Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: welke 2-persoonstent op motor?  (gelezen 33192 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #15 Gepost op: 22-08-2008, 18:08 »
Ik heb ze ook, die Orthliebs, maar ik kom tegen mijn uitlaat aan bij de TTR, hoe doe jij dat?
Gerard heeft voor onze TTRen 2 mooie bagagerackjes gemaakt met een stang van uitlaatbout (waar de bocht bij het achterstuk komt) naar het rackje toe deels achter de plastic zijkap om de tas van de uitlaat af te houden.
Aan de andere kant hebben we al een accu met frame (TT600RE) die een stevige basis geeft achter de plastic kap.
Heeft heel goed gewerkt kwart Afrika door.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #16 Gepost op: 22-08-2008, 18:12 »
-Bestek etc? Stiekem wat uit de keukenla pikken.

Bij ons op het werk werd laatst aangekondigd dat de dag ervoor deels met plastic bestek gegeten was omdat er ineens te weinig bestek was.
Kennelijk "mag" je het ook daar vandaag pikken.  :confused:

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #17 Gepost op: 22-08-2008, 18:16 »
Bij ons op het werk werd laatst aangekondigd dat de dag ervoor deels met plastic bestek gegeten was omdat er ineens te weinig bestek was.
Kennelijk "mag" je het ook daar vandaag pikken.  :confused:

Klinkt bekend,bij ons verdwijnt er ook veel uit de kantine.

Ik heb altijd een spork bij me.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #18 Gepost op: 22-08-2008, 18:33 »
Erwin en Sander hebben daar een piccie van

O ja, natuurlijk. Dwz, ik heb een foto van het rackje van gerard voor tassen. Sander heeft een koffer rack op z'n TTR
Hier kun je het een beetje zien.



overigens kan de beugel die om de uitlaat zit van een kapot en is ie (origineel) duur weet ik nog van m'n eerste TTR

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #19 Gepost op: 31-07-2009, 11:48 »
Wat vinden jullie van zo'n tent. Coleman phad x2 of x3

x3

Specification Details - for Coleman Phad X3

Capacity: 3 persons
Weight: 3.95kg (as supplied)
Headroom: 105 cm
Pack Size: 44 x 18 cm
Configuration: 1 room and porch area
Flysheet material: Polyester ripstop, 4000 mm PU coated, taped seams, UV Protected
Inner tent material: Breathable polyester and no-see-um mesh
Groundsheet material: Nylon, 5000mm PU coated, taped seams
Poles: Aluminium 7001-T6

X2

Flysheet fabric: Polyester ripstop, 4 000 mm PU coated, taped seams, UV Pro
Inner tent fabric: Polyester breathable and no-see-um mesh
Groundsheet: Nylon, 5 000 mm PU coated, taped seams
Poles: Aluminium 7001-T6
Carry bag type: 2 way compression with V-shape
Carry bag dimensions: 42 x 17 cm Headroom: 98 cm 3.45 kg



http://www.penroseoutdoors.co.uk/acatalog/Coleman_Phad_X3.html




lijkt mij ook zonder haringen neer te zetten
pakmaat 44 ccm
zijingang, verticaler opening
niet eerst binnentent neerzetten en daarna de buitentent eroverheen, bij regen.



nu de nadelen........
misschien  1 kg te veel
zeil voorportaal loopt te ver door, schuin op heuvel zetten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3419
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #20 Gepost op: 31-07-2009, 12:02 »
Ik heb een 1 persoons tentje dat je claustrofobie bezorgd, maar wel heel klein op de rollen is. Helm kan er nog net in, de rest doe ik in de roltas die ik dan maar buiten laat liggen. Verder een lekke therma rest, een slaapzak van de PerrySport met een binnenslaapzak en koken op zo'n brander doe ik niet (thuis wel hoor).
Ik had voor mijn TTR beugels laten maken om die tassen op te laten rusten (zoals op dit plaatje). Ging prima, maar eigenlijk zouden ze onder de zijkappen moeten lopen, zodat die worden ondersteunt, en er zouden wat oogjes aan moeten om die riemen vast te binden.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #21 Gepost op: 31-07-2009, 12:03 »
Beetje voortent vind ik wel lekker voor motorzooi enzo.

Verder is pakmaat 44cm lang, dus waarschijnlijk net ok voor de meeste koffers, en iig niet breed achterop

4kg (as packed) is niet slecht, maar ook niet erg licht (voor wandelen te zwaar). 't kan lichter, maar veel merken geven ook zonder haringen en zak etc op...

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #22 Gepost op: 31-07-2009, 12:24 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #23 Gepost op: 10-08-2009, 14:14 »
Heb een geweldig ding van de Decathlon voor nog geen 200 Euro. Weegt geen reet, staat in no time.

Net gecheckt: ding kost nu 120 euro..het is de T3 ultralight Pro.

Stevig, nog geen drie kilo, lekker ruim met twee personen..


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #24 Gepost op: 14-08-2009, 21:54 »
Beetje persoonlijk, maar tunneltent wint het toch wel voor mij, vooral die met een extra compartiment aan de voorkant, zodat je je spullen uit het zicht en droog neer kunt leggen. Bij slecht weer ook koken in het voortentje. De wanden zijn over het algemeen steil, waardoor je veel binnenruimte hebt...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #25 Gepost op: 26-09-2009, 16:19 »
Tent: Eureka Moonshadow Duo.
Brander: MSR Whisperlite.
Slaapzak: Me'ru.
Stoel: Me'ru.
Matje: Therm A Rest Prolite.
Hard je favoriete bocht in beuken, is bijna even goed als n**ken

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #26 Gepost op: 07-10-2009, 17:35 »
Ik ben erg blij met mijn eureka el Capitan 2 met zijn tweetjes er prima in geslapen tijdens een week kanoën in DK, in mijn eentje heerlijk ruim tijdens ritjes etc. Doordat er aan beide kanten van de slaapcabine een ingang met ruime "voortent" zit kan je aan de ene kant je vieze en natte motorzooi kwijt en aan de andere kant er gemakkelijk in en uit en je schone spullen.
Binnen koken vind ik zelf niet handig, daar zoek ik dan liever een andere plek voor.
Slapen op een Therma-rest Neo air, supercompact, warm en comfortabel en in een donzen dekenslaapzak van huismerk van De Waard, ik heb er ook een lekker kussentje bij van Nomad waar ik een trui of handdoek ofzo in stop voor wat extra vulling.
Koken op een primus benzinebrander, dat is handig want het zit al in je tank dus je hoeft geen aparte voorraad mee te nemen.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #27 Gepost op: 22-10-2009, 12:31 »
Ik heb een Eureka Spitfire duo, weegt weinig, Tatteljee donzen dekenslaapzak, Exped Down luchtbed voor een deel met dons gevuld (beetje duur maar als je rug niet zo best is heerlijk)
Koken gewoon op een  Coleman.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 28
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #28 Gepost op: 03-06-2010, 15:00 »
Even dit topic reanimeren. :P

Dit jaar Noorwegen dus en ik hou écht niet van hotels. Dus lekker met de tent en een slaapzak. Maar goed.. het oude spul is aan vervanging toe. Dus ik shoppen....

Voor een tent kwam ik eerst bij Obelink uit op de Coleman Alaska Titanium (*Klik voor info*). 3 persoons tent.. maar het is anders zo krap met mijn 1m93...... 85 euro was niet veel en schijnt leuke kwaliteit te zijn.

Via Tiesje kwam ik echter ook op de volgende tent: De Eureka Shadowmoon Duo XP (*Klik*).

Een tent met een lengte van 2.70m. Wel wat kleiner... maar erg licht.. ook geen 'voortent', maar betwijfel of ik die nodig heb. Het grootste voordeel bij deze tent is dat hij erg compact is. Dat scheelt een hoop.

Hebben jullie een suggestie voor een tent? Ben erg benieuwd welke jullie zelf gebruiken!
“Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: welke 2-persoonstent op motor?
« Reactie #29 Gepost op: 03-06-2010, 15:54 »
fijne tentjes van Eureka maar deze is wel erg klein ..... de El capitan is nauwelijks zwaarder maar je kan er wel al je spullen in kwijt .... in de 3 persoons nog meer zelfs
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007