Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: stem op mij voor de KNMV ledenraad  (gelezen 4277 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #30 Gepost op: 27-03-2021, 18:19 »
Tjonge, ik moet eerlijk zeggen dat de invloed tot nu toe erg beperkt is, er zijn reeds 2 vergaderingen geweest, de eerste heb ik gemist want de uitnodiging kwam 2 dagen van te voren en ik had iets anders, de tweede was vorige week en ging ontzettend over procedures. Het wordt hoog tijd dat ik wat mede ledenraad-leden om me heen verzamel met een beetje dezelfde belangen zodat we samen een punt kunnen maken. Makkelijk vind ik het niet, er is nu een soort ledenraad-forum opgezet waar ik me geregistreerd heb maar het werkt niet zo makkelijk als ons ARM. Ik ga je punt in elk geval ter sprake brengen.groet, Martijj
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #31 Gepost op: 27-03-2021, 20:27 »
Top, hou ons op de hoogte.
Het is in ieder geval al positief dat "de knmv" nu bereikbaar is.
Of kan ik die ook op andere manieren bereiken ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #32 Gepost op: 27-03-2021, 20:32 »
De knmv zegt iets met cross country wedstrijden of competitie te gaan doen.
Naar mijn weten doen ze dat niet en hoopten ze vooral met andermans veren te pronken.
Kun je hier misschien iets over zeggen wat ik mis in dit verhaal ?


Dat is inderdaad een zeer, zeer dubieus verhaal.
Maar moeilijk te beoordelen zo van de buitenkant. De MON speelt daar ook een rol in zo begrijp ik het.
Die 2 gasten achter de Cross Country ken ik in het geheel niet maar ze komen op me over als lui met een motorhart die dit vanuit passie opzetten.
Bij de KNMV ken ik niemand, heb vorig jaar een paar keer contact gehad met het serviceteam en toen kreeg ik (toevallig altijd) dames aan de lijn die, tsja hoe zal ik het netjes zeggen..., zelf volgens mij geen motor rijden.
Maar goed, voor sommige zaken heb je juist grote organisaties (met procedures) nodig en voor andere zaken juist weer kleine initiatieven.
Het zou mooi zijn als de KNMV dit Cross Country initiatief juist stimuleert en faciliteert (net zoals de app want daar speelt volgens mij hetzelfde) maar daar lijkt hier nu geen sprake van te zijn, integendeel.
Veel respect voor mensen die daar zoals vanuit de ledenraad aan bij willen dragen, ik heb daar absoluut geen geduld voor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #33 Gepost op: 26-08-2021, 09:48 »
Mooi topic om de emmer stront leeg te gooien, hier is tie dan :


Wij doen tegenwoordig aan trial en nemen af en toe iemand mee omdat we toch zat motoren hebben.
Die geven ons een tientje voor de brandstof, de club 6 euro voor toegang en dan wil de KNMV dus 27.50 voor een daglicentie hebben. Jaja zevenentwintig euro en vijftig cent !


Nu ben ik aan het mailen geweest waar als moraal uitkomt dat het kosten dekkend is.
Ik kreeg dus een globale uitleg hoe een verzekering werkt.
Dat ik dan vroeg of er zo een zwaar ongeval met daglicentie voor trial is geweest kreeg ik een ontwijkend antwoord.
De cijfers van die verzekeringen zijn er ook niet/cq kunnen ze niet overleggen.
Ik vindt het schandalig dat je zo blokkeert dat iemand mee kan met trial.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #34 Gepost op: 26-08-2021, 11:27 »
De MON kan wel voor 15 euro een daglicentie afgeven dan moet de KNMV daar toch ook in mee kunnen?
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #35 Gepost op: 26-08-2021, 14:38 »
Mooi topic om de emmer stront leeg te gooien, hier is tie dan :


Wij doen tegenwoordig aan trial en nemen af en toe iemand mee omdat we toch zat motoren hebben.
Die geven ons een tientje voor de brandstof, de club 6 euro voor toegang en dan wil de KNMV dus 27.50 voor een daglicentie hebben. Jaja zevenentwintig euro en vijftig cent !


Nu ben ik aan het mailen geweest waar als moraal uitkomt dat het kosten dekkend is.
Ik kreeg dus een globale uitleg hoe een verzekering werkt.
Dat ik dan vroeg of er zo een zwaar ongeval met daglicentie voor trial is geweest kreeg ik een ontwijkend antwoord.
De cijfers van die verzekeringen zijn er ook niet/cq kunnen ze niet overleggen.
Ik vindt het schandalig dat je zo blokkeert dat iemand mee kan met trial.


Die verzekering van de KNMV op een trial terrein is alleen maar aansprakelijkheid.Stel je bent aan het triallen en je motor vliegt volgas van je weg en knalt tegen iemand anders op dan is dat gedekt. That's it.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #36 Gepost op: 26-08-2021, 16:21 »
Klopt, die is inderdaad voor schade aan derden.
De kans dat dat gebeurt lijkt mij met trial erg klein.
Het aantal daglicenties zal ook erg klein zijn.
Ik hoopte op wat duidelijkheid over dat bedrag.


Zelf vindt ik dat bedrag buitensporig hoog voor trial.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #37 Gepost op: 26-08-2021, 19:52 »
Ja knmv is net zo als de kamer van koophandel, oftewel beperkt zinvol maar grotendeels bullshit en bullshit kost geld ;D :D ;D
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #38 Gepost op: 26-08-2021, 20:34 »
Mooi topic om de emmer stront leeg te gooien, hier is tie dan :


Wij doen tegenwoordig aan trial en nemen af en toe iemand mee omdat we toch zat motoren hebben.
Die geven ons een tientje voor de brandstof, de club 6 euro voor toegang en dan wil de KNMV dus 27.50 voor een daglicentie hebben. Jaja zevenentwintig euro en vijftig cent !


Nu ben ik aan het mailen geweest waar als moraal uitkomt dat het kosten dekkend is.
Ik kreeg dus een globale uitleg hoe een verzekering werkt.
Dat ik dan vroeg of er zo een zwaar ongeval met daglicentie voor trial is geweest kreeg ik een ontwijkend antwoord.
De cijfers van die verzekeringen zijn er ook niet/cq kunnen ze niet overleggen.
Ik vindt het schandalig dat je zo blokkeert dat iemand mee kan met trial.



Ik heb een haast identieke casus gehad bij de KNMV. Ik had gevraagd waarom een daglicentie nodig is bij een offroadrit terwijl mijn motor zelf verzekerd is voor schade aan derden incl. schade tijdens offroadritten. Ik kreeg vanuit 'het serviceteam' een paar keer een antwoord wat helemaal nergens op sloeg.
Nou werk ik zelf in verzekeringen, en heb toevallig redelijk wat ervaring in verzekeringen voor een andere vorm van motorsport, dus denk wel redelijk hier in thuis te zijn. Overigens vraag ik me af of de KNMV het zelf allemaal wel weet, zij werken met AON en dat is nou ook niet echt een partij die heel erg van de openheid is. Zou zo maar kunnen zijn dat heel dat licentieverhaal een goudmijn is en als iemand daar dan kritische vragen over gaat stellen is allemaal maar lastig natuurlijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #39 Gepost op: 26-08-2021, 22:09 »

Die verzekering van de KNMV op een trial terrein is alleen maar aansprakelijkheid.Stel je bent aan het triallen en je motor vliegt volgas van je weg en knalt tegen iemand anders op dan is dat gedekt. That's it.
Hier zit een dingetje bij: het is de club die dit bepaald en helaas doet iedere club dit. Want in geval van een ongeluk is de club ook aansprakelijk. Zegt men ..... In de cross wel eens voorgekomen, met Trial nog nooit van gehoord.
Bij ons in Wageningen ligt een terrein en daar mag gewoon trialen met je vrienden. Geen haan die er naar kraait.
Rijdt je in clubverband (wedstrijden) bij de Rijnridders, dan is een trial-licentie verplicht: 60 euro per jaar. De club moet ook nog een wedstrijdgeld aan de KNMV betalen. Tenzij je het geen wedstrijd noemt, maar een trainings-sessie. Dat doen we dus nu.
Maar goed ik ben gestopt en meerdere malen voorgesteld de KNMV de middelvinger te geven. Na krap veertig jaar ook mijn verzekeringen daar weggehaald en lidmaatschap opgezegd.


Maar goed: je kunt gewoon in de haven trialen. Wel auto buiten de haven parkeren, anders 100 euro boete. Wij hebben ontheffing.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #40 Gepost op: 26-08-2021, 22:36 »
Wij rijden daar ook heel af en toe, gewoon naast het jeugdhonk geparkeerd (mooie graffiti !).
Als het droog is kun je misschien gewoon onderlangs door het gras ?
We zijn wat bang voor onze bus daar.



Wat mij vooral opviel is dat de Rijnridders een enorm vriendelijke en toegankelijke indruk op mij maken.
Dit in tegenstelling tot veel andere clubs.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #41 Gepost op: 27-08-2021, 00:30 »
Ja hoor, dat zijn we ook.
Eigenlijk wilde ik nog verder gaan en club omtoveren naar een vriendenclub. Zo gedragen ze zich, dus waarom al die poespas van een vereniging?
Zaterdag komen ze bij mij BBQ-en, maar denk niet dat ik ze nu al kan overhalen  :D




Sinds de zomer streng beleid op parkeren ivm strand aan de Rijn. Alles moet openblijven voor eventuele hulpdiensten, dus hele haven verboden te parkeren. Ik ken gelukkig wat wethouders en raadsleden en, belangrijk, de havenmeester. Dus ontheffing als we daar een wedstijdje hebben.
Onderlangs door het gras kan ook inderdaad. Maar ja, je bus staat dan toch buiten de haven of wellicht op een camperplaats na 100m.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #42 Gepost op: 14-10-2021, 09:54 »

Vandaag had ik een verzoek van de KNMV om mijn mening over hun kenbaar te maken in een enquete. Daar werk ik graag aan mee, ook om ze duidelijk te maken dat ik vooral belangenbehartiging van offroaders verwacht van ze.


Vervolgens kom ik bij de 1 van de laatste vragen:





Met een dikke V-twin mag je kiezen tussen bobber, chopper, cruiser of custom. Maar offroad, enduro en crossers kennen ze niet :-(
Ik bedenk me nu, dat je onder 'Custom' misschien je eigen type kunt toevoegen (niet geprobeerd...), maar voor een organisatie die praktisch een monopolie heeft voor het organiseren/ondersteunen van offroad evenementen zou je verwachten dat ze aan ons denken bij zo'n enquete.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #43 Gepost op: 14-10-2021, 11:16 »
de komende weken 2 x een vergadering, ik ga proberen er aandacht voor te vragen ...... ondanks de enorme stroperigheid
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #44 Gepost op: 05-11-2021, 12:57 »
Ik zie je niet meer staan bij de kandidaten. Geen zin meer, of duurt jouw periode langer dan 1 jaar?
https://knmv.nl/2021/november/kandidaten-ledenraad-breng-jouw-stem-uit-2022/