AllRoad-Forum > All/Off-road ritten en evenementen

XC competitie how-to ?

(1/4) > >>

popnagel:
Oké, Wij hebben ons ingeschreven voor de xc competitie.
Gaat pas in Oktober van start, maar meteen al een hoop vragen.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat het reglement ook  of niet af is.
https://www.sixdays.nl/2021/03/02/dutch-cross-country-series-dxcs/


De vragen :


Hoe houdt je 2 uur rijden in godsnaam vol ?
En hoe en waar kun je daarvoor trainen ?
Ik hoop in ieder geval op een crossbaan wat te kunnen trainen...


Camelbak ? Ik zou niet weten waar je tijdens het rijden kunt drinken.
Stoppen dus ? 1x 2x ?


Lukt dat op 1 tank ?
Verzorging regelen ?


Leuk dus om iets nieuws te doen !
Tevens transponder gezocht....

michel3vb:
Ik heb ook ingeschreven samen met een maatje.Verder nog niets gehoord eigenlijk...Ben ook reuze benieuwd. Geen idee wat ik kan verwachten. Gewoon mee doen voor de lol en dan zie ik het wel.

Frenkie H:
Drinken kan gewoon hé onder rijden met kamelen zak op je rug en slang (evt in je helm een drinknippel)



Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk

rroel:
Ik heb vorig jaar een paar Cross Country ritten gereden. Vooral Heerde vrij rijden maar ook een paar wedstrijdjes. 1 uurs solo en 2 en 3 uurs team.  Erg leuk en erg compact. Vanaf de eerste meter ben je vol bezig. Je krijgt nergens rust. Er is niet even een stukje waar je kunt toeren.


Wat mij opviel is dat mijn onderarmen in de eerste ronde het opgaven. En dan moet je nog een uurtje (of wat). Mijn advies zou zijn vooral een tandje of wat rustiger te doen om de onderarmen te sparen, voor de linker, want bij de obstakels is het wel fijn als je de koppeling nog kunt doseren.


Het is geen sprint. Het is een marathon.


De opzet is vrijwel overal geweest dat er een pitstraat is ingericht. Je kan het parcours af om zelf of je motor bij te tanken. Ik had een camelbag bij me en stopte op rustige stukjes om wat te drinken, voor de dorst en de lichaamstemperatuur een beetje omlaag brengen. 


Ik vind ze ERG leuk! afwisselend met crossbaan, single tracks en obstakels. Vooral als de obstakels wat lastiger worden en de weg erom heen langer wordt het een mooie afweging welke route je neemt :-)

MikeMaster:
Ik wil eens gaan kijken tzt dus ik hoop dat er dan weer publiek is toegestaan.
Het lijkt me wel interessant maar ik ben wel erg benieuwd naar het minimale niveau om mee te doen.
Het ontbreekt mij aan alles op het gebied van techniek, behalve conditie ;-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie