Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk  (gelezen 1722 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Gepost op: 28-06-2021, 13:24 »
Vandaag in de Gelderlander.

https://www.gelderlander.nl/achterhoek/politie-opent-de-jacht-op-wildcrossers-in-winterswijk-we-gaan-met-een-passend-antwoord-komen~a77bcfe9/


Niks geen wildcrossers maar enduro motorfietsen aan de kentekenplaten te zien.


Ik snap het wel maar toch een beetje jammer om alles over 1 kam te scheren.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #1 Gepost op: 28-06-2021, 13:35 »
We wonen in een shitland waar niks mag maar waar elke Pool of andere buitenlandse arbeider kinderbijslag kan aanvragen en krijgt zonder überhaupt in Nederland te zijn gevestigd. Alles is scheef hier. Misschien moet allroadmaniacs maar een politieke partij starten :}
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #2 Gepost op: 28-06-2021, 13:36 »
Motor in beslag nemen staat in het artikel. Gaat dat zo eenvoudig?
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #3 Gepost op: 28-06-2021, 13:53 »
We wonen in een shitland waar niks mag maar waar elke Pool of andere buitenlandse arbeider kinderbijslag kan aanvragen en krijgt zonder überhaupt in Nederland te zijn gevestigd. Alles is scheef hier. Misschien moet allroadmaniacs maar een politieke partij starten :}
Er zijn genoeg partijen in Nederland waar je met dit soort jij-bakken over buitenlanders terecht kan, dat hoeft wat mij betreft niet hier ...
Foto was toch vrij duidelijk: daar mag je met de motor niet komen, einde discussie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #4 Gepost op: 28-06-2021, 14:40 »
Lijkt me vrij logisch kinderbijslag als je hier werkt 12 uur per dag.
Om aardbeien te plukken.omdat de blanke hollanders het verrekken.
Dan heb je daar gewoon recht op.
Want je wordt ook al uitgekleed door torenhoge huur.
Hier in ditzelfde shitlandje.
Door diezelfde witte mannen.


Maar het ging over brommers met kenteken.
Zal het artikel eens lezen.
Lees eigenlijk geen nieuws.
Wil wel de vrouw in gele jas opi en omi een lintje voordragen :-X :-X


Wel gratis reclame voor Overveldparts :P


En ik denk dat inbeslag name zeker zomaar kan.
Ze zullen hem wel terug moeten gevenmaar kunnen natuurlijk eerst even haarfijn uitzoeken wat er allemaal ontbreekt aan je enduro.


En dan afkeuren met tijdelijke wok en de nodige boete bedragen erbij.
Zelfs opslag van je voertuig.


Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #5 Gepost op: 28-06-2021, 15:04 »
Misschien moet allroadmaniacs maar een politieke partij starten :}
Die valt sneller uit elkaar dan 50-plus denk ik

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #6 Gepost op: 28-06-2021, 18:46 »
Foto was toch vrij duidelijk: daar mag je met de motor niet komen, einde discussie
Nouja, het zijn twee losse foto's en volgens mij zijn er in eerdere berichten ook al eens twee losse foto's geplaatst die achteraf helemaal niet bij elkaar hoorden... 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #7 Gepost op: 28-06-2021, 19:29 »
De hamvraag is eigenlijk, als je met de personenwagen een weg met geslotenverklaring in rijdt, geeft de politie je een bekeuring, maar mag het voertuig dan ook in beslag worden genomen?  ??? 


Echter zo'n bruin bordje is niet een formeel gezien niet een verkeersbord, dan had er een C1, C11 of C12 bord moeten staan. Dat blijkt uit een uitspraak van het Holtingerveld een paar jaar geleden, in hoger beroep.





Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #8 Gepost op: 28-06-2021, 19:34 »
Ik vind het zeer opmerkelijk dat foto's van burgers blijkbaar ingezet worden om te bekeuren. Hoe wil je van eventuele wildcrossers bepalen waar ze gereden hebben? Kijken of je de bomen kan herkennen? Of hebben burgers ook al een eed afgelegd waardoor ze nooit zullen liegen.


Als ze alleen maar afsluiten en geen alternatieven bieden/blijven houden zal het steeds lastiger worden om off road te rijden .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #9 Gepost op: 28-06-2021, 19:37 »
(...)
Als ze alleen maar afsluiten en geen alternatieven bieden/blijven houden zal het steeds lastiger worden om off road te rijden .
Als er meer afsluitingen volgen, dan kan je ook wel dwars door het bos heen brossen, want dan is er geen verschil meer tussen OM het bos op het zandpad rijden en dwars door het bos heen.
Verplaatsing van het probleem lijkt mij.


Er zijn hoogstwaarschijnlijk genoeg mensen die zo denken, persoonlijk zit ik niet lekker op de motor als ik ergens niet mag rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #10 Gepost op: 28-06-2021, 20:27 »
ik denk zelf dat het heel hard kan gaan met het verbieden.
Gewoon net als in duitsland alles verboten hoef je ook geen bordjes meer te plaatsen en is mijn ktm in ene geen drol meer waard maar snel verkopen.




Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #11 Gepost op: 28-06-2021, 20:36 »
Dit weekend in Havelte eo geweest, veel verboden erbij inmiddels.

En gewoon met blerpijpen over de paden blijven jakkeren, gastjes van een jaar of 20.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #12 Gepost op: 28-06-2021, 21:47 »
Nouja, het zijn twee losse foto's en volgens mij zijn er in eerdere berichten ook al eens twee losse foto's geplaatst die achteraf helemaal niet bij elkaar hoorden...
OK, klopt, die foto's zullen er idd wel bij gegoogled zijn (Grote Goor is van Natuurmonumenten en niet van Staatsbosbeheer). Maar blijf erbij dat bossen van Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten natuurlijk een no go zijn. En dus niet gaan huilen dat het allemaal zo moeilijk is en dat je nergens mag rijden en dat dat ligt aan de Polen met hun kinderbijslag (of zoiets, ik zal wel doordraven  ::) ).
En als je er aan begint (eh, wat ik ook wel eens doe wellicht) niet zeuren over de gevolgen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #13 Gepost op: 28-06-2021, 23:53 »
Als ik ooit een landgoed koop, sluit ik het af voor pisnichten
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #14 Gepost op: 29-06-2021, 11:07 »
Ik vind het zeer opmerkelijk dat foto's van burgers blijkbaar ingezet worden om te bekeuren. Hoe wil je van eventuele wildcrossers bepalen waar ze gereden hebben? Kijken of je de bomen kan herkennen? Of hebben burgers ook al een eed afgelegd waardoor ze nooit zullen liegen.



Een beetje moderne smartphone of spiegelreflex camera slaat ook de GPS coördinaten op wanneer er een foto wordt gemaakt. Geen idee of dat stand zou houden voor de rechter?
KTM 990 Adventure R