Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer  (gelezen 1411 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer
« Gepost op: 11-04-2007, 08:41 »
Toen ik het onderstaande bericht tegenkwam moest ik meteen aan Fr@venture's post denken:

http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=2814.msg43193#msg43193

Intel heeft iets nieuws door OCC laten verwerken in hun Intel 'theme-bike'  ::)


[klik op foto voor originele formaat]

Motor wordt gestart via een fingerprint-reader, overigens ook niet helemaal waterdicht zag ik laatst bij Mythbusters  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2007, 09:02 »
Hehe, een Intel bike  8)    Nu kan AMD niet achter blijven hoor.. kijken welke het snelst is  ;D
Kan helaas niet op het plaatje klikken, wat doet die board computer nog meer dan finger print start controle?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2007, 09:44 »
Fijn idee ...... zou je daar ook steeds updates voor moeten kopen .... en rebooten terwijl je net zo lekker onderweg bent
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2007, 09:55 »
hahaaha

bluescreen
your engine encountered a fatal error.
Contact your reseller or administrator to solve this problem

Ja duh. dat heet toch gewoon een vastloper ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer
« Reactie #4 Gepost op: 11-04-2007, 10:19 »
Het is Intel hoor, niet Mickey soft  ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer
« Reactie #5 Gepost op: 11-04-2007, 11:13 »
Lekker man, met al dat vet aan je fikken moet dat ding een fingerprint gaan herkennen? Daggutnie!  ;D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer
« Reactie #6 Gepost op: 11-04-2007, 11:28 »
Als Microsoft auto's/motoren zou bouwen

Elke keer als er nieuwe strepen op de weg worden geschilderd moet je een nieuwe kopen
Soms zou hij zonder enige aanleiding zomaar er mee stoppen, je accepteerd dit gewoon, herstart en rijdt lekker verder.
Soms, als je een lastige manouvre maakt houdt hij er ineens mee op en je moet dan de motor opniew initialiseren ..... om de een of andere reden accepteer je dit ook gewoon.
Er mag maar 1 persoon tegelijk gebruik van maken behalve als je een multi-user licentie aanschaft maar dan moet je ook een langere buddy of meer stoelen kopen.
Macintosh zou er een maken die op zonlicht rijd, zeer betrouwbaar is en 5 keer zo snel, bovenal veel gemakkelijker te rijden maar ze doen het slechts op 5% van de wegen.
Om toch van alle wegen gebruik te kunnen maken moeten Macintosh eigenaren steeds dure Microsoftcar emulatieupdates kopen maar daar worden ze weer extreem traag van.
De controlelampjes worden vervangen door een "general fault" display
Alle stoelen en buddies zouden hetzelfde zijn .... iedereen hetzelfde achterwerk en even lange benen.
De airbag en het ABS systeem zouden telkens als ze nodig zijn vragen "are you sure?" voor in werking te treden
Als je in een ongeluk verzeild raakt zou je geen idee hebben wat er gebeurde


Ik bestel hem meteen
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer
« Reactie #7 Gepost op: 11-04-2007, 12:59 »
Nou, OCC kennende zal de motor of enige andere aansturing vast niet van een computer afhankelijk zijn  :P

Boordcomputer?? Lees: computertje met weergave van toerental/snelheid???

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer
« Reactie #8 Gepost op: 11-04-2007, 14:04 »
gewoon een themafiets dus. Zoals ze er zoveel maken. Als kunstobjecten vind ik ze mooi, maar technisch is het niet innovatief ofzo.

Opperprutser Paulie heeft een beetje zitten breenstormen en ze frotten een computerke op die fiets, en hier en daar een Intel logootje. Ik zie nog steeds een ordinaire gaskabelset, carburateur, open uitlaten, geen vering etc.  Innovatief is het niet iig.

Hooguit dat dat computerke naast GPS spelen ook de snelheid, toerental en "kontaktslot" regelt. veel meer zal het niet zijn.

(psst enne niet verder vertellen, maar vrijwel alle vingerafdruklezers zijn heel simpel te foppen, kun je beter een sleutel/slot hebben met zo'n demobiliseer chippie erin)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer
« Reactie #9 Gepost op: 11-04-2007, 17:25 »
(psst enne niet verder vertellen, maar vrijwel alle vingerafdruklezers zijn heel simpel te foppen
ja psst zo maar ff m'n vinger op de copier gelegt.. altijd handig als ik me met de motorzaag vergis..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Intel komt met nieuwe rugged boordcomputer
« Reactie #10 Gepost op: 11-04-2007, 18:02 »
wel makkelijk hoor"

als ie vastloopt doe je gewoon alle raampjes dicht en het contact uit, en restart je gwoon... en hij doet het weer. Niks niet sleutelen :)