alles op de motor doet het tot nu toe.
Dus ik ben er klaar voor  ;)

Hi Marcel,

Dit is een hele nuttige pagina om eens door te lezen als je met enduro gaat beginnen:
http://www.enduro.nl/beginnen-met-enduro/

Bij East Brabant kun je wel een transponder huren.
Als je Hans van East contacteert, dan kan hij je dat vertellen.
Stuur even een berichtje naar mij (marcel [at] silbertanne [puntje] com) dan stuur ik je de gegevens van Hans.

Je moet een stalen jerrycan hebben voor de tankservice, zeker als je op TC1 ook een tank wilt hebben staan (dat is met een 4T niet nodig, met een 2T wel). Plastic gaat nl nog wel eens kapot en dan ligt de hele bus van East onder de peut, vandaar.

Zorg dat je de juiste banden hebt (13mm nop). Metzeler Sixdays is een goede band voor NL.
Brommer moet technisch verder 100% zijn (dus verlichting, remlicht en claxon) en mag niet teveel herrie maken.

Voor de eerste keer niet te druk maken, gewoon lekker rijden.

Welkom in ieder geval!

Wie volgt?

Grt Marcel