Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GPSMap opladen  (gelezen 1240 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
GPSMap opladen
« Gepost op: 20-09-2018, 08:59 »
Hallo allemaal,


Ik heb een GPSMap 62S maar durf deze niet op te laden in de regen omdat dit met een normale USB mini B gebeurt.


Zijn hier andere soorten kabels voor te koop om deze op te laden in de regen? Ik kon zelf niks vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: GPSMap opladen
« Reactie #1 Gepost op: 20-09-2018, 10:17 »
Opladen?  Dat kan helemaal niet c.q. dat ondersteund een 62 zeker niet.

Als je de USB aansluting gebruikt, dan word de GPSmap gevoed door de USB kabel en word de accu niet gebruik en ook niet geladen. M.a.w. je spaart de accu/batterij.

Ik snap de gedachte/verwachting, dat bij elke telefoon dit wel zo is, maar alleen speciale modellen met het "speciale" garmin accu pakket worden geladen in het toestel bij aangesloten usb.  Voorzover ik weet horen daar geen toestellen uit de 62 en 64 reeks bij (enkele dure Oregon modellen wel, of de interne Li-Ion van een Montana en/of GPSmap 276Cx).

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: GPSMap opladen
« Reactie #2 Gepost op: 20-09-2018, 12:35 »
Maar als je de verbinding toch waterdicht wil hebben zoals bij de good old 60-serie, dan kit je het kabeltje toch gewoon dicht in de stekker. Met siliconen, kan er altijd zonder schade weer uit als het nodig is.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: GPSMap opladen
« Reactie #3 Gepost op: 21-09-2018, 07:36 »
Ik zie het probleem niet. Zelfs al leg je de plug in het water is er niet genoeg geleiding om sluiting te maken. Aangesloten zal er ook nooit water in de connectie komen en kan je dus prima gevoed doorrijden.

Alleen de 64 laad op met lithium accu. De 62 voed alleen maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: GPSMap opladen
« Reactie #4 Gepost op: 07-10-2018, 19:59 »
Opladen?  Dat kan helemaal niet c.q. dat ondersteund een 62 zeker niet.

Als je de USB aansluting gebruikt, dan word de GPSmap gevoed door de USB kabel en word de accu niet gebruik en ook niet geladen. M.a.w. je spaart de accu/batterij.

Ik snap de gedachte/verwachting, dat bij elke telefoon dit wel zo is, maar alleen speciale modellen met het "speciale" garmin accu pakket worden geladen in het toestel bij aangesloten usb.  Voorzover ik weet horen daar geen toestellen uit de 62 en 64 reeks bij (enkele dure Oregon modellen wel, of de interne Li-Ion van een Montana en/of GPSmap 276Cx).

Bij mijn 64 (de simpelste) gaat anders het laadsymbool wel aan wanneer ik die via de mini usb aanuit op de motor.
Edit
Dan zit er ook een oplaadbaar batterypack in en dat is geen originele garminpack

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: GPSMap opladen
« Reactie #5 Gepost op: 07-10-2018, 22:57 »

Ik zie het probleem niet. Zelfs al leg je de plug in het water is er niet genoeg geleiding om sluiting te maken.

Klopt. Volksmythe.

Water gaat pas geleiden als er bepaalde mineralen in opgelost zijn. Zoutgehalte is een belangrijke. Daarom moet je bij onweer het zwembad verlaten: er zit chloor in en dat is een zout-derivaat en dat geleidt als de pest  ;)

Andersom, regenwater bevat geen mineralen en geleidt daardoor NIET.


De aansluiting zelf in de gps is waterdicht. Dus mag de stekkerverbinding veilig nat worden, het heeft geen invloed.


Brom


Avonturier!