Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Maatje groter...950 Super Enduro R  (gelezen 35000 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #30 Gepost op: 10-04-2016, 21:31 »
Ben hem aan het klaarmaken voor de Illyria raid. Roadbook heb ik er al een paar weken op maar ik wilde ook een andere koplamp (lichter en eenvoudiger), km teller moest daarom ook verhuizen. Van een stukkie metaal een houder gemaakt en de Chineese koplamp pas gemaakt. Verder de spagetti wat ingepakt in binnenband.
Al eender m'n smallere voorwiel gemonteerd met dikke binnenband. Achter ga ik met een mousse rijden.

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 155
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #31 Gepost op: 11-04-2016, 09:01 »
Ziet er nog wel wat chaotisch uit, maar komt helemaal goed denk ik :-)


Zelf wel de brandstofpomp vervangen (was toch kaduuk) en de stuurdemper gemonteerd



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #32 Gepost op: 11-04-2016, 09:41 »
Ben hem aan het klaarmaken voor de Illyria raid. Roadbook heb ik er al een paar weken op maar ik wilde ook een andere koplamp (lichter en eenvoudiger), km teller moest daarom ook verhuizen. Van een stukkie metaal een houder gemaakt en de Chineese koplamp pas gemaakt. Verder de spagetti wat ingepakt in binnenband.
Al eender m'n smallere voorwiel gemonteerd met dikke binnenband. Achter ga ik met een mousse rijden.



Nice! Niet met de 570??
Mousse... blijft dat wel heel op een SE? Wordt waarschijnlijk een stuk heter dan op een normale enduro...
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #33 Gepost op: 11-04-2016, 10:22 »
Ziet er nog wel wat chaotisch uit, maar komt helemaal goed denk ik :-)


Bedoel je m'n garage of de bedrading  ;D . Tja, sommige mensen krijgen dat heel strak en netjes. Bij wordt het meer een spiegeling van m'n persoonlijkheid (rommelig, maar functioneel).


Nice! Niet met de 570?? Mousse... blijft dat wel heel op een SE? Wordt waarschijnlijk een stuk heter dan op een normale enduro...

Ik zocht wat meer uitdaging na de makkelijke Tuareg rally van vorig jaar

Mousse had ik ook mijn twijfels over, maar van een aantal mensen gehoord dat het prima gaat. Stop de mousse wel in een 120 achterband (Mitas C02) dus dat geeft een wat harder resultaat. Voor dus wel een binnenband (1.5-2bar), want met de 690 had ik al vaak doorslag en platte stukken op m'n velg.


570 staat zielig in een hoekje want heeft een brandstof probleem (pomp al vervangen dus denk nu injector).
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #34 Gepost op: 11-04-2016, 21:11 »
Na een uurtje mousse worstelen een wiel met een Mitas C-02 met Linswood mousse en een wiel met een Michelin M12XC met een Desert mousse. Twee verschillende omdat ik nog geen ervaring heb met banden op de 950 op stenen. We zullen zien wat het beste is.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #35 Gepost op: 11-04-2016, 21:30 »
Ben benieuwd. Ik wilde het week met een Enduro III rond zien te komen, maar ja, heb ook maar 350cc  :D


Vond die M12XC heel goed werken in Marokko op steen en zand.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #36 Gepost op: 11-04-2016, 21:50 »
Na een uurtje mousse worstelen een wiel met een Mitas C-02 met Linswood mousse en een wiel met een Michelin M12XC met een Desert mousse. Twee verschillende omdat ik nog geen ervaring heb met banden op de 950 op stenen.


Veelteveel grip. Mag je op de weg met die noppen?(PS: we moeten bijbetalen voor extra wielen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #37 Gepost op: 11-04-2016, 23:09 »

Bedoel je m'n garage of de bedrading  ;D . Tja, sommige mensen krijgen dat heel strak en netjes. Bij wordt het meer een spiegeling van m'n persoonlijkheid (rommelig, maar functioneel).


Ik zocht wat meer uitdaging na de makkelijke Tuareg rally van vorig jaar

Mousse had ik ook mijn twijfels over, maar van een aantal mensen gehoord dat het prima gaat. Stop de mousse wel in een 120 achterband (Mitas C02) dus dat geeft een wat harder resultaat. Voor dus wel een binnenband (1.5-2bar), want met de 690 had ik al vaak doorslag en platte stukken op m'n velg.


570 staat zielig in een hoekje want heeft een brandstof probleem (pomp al vervangen dus denk nu injector).

Er zit een in-lijn filtertje in de brandstofleiding als het goed is. Die niet verstopt?
Wat betreft de mousse.... kan zijn dat die mensen wat rustiger rijden dan jij...  ;D 

Ben benieuwd! Wel heel tof zon rally op een superenduro, dat wil ik ook nog wel eens doen!
K heb zelf pas een andere lompe motor erbij gekocht.. een xr650r als supermoto en lange rit machine.  ;)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #38 Gepost op: 12-04-2016, 07:44 »
Ik moet idd bijbetalen voor een extra wiel, maar dat doe ik liever dan daar een band kopen en de mousse wisselen want ik red het echt niet op een achterband.


De M12XC is NHS (not for highway), maar dat is mousse ook. Denk niet dat ze er in die regio moeilijk over doen.


member, ik heb het brandstof systeem helemaal schoongemaakt en ook de injector gespoeld, maar misschien heb ik em daarbij gesloopt. Ga ik binnenkort  naar kijken. Zo'n XR wil ook wel hard vooruit!!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #39 Gepost op: 11-06-2016, 18:54 »
Grijp je kans voor deze unieke motor. Zou er bijna nog een kopen.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=7523
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #40 Gepost op: 11-06-2016, 22:17 »
En daar dit toch wel een van de meest gave, onzinnige motoren is die ooit gemaakt is, is het een zeer zinnige  aankoop.


Ik zat te twijfelen over een:
- Boss Hogg;
- Suzuki GT 750;
- Ducati Panigale;
- Kawasaki H2R;


of de KTM SE, maar ben er nog niet uit.  :D


Vergeet niet de vmax of suzuki bking toe te voegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 155
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #41 Gepost op: 12-06-2016, 20:57 »
Zooo eerste 5-daagse rit gedaan naar Mecklenburg en omgeving. Lekker kleine weggetjes hier en daar offroad, via Ost Friesland en Groningen weer terug.
2 SER's F800GS, 660 Tenere en een 990 Adventure



Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #42 Gepost op: 14-06-2016, 14:46 »
Goed vol te houden met zo'n schermpje?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #43 Gepost op: 14-06-2016, 17:11 »
Mecklenburg.
Ben benieuwd hoe is het terrein daar?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #44 Gepost op: 14-06-2016, 17:29 »
Mecklenburg.
Ben benieuwd hoe is het terrein daar?

je kan daar echt super knallen, we zijn in 2009 met een groepje geweest.

hier de foto's: https://adventure640.smugmug.com/Motor/Ritten/Mecklenburg-Vorpommern/

zou ik in het najaar best weer heen willen
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007