Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Pols beschermers.  (gelezen 3203 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Pols beschermers.
« Gepost op: 21-02-2010, 15:44 »
Wie kan mij wat vertellen over pols beschermers.

Waar op letten?

Last van ontsteking, rust, maar.....
En allroadrijden, welke polsbeschermer tijdens het rijden?

Fixatie van de pols tijdens het slapen.

Gebruik achter de PC.

duim erbij of niet
alleen een wrap voldoende, of beugels erin

661 serie.






Hier een leuke lijst van beschermers.
http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=221&CurrentPageIndex=2
ze verkopen daar ook de Kriega tassen ;) US10 40 euro

Nu we het toch over beschermers hebben welke kniebeschermer uit de lijst is jouw favoriet.
Waar op letten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Pols beschermers.
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2010, 16:12 »
 ??? ik zou de handpalm (bovenste) er niet bij nemen,  je moet je stuur nog goed vast kunnen houden hé  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Pols beschermers.
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2010, 21:33 »
Ik heb zo af en toe ook last van de pols bij het rijden (bij meerdere dagen); oude blessure, iets te losse polsen.

Voor mij is een stevig bandje om de pols al genoeg om het te helpen: Het is gewoon dat je de uiterste bewegingen niet meer maakt: Bijv je pols niet doorlaat aan het stuur.

Ik zou dus voor de onderste gaan. 

Fixatie tijdens het slapen zou ik niet doen: Bewegen zonder kracht zorgt juist voor smering van de gewrichten! Tenzij je natuurlijk heel gek verkrampt ligt ofzo.

"muizen"is natuurlijk slecht: Leer met 2 handen muizen.. dan kan je links of rechts muizen dat help veel. (en het went zeggen ze)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Pols beschermers.
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2010, 22:35 »
 "muizen"is natuurlijk slecht: Leer met 2 handen muizen.. dan kan je links of rechts muizen dat help veel. (en het went zeggen ze)

is tegen ons Betty zeggen  ;D ;D :-X

sorry ik kon het niet laten

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Pols beschermers.
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2010, 22:43 »


"muizen"is natuurlijk slecht: Leer met 2 handen muizen.. dan kan je links of rechts muizen dat help veel. (en het went zeggen ze)

Dat doe ik al maar nu in mijn beste pols een ontsteking heeft opgelopen met uitstraling naar de duim, nu dus ook weer de slechte pols gevoelig alsgevolg van muis gebruik. Voorkomen in uit uitschuiven polsgewrichten bij op en neer beweging van de muis.
Yep, ander werk zoeken, niet meer achter de pc, alleen voor de hobby.
En ik gebruik ook al ergo rest steunen.

Bij het slapen voorkomen dat de pols gehoekt ligt, vooral bij zijslapers het geval.


Die ortho braces die je koop bij de apotheek of sportzaak zijn best prijzig.

Iemand evaring met mx braces en pc werk?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Pols beschermers.
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2010, 12:34 »
Ik heb tijdens de OER 2008 ook wat dagen gereden met polsbeschermers. Ik had ook last van een bijna-ontsteking en met de preciese gasreactie van de KTM990 (aan-uit) kreeg ik steeds meer last. Ik heb gewonde skeeler-polsbeschermers gebruikt in gewone zomerhandschoenen.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Pols beschermers.
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2010, 12:50 »
Ik heb ook een set van sixsixone. Had een blessure aan beiden polsen. Ik heb ze gebruikt op m'n werk bij het fietsen, werkte erg goed! Nadeel is dat ze redelijk snel uitlubberen...

Ik heb er ook 1 van de ortho winkel in de buurt. Een stuk beter, en blijven goed. Wel prijzig...50euro p/st. Maar die zijn echt goed!


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Pols beschermers.
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2010, 14:06 »
Een heel licht bedienbare koppeling helpt ook (voor links dan in ieder geval)

Bij kabelbediening minimaal op tijd je kabel vervangen of - nog beter - overgaan op een Hebo hydraulische koppeling (van Adje). Scheelt echt veel bij bv. de TTR van Irene.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Pols beschermers.
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2010, 22:20 »
Balen hoor, pijn aan je pols !
Wat er het beste voor is, is ook wel afhankelijk van het soort ontsteking. D'r zit nogal wat aan verschillend materiaal in zo'n pols dat ontstoken kan raken. Ik had zelf een peesschedeontsteking (3xwoordwaarde :P ) geen spalk of brace die daar iets tegen kon doen.
Heb je al overwogen naar een sportarts of een orthopeed te gaan en daar advies te vragen ? Dan krijg je de eventuele aanschaf van een brace misschien nog vergoed ook !
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Pols beschermers.
« Reactie #9 Gepost op: 23-02-2010, 11:35 »
ik had last van polsen, en vooral van tintelende vingers, als gevolg van een Carpaal tunnel probleem. Ik had baat bij die orthopedische braces, voor 's nachts. Verder ook van alles geprobeerd, maar niets hielp echt, en veel zat erg in de weg; vooral die braces van het soort als boven op de foto's werkten bij mij echt niet. Misschien dat je er met crossen iets aan hebt, maar je zit bij een rally 12 uur per dag op de motor, en crossen is maar een paar kwartiertjes (voor de sterken onder ons).
In 't verleden heb ik ook eens last gehad van een peesschedeontsteking, en toen hielp een klein bandje om de pols wél.

Inmiddels ben ik overigens geopereerd (CTS) en dat had ik zeker 10 jaar eerder moeten doen.