AllRoad-Forum > Projecten

SV 650 x DR650R met een snuifje SRAD

(1/6) > >>

ultradoux:
Toen vorige herfst m'n DR650R de geest gaf, 10 weken na aankoop, ging ik zoek naar een volgende motor. Tijdens het rondneuzen op het internet belande ik hier: https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=21525.0
Ik had reeds eerder gelijkaardige projecten gezien en besloot zelf aan de slag te gaan. Het plan was om zoveel mogelijk van de DR te recupereren.
Na een tijdje zoeken vond ik deze:



Voor de achtervering ben ik uitgekomen bij de GSXR SRAD. Heb daarvoor wel een beetje in de achterbrug moeten slijpen om 'm erin te krijgen, maar het werkt.
Na vele uren knutselen kon er worden testgereden:









Daarna voorvering olie vervangen, achtervering iets harder gezet, nieuwe bandjes en ander voorste spatbord. En weer testen  :D






Tank gespoten, nummerplaat houder gefatsoeneerd, subframe en staander verstevigd en uitlaat anders opgehangen. Zo zag hij er vorige week uit:




Momenteel bezig met het maken van andere bevestiging voor de voetsteunen.


To do list: voetsteunen afwerken, uitlaat netjes afwerken, achterspatbord verstevigen, en uitzoeken wat er mis is met de rechtuit-stabiliteit.
De motor stuurt goed, maar rechtdoor op asfalt geeft hij een vreemd heen en weer gaand gevoel. Ik dacht eerst dat het aan de banden lag, maar het is nu met de nieuwe set nog steeds aanwezig. Balhoofdlager is vervangen, stuur draait soepel, ... .


Wordt vervolgd.

Struis:

Mooi resultaat!!!!
Daar hou ik van.

propje:
Stoer
Leuk dat je dit met ons wil delen.

TravelmaniacsGert:
Dat zijn de projecten  8) 8)

Kibbe:
 :stupid:

Gaaf man...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie