Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 8 weken Tajikistan voor 995 euro, met Peter Buitelaar  (gelezen 3144 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
8 weken Tajikistan voor 995 euro, met Peter Buitelaar
« Gepost op: 11-08-2011, 13:06 »
Bikershome gaat naar Tajikistan in 2012.
 
Deze reis wordt gereden in 2012 met 10 deelnemers.
Start is in Luxemburg dan via Turkije Iran naar reisdoel Tajikistan en via Kazachstan Rusland terug naar Europa.
De hele reis duurt circa 8 weken en wordt begeleid door Peter in de 4x4 pick-up truck.
Iedere deelnemer draagt zorg voor zijn eigen motor, benzine, visas, kampeerspullen, eten, drinken, etc.
Het merendeel van de route zal gaan over asfaltwegen en is prima door bv Yamaha XT660 of BMW GS1200 te berijden.
Prijs is weer typisch Bikershome: 995 euro pp voor 56 dagen 4x4 support.
 
 
Voordelen van 4x4 support:
1. Je bagage wordt vanaf Luxemburg vervoerd door de support auto. Max 25kg pp.
2. In geval van motorproblemen gaat je motor achterop en rij je mee in de 4x4 naar de eerstvolgende garage.
3. Mocht je onverhoopt ten val komen staat hulp gelijk naast je.
3. Gereedschap, compressor, coolbox, zijn standaard aanwezig in de 4x4.
4. De pick-up vervoerd 200 liter reserve benzine voor de groep.
 
Ben je een ervaren motorreiziger m/v, heb je een geschikte motor, met een actieradius van ongeveer 350km, en heb je interesse om mee te gaan?
Stuur dan een mailtje naar pbuitelaar@gmail.com
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: 8 weken Tajikistan voor 995 euro, met Peter Buitelaar
« Reactie #1 Gepost op: 14-11-2011, 18:07 »
Periode ?

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: 8 weken Tajikistan voor 995 euro, met Peter Buitelaar
« Reactie #2 Gepost op: 24-12-2011, 08:45 »
Beste heer Buitenlaar,

Ik heb interesse om deel te nemen aan uw 8 weken reis naar Tajikistan.  Weet u wanneer deze reis zal plaatsvinden?

Een eis is dat men een ervaren motorrijder is.  Dit is geen probleem, heb jaren trial gereden en begeleid endurotochten in Mongolië in de zomer voor een Zwitsers reisbureau.  Echter ik heb nog nooit een reis ondernomen van deze omvang en heb dus geen ervaring met de voorbereiding van zo een reis.  Natuurlijk ben ik in bezit van de nodige lectuur, maar wil natuurlijk niet daar staan en de helft niet voorbereid hebben ;)

Hopend op een spoedig antwoord, vriendelijke groeten

Richard Scholtens

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: 8 weken Tajikistan voor 995 euro, met Peter Buitelaar
« Reactie #3 Gepost op: 24-12-2011, 09:39 »
Hallo Richard,
Je moet bovenstaande hollandse marokkaan even mailen, hij kijkt niet zo vaak hier op het forum.
 
pbuitelaar@gmail.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: 8 weken Tajikistan voor 995 euro, met Peter Buitelaar
« Reactie #4 Gepost op: 24-12-2011, 15:48 »
Hahahaha.... goeie StevenD. Dank je. Je kent me blijkbaar beter dan ikzelf.
Richard heeft me vanmorgen gemaild.
 
Hallo Richard,
 
Je bent de 3e die (echt) reageerd op deze reis naar Tajikistan. Blijkbaar zijn er maar weinig mensen die 8 weken vrij hebben om op avontuur te gaan.
 
Voor alle duidelijkheid;
Ben zelf nog nooit naar het verre oosten geweest maar dat is nou ook juist de reden waarom ik met dit reisplan kwam.
Wat voorvereiding betreft ben ik makkelijk want alles staat altijd klaar. Tip aan iedereen; neem vooral niet teveel mee. Verder is het aan ieder voor zich om te bepalen wat belangrijk is om mee te nemen. Niet meer dan 35kg.... 25kg in de 4x4 en 10kg op de motor.
Verder: Visa, inentingen, credit card, wat cash geld.
Werkelijk, op een reis als deze heb je niet veel meer spullen nodig dan op een 3-weekse reis naar Spanje of zo.
Visa regelen we onderweg want ook de route staat nog niet vast. Plan is via Turkijke en Iran.
 
Mochten we 10 enthousiaste reizigers bijmekaar weten te vinden dan kan deze reis plaatsvinden.
 
Wat ik motorreizigers biedt?
Mijn 40 jaar reiservaring.
Bagageruimte in mijn 4x4 support auto.
Vervoer van een defecte motor of/en gewonde rijder na ongeval.
 
Zoals ik al eerder zei; er hebben zich tot nu toe slechts 3 motorrijders gemeld die "interesse" hebben... jij en 2 Engelsen.
 
Wat zal de volgende stap zijn?
 
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: 8 weken Tajikistan voor 995 euro, met Peter Buitelaar
« Reactie #5 Gepost op: 24-12-2011, 18:03 »
Hallo Peter

Het zou spijtig zijn, als je niet genoeg deelnemers bij elkaar krijgt.  Ik heb niet alleen interesse, maar wil meegaan.  Voor mij zijn deze acht weken geen probleem, maar ik moet natuurlijk wel een beetje bij tijds weten of we gaan of niet.  Zoals ik reeds geschreven heb, begeleid ik in de zomer endurotochten voor een Zwitserse reisorganisatie in Mongolië.  Ik ben dit niet verplicht te doen en kan dus altijd mee, maar zouden jullie niet gaan, dan ga ik graag weer naar Mongolië.

De reden waarom ik wil meegaan is dat ik zelf op wereldreis wil met de motor.  Ik heb echter geen ervaring met reizen naar het buitenland op de motor en maak daarom ook graag gebruik van jouw ervaring als jarenlange reiziger.  Ik wil op deze tocht voornamelijk leren hoe ik omga met de douanes (carnets de passage) in de verschillende landen alsook het navigeren in gebieden waar geen of slechte kaarten van voorhanden zijn.  In Mongolië lukt mij dit goed, maar ook hier worden we altijd begeleid door 4x4 voertuigen, wat navigatiefouten minder erg maken (daar we altijd genoeg benzine bij hebben ;) ). 
Ook is het voor mij belangrijk om te zien of mijn nieuwe motor geschikt is, of dat ik nog aanpassingen moet maken (Afrika Twin).

Verder kan ik je alleen zeggen dat het Oosten geweldig is en hoop dat de reis zal plaatsvinden :)...Zou er een verandering komen, of een andere reis gepland worden, dan krijg ik ook graag hier informatie over.  Ik ben normaal gezien bijna iedere maand in Nederland en zou het anders ook leuk vinden om eens gewoon af te spreken en te kijken welke mogelijkheden er anders nog zouden kunnen zijn.

Vriendelijke groeten Richard

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: 8 weken Tajikistan voor 995 euro, met Peter Buitelaar
« Reactie #6 Gepost op: 25-12-2011, 15:44 »
 
Ik heb hetzelfde plan als jij.... een lange reis maken naar een onbekend land. En liefst voor onbepaalde tijd. Tijdsdruk is niet fijn als je op reis bent, het is het vrijheidsgevoel waar het mij om gaat. Op diezelfde manier begeleid ik ook mijn tours in Marokko. Alhoewel daar natuurlijk wel een vaste tijd aan verbonden zit want mensen gaan meestal de week er na weer aan het werk thuis in eigen land.
 
Visas en carnets zijn niet de enige vereisten bij grensoverschreidingen.... er komt ook een persoonlijke aanpak bij kijken. Je kan alle papieren op zak hebben maar als je de douane mensen aan de grens op een manier benaderd die hen niet aanstaat dan kan een passage wel eens langer gaan duren (en meer gaan kosten) dan je verwachtte.

(daar we altijd genoeg benzine bij hebben ;) ).
Ook tijdens de Tajikistan reis heeft ieder plaats voor 20L reserve benzine in de pick-up.
 
Africa-Twin? Prima uitermate geschikte motor voor lange reizen.
 
Je schreef:
zou het anders ook leuk vinden om eens gewoon af te spreken en te kijken welke mogelijkheden er anders nog zouden kunnen zijn.
Waar zou je dan willen afspreken? Je bent natuurlijk welkom voor een bezoekje aan Ouarzazate. Al voor minder dan 100 euro vlieg je retour naar Marrakech. EN het is hier lekkerder weer dan in Nederland!
 
Vriendelijke groeten,
Peter
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: 8 weken Tajikistan voor 995 euro, met Peter Buitelaar
« Reactie #7 Gepost op: 06-01-2012, 11:09 »
Hallo Peter,


Vooraleerst de beste wensen voor 2012  ;D


Ik weet niet precies hoe zwaar je de Tour plant, maar als hij niet te zwaar is, zou mijn vriendin ook graag meegaan op deze reis.  Dan hebben we er al 5 als de Engelse ook nog zin hebben. 
Kun je mij aangeven wanneer er weer een Tour in Marokko is?


Vriendelijke groet Richard

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: 8 weken Tajikistan voor 995 euro, met Peter Buitelaar
« Reactie #8 Gepost op: 06-01-2012, 11:40 »
Dank je wel Richard, ook voor jou een supergoed 2012 toegewenst.
 
Laat ik van de gelegenheid gebruik maken en gelijk aan iedereen op Allroadmaniacs een Fantastisch goed Reislustig Probleemloos 2012 toe te wensen. Cheers!
 
Over de Tajikistan Reis:
Iedereen die 8 weken vrij heeft, op ontdekkingsreis wil, een ervaren motorrijder is, rijbewijs A heeft, gezond is, enigszins uithoudingsvermogen heeft, en geen luxe verwacht, kan mee op deze trip.
Iemand die verwacht dat de hele reis voor hem/haar geregeld is en dat er altijd gelijk antwoord is op iedere vraag zit hier verkeerd.
 
Dan kan die persoon beter een Marokko trip bij Peter boeken... je rijdt dan op een probleemloze motor van de organisatie met een GPS-track op het stuur en iedere avond arriveren we bij een bewezen goed hotel waar rond 19:00h een heerlijk diner voor ons klaar staat.
Wanneer is er weer een Tour in Marokko?
Bikershome Marokko Tours gaan het hele jaar door muv de zomer want dan is het in Marokko 45 tot 50 graden C.
www.bikershome.net
 
Waarom zijn onze prijzen zoveel lager dan bij andere Nederlandse reisaanbieders?
Wij hebben geen motortransportkosten van Nederland naar Marokko... de bikes staan voor je klaar in Ouarzazate.
Ook hebben wij geen chique zakenpand waar jij aan mee mag betalen.
En wij verspillen geen geld aan glamour presentaties op motorbeurzen.
 
Kijk en vergelijk goed wat er geboden wordt voor je geld en je zult zien dat je bij Peter op de juiste plek zit.
 
There's no place like home... the desert!