Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Banden  (gelezen 104051 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226
Re: Banden
« Reactie #375 Gepost op: 26-10-2021, 20:13 »





Maakt mij niet zoveel uit hoor maar ik lees nergens DOT, dus alleen voor de crossbaan en Franse klei

The Scorpion MX32 Mid Soft motocross tires add to the legacy that is Pirelli.These tires are strictly meant for off-road purposes and cannot be used on public roads.-The Mid Soft tires were designed for use in soft to intermediate terrains.-This makes them the optimal off-road/racing tire.-If you're looking to take the holeshot or hit that triple that's been taunting you for months, the Scorpion is the tire for you.-These tires will perform time after time, even in the harshest track conditions.-The front tire was designed with lateral blocks to enhance the trajectory set.-The V-shaped block layout optimizes tire stability and grip.-So, if you're tired of getting roosted and want to start roosting riders, make the change and switch to Pirelli Scorpion tires.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #376 Gepost op: 26-10-2021, 20:56 »
Nooit van gehoord Dot.
Daar heb je een punt Arie ;D
Meende ook dat de mitas 754 goedgekeurd was dus niet.
Heb er nog nooit wat van gemerkt.
Gewoon rustig an op asfalt.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Banden
« Reactie #377 Gepost op: 26-10-2021, 21:04 »
Maakt mij ook uit (en ik ga ze niet terug sturen), maar ik las dat 754 wel degelijk goedgekeurd was voor op de weg. Maar ja, dat kan ook zo maar een verhaaltje "heb op Facebook gestaan" zijn.  :D
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #378 Gepost op: 26-10-2021, 21:23 »
Net in de garage gekeken er staat inderdaad DOT op de 754.
Gelukkig anders was ik toch bijna ondeugend.
En dat is het laatste wat ik wil.
Ik behoor vorst en vaderland trouw en burgelijk te dienen.


Wist je dat? De Vorst lijkt op Worst.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Banden
« Reactie #379 Gepost op: 26-10-2021, 21:36 »




Maakt mij niet zoveel uit hoor maar ik lees nergens DOT, dus alleen voor de crossbaan en Franse klei

The Scorpion MX32 Mid Soft motocross tires add to the legacy that is Pirelli.These tires are strictly meant for off-road purposes and cannot be used on public roads.-The Mid Soft tires were designed for use in soft to intermediate terrains.-This makes them the optimal off-road/racing tire.-If you're looking to take the holeshot or hit that triple that's been taunting you for months, the Scorpion is the tire for you.-These tires will perform time after time, even in the harshest track conditions.-The front tire was designed with lateral blocks to enhance the trajectory set.-The V-shaped block layout optimizes tire stability and grip.-So, if you're tired of getting roosted and want to start roosting riders, make the change and switch to Pirelli Scorpion tires.
Trust me....

member: Gewoon met binnenband, rond 1 bar.


Vwb de 754: Daar zijn verschillende typen van. De lichte hebben geen DOT, de zwaardere wel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Banden
« Reactie #380 Gepost op: 26-10-2021, 21:39 »
https://www.metzeler.com/en-ww/products/tyres/mc-360-mid-soft
Vind ik een erg fijne voorband, DOT, goede grip in modder, zand en op de weg, slijt wel wat snel maar hij bijt echt goed.[alleen ervaring met de Soft versie voor zachte ondergrond]
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #381 Gepost op: 26-10-2021, 21:43 »
Dank dank.
We gaan het beleven heb er eentje bestelt mc360 €52. Voorband wel oude voorrad van 2018 maar daar zal de pret niet minder om worden.


En wat mitas betreft blijf het een verwarrend merk vinden.
Met trouwens wel heel veel verschillende banden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Banden
« Reactie #382 Gepost op: 30-10-2021, 06:31 »
Michelin Enduro V vermoed ik, met die rijen van dubbele dominostenen in het midden?

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #383 Gepost op: 07-04-2022, 23:42 »
Iemand nog adres voor goed geprijsde Motoz banden?
Die in nederland rally-motor.nl is helemaal de kluts kwijt met z,n prijzen.
Heb er eentje in Belgiek gevonden maar €25 verzenden.
lijkt erop dat oponeo enzo geen motoz verkopen?
Heb setje nodig voor de WYOA 2022

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Banden
« Reactie #384 Gepost op: 07-04-2022, 23:46 »
Motoz komt uit Australië toch? Container transport is enorm duurder geworden.


[EDIT] Geproduceerd in Thailand lees ik
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Banden
« Reactie #385 Gepost op: 08-04-2022, 07:47 »
Wat vind je zo speciaal aan die Motoz? Heb ze ooit geprobeerd voor een rally maar ben weer terug bij Mitas (C-21 en C-02)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #386 Gepost op: 08-04-2022, 09:52 »
Had een 2e hands setje gekocht met nog goed profiel.En heb daar een maand mee rondgereden in marokko.Hij slijt wel.Maar vindt de dessert en dunlop 908 gewoon te duur.Mitas heb ik hele wisselende ervaring mee.Een ramp om mousse in te lepelen.Heb er nu een mitas 754 op liggen achter maar weet niet of ik het met die haal.2500km stenen in spanje


Post Merge: 08-04-2022, 10:00
Maar jou banden combinatie bevalt dus goed Niek.Ga de prijs eens zoeken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Banden
« Reactie #387 Gepost op: 08-04-2022, 10:01 »
Makkelijk! Vorige keer in de Bakan, drie weken, had iedereen slicks, behalve ik met de 754. En roen hebben we veel asfalt gereden.
Maar ik ben veel rustiger op het gas dan jij. Zal schelen.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #388 Gepost op: 08-04-2022, 10:06 »
De 500 lust ook minder band als de 690 heb ik het gevoel.


Post Merge: 08-04-2022, 10:07
Leuk hoor banden uitzoeken.Hoort toch beetje bij het leuke van voorbereiden op de vakantie.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Banden
« Reactie #389 Gepost op: 04-02-2023, 10:43 »
Hoi,
Zijn er onder jullie die achter een 50/50 band monteren en voor een agressieve noppenband?

Ik vraag het omdat bij veel uitgezette ritten je tussendoor op openbare wegen vaak toch nog stukken over asfalt moet. De achterband smelt dan weg als sneeuw voor de zon. Ik dacht dat je dat dan misschien op kunt vangen met achter een compromis band (met toch grip genoeg in de modder), en voor je echte enduro band met scherpe noppen voor grip onverhard.

Ik ben geen ervaren rijder, dus beschouw dit als een vraag van een newbie  :)
Gr. Dwaallicht