Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: setje TCK80 te koop gevraagt  (gelezen 2658 keer)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
setje TCK80 te koop gevraagt
« Gepost op: 08-02-2006, 16:15 »
Heyhey,

ik zoek een setje TCK80 van continental voor de marocco tour 2006. ALs iemand een adresje weet voor nieuwe of bijna nieuwe banden dan hoor ik het graag!

Geert.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: setje TCK80 te koop gevraagt
« Reactie #1 Gepost op: 08-02-2006, 16:30 »
Volgens mij wil je daar geen tkc's hoor, beter een iets meer terrijn band dan die tkc, je heb er in het terrijn gewoon veel meer aan als je een goede terrijn band neem. Komt ook bij dat je voor de kosten van een nieuwe set tkc80's bijna 2 sets MT21 haal. wil je niet veel uitgeven denk ik dat je beter nieuwe mt21's kan halen. of nog beter een setje Desert of baja als je motor wat minder zwaar is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: setje TCK80 te koop gevraagt
« Reactie #2 Gepost op: 08-02-2006, 17:17 »
Tja, zo als het er nu voor staat ga ik op de DRZ met een MT21 voorband en Dessert achterband... :)

Maar zoek even hier op het forum naar Banden via Internet Kopen. Daar in al genoeg overgeschreven en meestal goedkoper dan bij een dealer :)

Alleen het erom leggen je zelf (laten) doen :-\
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: setje TCK80 te koop gevraagt
« Reactie #3 Gepost op: 08-02-2006, 18:03 »
Hoi Geert,

Ik zou ook zeker niet voor een TKC80 gaan, reteduur en weinig offroad kwaliteiten.
Pirelli MT21 is denk ik een heel mooi compromis voor een wat zwaardere motor of anders een Mefo Stonemaster of zo, zijn beide erg betaalbaar.

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: setje TCK80 te koop gevraagt
« Reactie #4 Gepost op: 08-02-2006, 18:20 »
Ik ga achter gewoon voor de Mefo stonemaster, voor twijfel ik nog tussen de T63, MX-master en de Enduromaster (laatste twee van Mefo).
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: setje TCK80 te koop gevraagt
« Reactie #5 Gepost op: 08-02-2006, 18:25 »
Een Mefo stonemaster is niet zo sterk op stenen!

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: setje TCK80 te koop gevraagt
« Reactie #6 Gepost op: 08-02-2006, 18:28 »
Kan je uitleggen waarom niet? Je zou zeggen dat ze het niet voor niets stonemaster noemen.  :-\
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: setje TCK80 te koop gevraagt
« Reactie #7 Gepost op: 08-02-2006, 18:31 »
De stukken vliegen eraf. Te zacht rubber of zo, of gewoon te grote nop, of de combinatie. Op de Huskie was ie na een weekend in zuid frankrijk al behoorlijk af. In zand doen ze het trouwens ook niet zo heel goed. Al met al zou ik zeggen: geen Marokko band.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: setje TCK80 te koop gevraagt
« Reactie #8 Gepost op: 08-02-2006, 20:24 »
ik ga met een setje kenda 270 ::)

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: setje TCK80 te koop gevraagt
« Reactie #9 Gepost op: 08-02-2006, 20:43 »
Hoi,

Ik heb zowel TKC80's als Deserts (Dessert, Transmit, is dat niet meer iets voor achter het eten ipv achter op de motor :)? ) gebruikt in Marokko. De pistes in Marokko bestaan vooral uit steen, gravel en rots met af en toe wat zand. Daarnaast is er ook een hoop asfalt en is rond die tijd dat wij er zijn is regen ook niet uit te sluiten. De TKC80 is sterk en erg allround: in mijn ogen een prima compromis en slijt zodanig dat je er daarna thuis ook nog wat aan hebt. Met de MT 21 heb ik geen ervaring, de Desert is een geweldige band die voor Marokkaanse omstandigheden echter weinig toevoegt en bovendien echt waardeloos is op (nat) asfalt. Meer iets voor lange zanderige piste vergeven van kameeldoorn zoals je in de Sahel veel hebt maar in mijn ogen een beetje een overkill om hem speciaal voor deze tour  aan te schaffen.
Maar goed, dat is mijn meningtje maar. En ik eigenlijk moet ik me er ook niet mee bemoeien want heb ik al genoeg aan het uitzoeken van nieuwe banden voor mijn autootje. Daar heb ik dus echt geen bal verstand van, behalve dat ze erg duur zijn en je er steeds minstens 4 nodig hebt ipv 2.

Eigenlijk helemaal niet slim om dit te posten, want ik heb nog steeds 2 Desert achterbanden te koop  :-X http://www.allroadmaniacs.nl/index.php/topic,1012.0.html

Peter
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: setje TCK80 te koop gevraagt
« Reactie #10 Gepost op: 08-02-2006, 20:56 »
Als je per se TKC80's wilt hebben heb ik nog wel een setje staan. Overgehouden van mijn F650 Dakar. Achter met ± 500 km, voor ± 8.000, maar blijkbaar nooit stevig mee geremd :-\
Zijn dus nog behoorlijk goed.

Wil je n.a.v. bovenstaande adviezen toch iets anders, ook prima. Rijd ik ze van de zomer wel op op mijn R80.

Stuur me anders ff een PB'tje


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)