Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Maatje groter...950 Super Enduro R  (gelezen 35021 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #75 Gepost op: 12-08-2017, 17:30 »
Gaat dat omwikkelen van de uitlaat goed i.v.m. met je kleppen? Je stookt/houd zo meer warmte in je blok/kop denk ik?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #76 Gepost op: 12-08-2017, 18:32 »
Doe het ook bij de x challenge en nu de ktm 690 ook.
Mijn idee erachter.
Je isoleert de warmte in je bocht en daardoor vloeit de hitte meer naar achteren weg wat een betere flow creëert.
Dat hoop ik maar wat ik belangrijker vindt je hebt de hitte niet meer bij je benen en crosslaarzen. En dat is prettig bij 35 graden of meer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #77 Gepost op: 12-08-2017, 18:57 »
Info gevraagd want ik zie geen gebogen radiateuren.


Ik buig er wel ff een, paar minuten werk 8) geintje


Die in Zutphen lijkt me wel 'n knappe.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #78 Gepost op: 12-08-2017, 19:46 »
Ha ha, krom heb je hem zo.
Ik weet niet of Corky met z'n SE in de duinen heeft gereden. Z'n ADV heeft een grote radiateur en olie koeler.
Idd wrap heb ik zodat de voor bocht minder hitte uitstraalt in toch al heet gebied. Denk niet dat kop hier heter van wordt.
Vandaag test ritje in heel mul zand in 1-2 versnelling en ik had hem in 10min aan de kook. Positieve is dat ik geen kokende benzine had. Olie werd maximaal 120gr dus das oké.

Verstuurd vanaf mijn WAVE 5.0 met Tapatalk

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #79 Gepost op: 13-08-2017, 10:33 »
Wanneer kookt benzine?
Lijkt me een enge gewaarwording.
Binnenkant afplakken met dun alu. Folie lijkt me echt zwaar onvoldoende.

Op m.n werk staan 5cv ketels opgesteld in de stookruimte.
Die leidingen zijn afgewerkt met zware matten.
Wellicht is dit ook in een dunnere uitvoering leverbaar.


Post Merge: 13-08-2017, 10:36
Dit spul bedoel ik.
Als het hitte van een turbo tegenhoud dan helemaal een watergekoelde kop van een ktm blok.
https://goo.gl/images/bcpSiD

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #80 Gepost op: 13-08-2017, 11:02 »
Graadje of 50?
Volgens mij kookte de benzine bij Lucas al tijdens de midsummerdag1, in de keren dat we klem stonden in een bosje en veel gemanoevreer er weer uit moesten (niet meer stationair lopen/afslaan)
in Oktober Marokko doorzichtige tanks van de Brouwer familie allemaal borrelen bij een stop, als je snelheid kan houden dus geen probleem, maar sta je vast/ langzaam, wind mee, begint de ellende.


Ik heb bij Chris (Hartgers) een rad laten bouwen voor m`n Xchallenge, , hij verzaagt ook nieuwe bestaande (auto) radiateuren om een passend koelblok te maken
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #81 Gepost op: 13-08-2017, 13:08 »
Ik zou echt beginnen met een warmtewisselaar. Na zeker te zijn dat er geen afstelling gerelateerde extra hitte ontstaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #82 Gepost op: 13-08-2017, 15:22 »
Als je op 800mtr hoogte rijdt bij 39 of 43 celsius klopt de afstelling niet echt meer.
Bij een EXC heb je gewoon tabellen en kun je re-jetten.


Blijft toch overeind dat je gemiddelde rijsnelheid veel lager en het gevraagde vermogen hoger is als wat de constructeur voorzien heeft.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #83 Gepost op: 13-08-2017, 16:41 »
Graadje of 50?
Volgens mij kookte de benzine bij Lucas al tijdens de midsummerdag1, in de keren dat we klem stonden in een bosje en veel gemanoevreer er weer uit moesten (niet meer stationair lopen/afslaan)
in Oktober Marokko doorzichtige tanks van de Brouwer familie allemaal borrelen bij een stop, als je snelheid kan houden dus geen probleem, maar sta je vast/ langzaam, wind mee, begint de ellende.


Ik heb bij Chris (Hartgers) een rad laten bouwen voor m`n Xchallenge, , hij verzaagt ook nieuwe bestaande (auto) radiateuren om een passend koelblok te maken

Klopt, had ik ook al last van. Slecht starten en moeilijk doen en na wat pauze ging het prima.
Kookpunt van benzine ligt tussen de 40 en 180 graden lees ik haha, is heel afhankelijk van de samenstelling.

Gaan de fans vroeg genoeg aan? Je zou met een andere sensor ze iets vroeger kunnen laten triggeren? Die upgrade heb je voor de 690 enduro's ook. Misschien een tweede fan? Bij de 690 zoude ner prima 2 op passen, heb ook wel eens mensen gezien die een geupgrade fan kochten met een hoger luchtvolume bij zelfde amperage. Fan(s) upgraden lijkt me je makkelijskte en goedkoopste optie voor nu?
Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #84 Gepost op: 13-08-2017, 19:19 »
Groot verschil bij 690 en 950 990.
Bij de 690 wordt de benzine niet warm door het blok.
Zit immers in achterspatbord.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #85 Gepost op: 13-08-2017, 19:46 »
Maar dan nog werkt grote volumes lucht verpompen niet onaardig. Moet die warme lucht echter ook wel weg kunnen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #86 Gepost op: 13-08-2017, 20:27 »
Fans (2) draaien altijd als de snelheid lager is. Dus daar valt weinig te winnen. Meer luchtverplaatsing lijkt me de enige optie buiten een grotere radiateur.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #87 Gepost op: 13-08-2017, 20:32 »
De motor koelde wel weer snel naar normaal toen ik normale zandwegen ging rijden. Later ook nog geprobeerd zonder zadel maar ging net zo snel weer aan de kook. Dus extra lucht stroming valt tegen.
Benzine leiding isolatie is gewoon te koop.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #88 Gepost op: 13-08-2017, 20:33 »
Groot verschil bij 690 en 950 990.
Bij de 690 wordt de benzine niet warm door het blok.
Zit immers in achterspatbord.

Dat is waar maar tegelijkertijd komt de koellucht wel direct tegen de tank aan dus dat scheelt ook al ietsje.

Post Merge: 13-08-2017, 20:34
Fans (2) draaien altijd als de snelheid lager is. Dus daar valt weinig te winnen. Meer luchtverplaatsing lijkt me de enige optie buiten een grotere radiateur.

Verstuurd vanaf mijn WAVE 5.0 met Tapatalk

Wat voor fan zit daar nu op? misschien iets vinden met hogere draaisnelheid etc ?
Vaak staat in de spec van een fan wel z'n luchtverplaatsing.

Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #89 Gepost op: 14-08-2017, 07:29 »
Ik ga daar eens wat beter naar kijken. Ook contact met een Americaan die daar al wat meer van weet.

Blijft toch overeind dat je gemiddelde rijsnelheid veel lager en het gevraagde vermogen hoger is als wat de constructeur voorzien heeft.

Klopt als een bus, helaas kan ik niet als Meoni rijden. En in Mauretanie gaat dit denk ik toch wel tot problemen leiden.
None of us is as strong as all of us.