Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Diverse nieuwe bordjes gespot  (gelezen 4590 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #15 Gepost op: 09-04-2018, 22:30 »
Nu zie ik in PDOK ook dat het lange gele knippenpad de Budelse Baan heet. En in het nationale wegenbestand (NWB) staat.
Dus waarschijnlijk niet "zo maar" afgesloten kan worden.

Als je in de PDOKviewer kijkt,
Dan heb je een achtergrond kaart, die je ook kan veranderen. Doe achtergrond is standaard  de BRT achtergrond. (BRT is van het kadaster)
Nu komt daar Budelse Baan op voor op bepaald zoomniveau
Maar zet je de laag NWB wegvakken aan. Deze dat wordt verzameld door Rijkswaterstaat en haalt dat bij onder ander Gemeente weg
Met button i kan je op de weg klikken en zie je bij welk gemeente de weg behoort daar kan je zoeken Heeze-Leende. BUDELSEBAAN aan elkaar.
NWB loopt nog wel eens uit de pas en is niet overal up to date.
NWB grijze lijn zegt dat het van de Gemeente is, en het pad een naam heeft, wil nog niet altijd zeggen dat een verkeersbesluit noodzakelijk is, waarschijnlijk wel. Heeft met de structuur te maken hoe NWB is opgezet.

In BGT staat de naam, die de Gemeente aan de weg geeft Budelse Baan

In QGIS (gratis) kan je de lagen als project opslaan je slaat dan, de lagen op die je interessant vindt. En opent ze de volgende keer gelijk.

Luchtfoto 2017 is de actueelste luchtfoto van Nederland.
Zo ik er voor Belgie de AGIV luchtfoto ook zeer scherp.

Of je gebruikt JOSM (openstreetmapeditor) daar teken ik ook mijn tracks mee. Hier ook al die lagen mogelijk.
Er is een luchtfoto laag van ESRI world imagery, daar heeft ESRI, van alle landen de beste en nieuwste luchtfoto's tot 1 wereldkaart gesmeed ;-)

In JOSM leg ik er deze maaiveld hoogte visualisatie onder, je ziet zelfs de paden onder de bomen. Hier worden nu de paden op uitgelijnd. (OSM)
https://ahn.arcgisonline.nl/ahnviewer/?extent=162124.6039%2C365572.0044%2C167458.6145%2C368362.835%2C28992

Dit is hier nog AHN2 oude data, AHN3 is nieuwe data wat reeds in brabant geschoten is maar nog verwerkt moet worden, januari 2019 ongeveer is dat beschikbaar, waarschijnlijk.

Zoom maar eens in.
https://ahn.arcgisonline.nl/ahnviewer/?extent=162124.6039%2C365572.0044%2C167458.6145%2C368362.835%2C28992

Wil je de paden goed in OSM hebben staan en dus op je kaart, besteed er een paar avonden aan om het uit te lijnen. ;-)


Dit is dus al wat ouder kan wel 6 jaar zijn. Meen dat men ergens een cyclus van 5 jaar heeft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #16 Gepost op: 10-04-2018, 20:39 »
Bedankt voor de reacties heren ! Ben onder de indruk van de verzamelde kennis !

Dus als de bordjes aan de verkeerde kant (zouden) staan, wat dan ? SBB bellen of hoe werkt dat ?

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #17 Gepost op: 10-04-2018, 22:23 »
Bedankt voor de reacties heren ! Ben onder de indruk van de verzamelde kennis !

Dus als de bordjes aan de verkeerde kant (zouden) staan, wat dan ? SBB bellen of hoe werkt dat ?

Andere kant op kijken..het uitzicht is daar vele malen mooier... :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #18 Gepost op: 10-04-2018, 22:32 »
Bedankt voor de reacties heren ! Ben onder de indruk van de verzamelde kennis !

Dus als de bordjes aan de verkeerde kant (zouden) staan, wat dan ? SBB bellen of hoe werkt dat ?

Nee aub niet

Heb je nog niet genoeg gedaan door de (europese) aandacht te vestigen op een vd allermooiste off/allroad stukken van nl
die nog legaal waren.
Ik heb destijds je TET controleur afgeraden om dit in de route op te nemen omdat ik de gevolgen hiervan al voorzag.(en met je
controleur heb besproken)
Nu wil en kan ik niet beweren dat het zonder tet niet gebeurd zou zijn maar ik ben er zeker van dat dit er aan bijgedragen heeft.
Net als Ad Ketelaars heb ik ook wel eens contact met boswachters van sbb en heb het met hun gehad over de leenderheide in het
algemeen (al voordat de tet bestond)


Maar als je vooral wilt dat de bordjes herplaatst worden sla dit advies dan opnieuw in de wind en neem vooral contact met ze op.

Edit
ik steek de hand ook in eigen boezem hoor.
Er was geen een rit bekend waar deze stukken inzaten tot ik ze in de brabo600 zette,
het jaar daarop zaten ze in de choco tour en de ms1k , dus dat waren de 1e copycats
en nu is het is dus beeindigd.





Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #19 Gepost op: 11-04-2018, 12:26 »
Kom, kom, Rene, niet zo neerslachtig...
Je hebt er nu een nachtje over geslapen en gaat met volle zin weer op pad om nieuwe weggetjes te zoeken, en te vinden  :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #20 Gepost op: 11-04-2018, 19:50 »
Tja, het is lastige materie. Of je bent egoist, of je bent een verpester van het rijden door mooie gebieden voor andere egoisten.

Misschien is het een idee om de (lokale) overheden een organistaie onder de neus te schuiven die onze belangen behartigt ?

De KNMV misschien ?  Het rijverbod op een aantal Nederlands dijken is tenslotte ook (als ik me niet vergis) door hun medewerking/toedoen opgeheven.

Het is gewoon zo ontzettend jammer dat veel mensen alleen maar aan zichzelf denken. "Als ik er maar kan rijden !"
Het zou een beter idee zijn als iedereen de handen in elkaar steekt en meewerkt aan een mooi resultaat.
Dat geeft vast meer voldoening als vinger wijzend achter de computer te ziten.

Groeten, Ard

P.s., Ik sta open voor samenwerking om onze gezamelijke hobby te behouden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #21 Gepost op: 11-04-2018, 20:32 »
Das natuurlijk makkelijk kletsen als je in duitsland woont.
Daar is al helemaal zowat niks te rijden.
En dus moet iedereen in Europa vooral het weinige dat er nog vrij is in dit kleine volle land voor iedereen open gooien.

Ben nog steeds dankbaar dat ik in Ned.uberhaupt nog kan rijden.
Ik woon op de veluwe en probeer het nog geen eens.
Om paden te zoeken.
Is toch bijna onmogelijk.
En ga daarom zeker niemand uit nodigen om hier lkr de boel te verzieken.
Ik probeer dat te respecteren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #22 Gepost op: 11-04-2018, 21:04 »
member
 :-X



Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #23 Gepost op: 11-04-2018, 21:10 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #24 Gepost op: 11-04-2018, 22:15 »
Vergeet het maar Ard, is allemaal al eens geprobeerd met de beste bedoelingen. Bestuurders paaien je met mooie verhalen over samenwerking, maar wat ze feitelijk doen is met je dansen zodat ze meer van je te weten komen. En ineens, na kwartalen van heel goed overleg is er de onverwachte radiostilte. Dan gaan de groene mannen het bos in om de routes die je besproken hebt te gaan beborden.

Als je meer wilt weten neem gerust eens contact met me op via PB fo 06.

Tja, het is lastige materie. Of je bent egoist, of je bent een verpester van het rijden door mooie gebieden voor andere egoisten.

Misschien is het een idee om de (lokale) overheden een organistaie onder de neus te schuiven die onze belangen behartigt ?

De KNMV misschien ?  Het rijverbod op een aantal Nederlands dijken is tenslotte ook (als ik me niet vergis) door hun medewerking/toedoen opgeheven.

Het is gewoon zo ontzettend jammer dat veel mensen alleen maar aan zichzelf denken. "Als ik er maar kan rijden !"
Het zou een beter idee zijn als iedereen de handen in elkaar steekt en meewerkt aan een mooi resultaat.
Dat geeft vast meer voldoening als vinger wijzend achter de computer te ziten.

Groeten, Ard

P.s., Ik sta open voor samenwerking om onze gezamelijke hobby te behouden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #25 Gepost op: 19-11-2023, 18:29 »
Vandaag na lange tijd weer eens een rondje gemaakt.  Veel nieuwe bordjes helaas. Het was best druk met wandelaars en motoren. Dat laatste was m'n redding want langs het kanaal verloor ik de controle en voor ik het wist schoot ik richting het water. Kon de motor nog de goede kant op duwen maar ging zelf kopje onder. Kon snel de motor half op de kant krijgen. Toen kwamen  mijn reddende engelen, misschien wel op ARM. Samen trokken we de motor helemaal op het droge, airbox was droog en startte meteen. Bedankt 690 en 350 rijder, veel plezier met de Illyria raid.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #26 Gepost op: 19-11-2023, 23:10 »
 :o Zo zie je maar, het avontuur ligt om de hoek!!


Blij te horen dat t goed afgelopen is😅
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #27 Gepost op: 20-11-2023, 07:20 »
Ik wilde eerst m'n rondje afmaken, maar ik kreeg het zo koud dat ik toch maar eerder terug ben gegaan. Eerst motor onder de douche en daarna ik. Flinke kop thee om warm te worden bij de gedachte van weer een mooi avontuur  ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #28 Gepost op: 20-11-2023, 09:42 »
Dacht ik al: met een nat pak in de koude rijwind…🥶

Ik heb ook wel sloot incidentjes gehad, maar gelukkig altijd nog net droog kunnen houden


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Diverse nieuwe bordjes gespot
« Reactie #29 Gepost op: 20-11-2023, 16:46 »
Wat een verhaal, dat zal best koud zijn geweest, met een nat pak verder rijden...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5