Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Achterschokbreker in-/uitbouwen Yamaha XT660Z Tenere  (gelezen 414 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Achterschokbreker in-/uitbouwen Yamaha XT660Z Tenere
« Gepost op: 18-03-2020, 15:18 »
Heeft iemand wat meer informatie betreffende in-uitbouwen van de achterschokbreker.
Op dit moment ben ik de achterschokbreker aan het upgraden naar Hyperpro veer.
Hiervoor dient de achterschokbreker uitgebouwrd te worden. Nu moet ik veel handelingen doen om bij de bovenste bevestigings bout te komen.
De uitlaat moet een stukje zakken en met de orginele uitlaat is dat niet zo makkelijk. BIjna gehel achterkant dien gedemonteerd te worden.. grgrgrgr.
Nu zag ik op YouTube iemand die zijn schokbreker in ongeveer 10 minute verving. Via de airfilter box aan de rechterzijde. Hiervoor zat er een gat in de airbox en een rubber dop ( als afdichting) . heft iemand hier ervaring mee ? Zou mij een volgende keer veel werk/tijd schelen.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Achterschokbreker in-/uitbouwen Yamaha XT660Z Tenere
« Reactie #1 Gepost op: 18-03-2020, 18:55 »
Welk bouwjaar?
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Achterschokbreker in-/uitbouwen Yamaha XT660Z Tenere
« Reactie #2 Gepost op: 03-04-2020, 17:48 »
Ja klopt. Als je het even uitmeet kun je op de juiste plaats een gat in de airbox boren, waardoor je zo bij die bout kan. Zorgen dat je eerst een rubber dop hebt (automaterialenzaak, autosloop of industrieeel onderdelenhuis) zodat je de gatdiameter daarop kunt afstemmen.