Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: motogadget  (gelezen 1452 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
motogadget
« Gepost op: 01-07-2017, 11:00 »
https://motogadget.com/shop/de/m-unit-digit-tastersteuerung-u-sicherung.html


Heeft iemand ervaring met dit apparaat op een offroad?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: motogadget
« Reactie #1 Gepost op: 01-07-2017, 22:26 »
dit is caferacer bling bling. Blijft niet heel, draadjes zijn net 1mm dik om onzichtbaar weg te werken. Ook duurder dan goud, met handschoenen nauwelijks te bedienen

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: motogadget
« Reactie #2 Gepost op: 01-07-2017, 23:09 »
dit is caferacer bling bling. Blijft niet heel, draadjes zijn net 1mm dik om onzichtbaar weg te werken. Ook duurder dan goud, met handschoenen nauwelijks te bedienen


Ervaring mee of vermoed je dat. De standaard draadjes van KTM (620/640) zijn vergelijkbaar dik. Wat wil je met handschoenen bedienen aan zo'n kastje.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: motogadget
« Reactie #3 Gepost op: 02-07-2017, 01:26 »
Geen ervaring ermee, maar de volgende motor die ik moet bedraden, komt er wel één op te zitten.

Slim ding, geen zekeringen meer, geen relais.

Dikke voeding er naar toe leggen, klaar is Kees!

Als je hem dan netjes installeert, dwz met adereind hulsjes en een beetje vaseline uit een spuitbus, moet dat 100% betrouwbaar zijn.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: motogadget
« Reactie #4 Gepost op: 02-07-2017, 10:54 »
Ik heb inderdaad ook ontdekt dat dit veel op cafe racers en streetfighters gebruikt wordt, maar dat komt wellicht vooral omdat die vanaf scratch beginnen en een "clean" look willen. Er zitten ook leuke features op voor een caferacer. In mijn geval gaat het om een oude KTM waar ik veel emotionele waarde aan hecht. De betrouwbaarheid is de laatste tijd een probleem en dat komt steeds voort uit de vermoeide bedrading. Om weer een paar jaar betrouwbaar te kunnen rijden moet ik iets aan de bedrading doen. Nu kan ik natuurlijk een nieuwe kabelboom erop zetten maar daar zit ook teveel overbodige functies in. Daarom leek die motogadget unit mij wel wat. Maar kan die tegen een stevige modderplons en kan die de trillingen van een KTM weerstaan? Daar zoek ik met name naar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: motogadget
« Reactie #5 Gepost op: 02-07-2017, 11:07 »
Het lijkt me dat dit betrouwbaarder is als zekeringen & relais.

Nogmaals, geen ervaring.........(wel met voertuig elektra)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: motogadget
« Reactie #6 Gepost op: 02-07-2017, 12:15 »
Volgens de specs is de unit zelf waterdicht, alleen zou je de aansluitingen van de draadjes met vaseline o.i.d. waterdicht kunnen maken.
Verder  zou ik m niet rechtstreeks op het frame monteren maar op trillingsdempertjes (heb ik nog wel liggen btw).
Denk dat je de eerste bent om dit pad te kappen  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain