Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oproep aan ouders van generatie OSET  (gelezen 7986 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 67
Oproep aan ouders van generatie OSET
« Gepost op: 11-03-2015, 11:51 »
Beste Allroaders.
 
Nu ik zelf al een aantal jaartjes in de ban ben van het rondhobbelen op noppen, lijkt mijn zoon het virus ook te pakken te krijgen. We hebben een tijdje terug een OSET aangeschaft en zijn zo wat in de buurt aan het proberen. Soms rijden we naar schijndel om daar voorzichtig wat non-stops te bedwingen.
Nu vroeg ik mij af of er meer ouders zijn die kinderen hebben met een electrische trialfiets en het dan leuk lijkt een keer te af te spreken op een centrale lokatie. Ik ben nu veel zelf aan het uitleggen en voordoen(op een MTB), maar mijn ervaring is dat kinderen het vooral leren van het samendoen met andere kinderen. En daarnaast lukt het mij wel aardig het gas open te trekken op een maisplak, van trial heb ik niet zoveel kaas gegeten.
 
Dus zijn er uberhaubt ouders met kinderen die een OSET oid hebben? En is er animo  om eens afspreken bij een  triallocatie in het land, met eventueel begeleiding van een trainer?
"stilzitten kan altijd nog..."

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #1 Gepost op: 11-03-2015, 13:55 »
Ik heb zelf niet echt kinderen  ::) maar vind het een leuk idee en heb het even doorgestuurd naar zelftrialrijden.nl

Als er interesse is, willen zij wel een gratis training verzorgen! Dit op een leuke en speelse manier voor de kinderen van elk niveau; dus voor diegenen die al wat ervaring hebben, maar ook voor de allerkleinsten en beginners.   :D

Kosten: € 0,- 
Waar en wanneer? Een woensdagavond in de zomer op locatie in Enschede.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #2 Gepost op: 11-03-2015, 15:50 »
Leuk initiatief! Sowieso leuk om eens met de kinderen te doen.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #3 Gepost op: 11-03-2015, 16:47 »
Leuk initiatief, ik heb voor mijn zoontjes van 9 en 11 ook een OSET. Leuk idee om een keer samen af te spreken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #4 Gepost op: 11-03-2015, 21:56 »
Wat een ontzettend leuk idee! Onze oudste wordt 5 in oktober, zou het daar ook al wat voor zijn? Een rondje rijden op de motorbeurs ging best aardig en vond ie fantastisch (en ik ook), maar ben benieuwd of een training ook iets is voor zo jong.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #5 Gepost op: 12-03-2015, 11:16 »
Het leuke aan die dingen is dat je ze traploos in kan stellen op snelheid, je geen lawaai en hitte hebt, en je dus erg veilig de motorsport kan beleven. Zelfs zijwieltjes zijn mogenlijk!

Vergis je niet wat bv een brandwondje van een uitlaat kan doen met de zin om motor te rijden (in de toekomst). En dat wil je als (motorminded) ouders natuurlijk niet op je geweten hebben ;)


Als je ziet wat er allemaal met die dingen kan, fantastisch! Voor meer info en wat filmpjes etc www.2bbikes.nl
ARM facebook HIER

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2015, 13:30 »
en eindelijk iets met een zadel :)


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 67
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #7 Gepost op: 12-03-2015, 21:06 »
Wat een ontzettend leuk idee! Onze oudste wordt 5 in oktober, zou het daar ook al wat voor zijn? Een rondje rijden op de motorbeurs ging best aardig en vond ie fantastisch (en ik ook), maar ben benieuwd of een training ook iets is voor zo jong.
Onze zoon nu 5 heeft ook vorig jaar voor het eerst kennisgemaakt met de OSET op de motorbeurs. Hij heeft een 16" en dat gaat goed. Leuk als we een clubje kinderen kunnen verzamelen. En dan op uitnodiging van hierbover kunen ingaan! Laten we proberen minimal 8 kinderen bij elkaar zoeken om het door te kunnen laten gaan. Dus vertel het voort!
"stilzitten kan altijd nog..."

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2015, 07:51 »
Ik hou het in de gaten. Nu even een 16 inch te leen om te 'passen'. als dat leuk gaat ruil ik de 12.5 in.
dochter is nog geen 4,5 en echt ver rijden voor een ritje doe ik nog niet. met die kleintjes zijn het geen dagkoersen, maar half uur koersen. de ene keer is ze er niet af te slaan, de andere keer gaat ze na 2 minuten al bloemetjes plukken of wormen zoeken omdat ze ineens wil vissen ipv motorrijden.


maar leuk als er eens wat gebeurt op dit vlak, dan probeer ik zeker even langs te komen.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2015, 08:54 »
Ik hou het in de gaten. Nu even een 16 inch te leen om te 'passen'. als dat leuk gaat ruil ik de 12.5 in.
dochter is nog geen 4,5 en echt ver rijden voor een ritje doe ik nog niet. met die kleintjes zijn het geen dagkoersen, maar half uur koersen. de ene keer is ze er niet af te slaan, de andere keer gaat ze na 2 minuten al bloemetjes plukken of wormen zoeken omdat ze ineens wil vissen ipv motorrijden.


maar leuk als er eens wat gebeurt op dit vlak, dan probeer ik zeker even langs te komen.

Dat is de manier he, als ze het maar zelf leuk vinden!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #10 Gepost op: 15-04-2015, 06:30 »
als extra mogelijkhied (dus niet als alternatief, want ik wil geen enkel initiatief in de wielen rijden: hoe meer hoe beter) http://trialschool.nl/bedrijfsuitjes-teambuilding-familiedag-vrijgezellefeest-of-gemotoriseerd-uitje/kids-trial/




dat is een optie voor kids die het wel willen proberen, maar nog geen oset hebben.
dan wel wat kosten natuurlijk en kan volgens mij in overleg op elke locatie in NL.


dochter en buurmeisje zijn hier wel te porren voor een training denk ik. (4 en vijf jaar op oset 16)
















Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #11 Gepost op: 03-05-2015, 10:08 »
Ik zit ook te kijken voor zo'n ding voor mijn zoontje. Hij wordt eind mei 4 en is 1,05m lang. Moet in dan de 12" of de 16" hebben?


zou ook wel eens willen proberen of ie het echt leuk vindt of dat ik het vooral leuk vind :D

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #12 Gepost op: 03-05-2015, 13:13 »
4 zit je er net een beetje tussen, maar wellicht is het fijn een ding te kopen met groei mogelijkheden. Op deze site kun je wel meer info vinden.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #13 Gepost op: 05-05-2015, 13:19 »
ga voor de 16 inch. Is 800 voor een goed gebruikte 2012 racing een nette prijs? geen idee wat die dingen lijden en of de 2015 wezenlijk anders is als de 2012 behalve een wat mooier kapje om de accupack

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Oproep aan ouders van generatie OSET
« Reactie #14 Gepost op: 06-05-2015, 10:14 »
Prijs 2e hands is een beetje gissen met die dingen, ze zijn opzich aardig waarde vast en aan de staat kun je vaak wel zien hoe die is gebruikt. Alleen ''slijten'' accus natuurlijk ook iets, daar leg je wat op toe met een gebruikte.

Verder is er weinig tweedehands markt in die dingen dus lastig te noemen wat een nette prijs is.
ARM facebook HIER