AllRoad-Forum > Projecten

SV 650 allroad: the story continues

<< < (3/6) > >>

richardrmx:
hij rijdt nog steeds!!! En hoe, ik stap er telkens weer af met een dikke smile  :D

Veel gereden en weinig gesleuteld dus.

Ondertussen heb ik de kabelboom helemaal opgefrist, een nieuwe bevestiging gemaakt voor de koplamp en de digitale teller en nog wat kleine klusjes. Dit weekend ben ik aan het experimenteren geweest met een andere achterveer/schokker. De oude was niet instelbaar maar deed het best redelijk. De nieuwe demper heeft instelbare in+uitgaande demping en meer veerweg. Toch vindt ik m er niet echt beter mee rijden, het wiel lijkt veel te stuiteren. Als ik de demping op z'n zachts zet, gaat het nog redelijk. Moet er we bij zeggen dat ik de veer veel voorspanning heb gegeven, wellicht dat het daar aan ligt. Maar goed, ik ga daarom maar weer verder in de zoektocht naar wat meer veerweg en betere demping. Stiekem heb ik wel heerlijk gereden hier door het bos, dikke blubber en diepe plassen en de SV gaar er zo lekker makkelijk door heen.

Binnenkort ga ik nog bezig met de ophanging van de voetsteunen en het rem-schakelpedaal. Ik wil alles wat verder naar achteren hebben en ga daarvoor een nieuw frame lassen, dat aan het hoofdframe gebout kan worden. Nu zijn alle bevestigingen wat kwetsbaar en dat wil ik nog wat handiger maken. Als ik tijd over heb dit jaar dan spuit ik de motor nog in 1 kleur, het is nu een pipo verschijning met zwart, grijs, blauw, rood, oranje en geel  ;D Wordt vervolgd dus!

crazybond700:
Leuk leuk. Hou rekening met het maken van je voetsteunen projectje dat je dat niet té stevig maakt. Iets anders krijgt dan de klap te verduren bij een val of crash. O.a trial motoren hebben daar last van. Bij aankoop van chique (en dure) voetsteunen vergeten mensen dat vaak. Vooral bij Honda, maar ook bv Gas Gas gescheurde frames gezien omdat de voetsteunen/houders niet meegeven. Nu raak je wellicht met een trial motor wat vaker grote keien/rotsen/opstakels.

richardrmx:
Thanks voor de tip! Heb er al rekening mee gehouden, bij een zware val is het nu zo gemaakt dat de voetsteunen niet alleen wegklapbaar zijn maar ook kunnen verbuigen onder aan het frame. Ik heb expres alles net stevig genoeg gemaakt dat het kan buigen bij een klap.

Ondertussen ook bezig met de koeling, er zat geen ventilator op en die komt er nu wel weer bij voor de zekerheid.

richardrmx:
Dankzij de houtkachel in de schuur lekker veel kunnen sleutelen aan de SV. Er zit weer een zo goed als origineel koelsysteem op. Het oude systeem met de 3 radiateuren werkte goed. Maar met de gedacht om er mee naar marocco te gaan, leek het me wel zo veilig om wat meer inhoud, een ventilator en een waarschuwingslampje voor oververhitten er op te hebben.

Daarnaast de carbs er af gehad en helemaal uit elkaar gehaald voor een grote schoonmaak. Maar goed ook want er zat een chokekabel helemaal vast gekoekt. Daarna alles weer netjes afgesteld, loopt weer mooi. De bedrading nog eens een keer beter neergelegd. Onder de tank is weinig ruimte en het is even vogelen om alle draden netjes zonder geknel er onder te krijgen. Daarnaast de bediening van de koppeling gesmeerd en een nieuwe ketting en voortandwiel gemonteerd. Gisteren weer even een uurtje gereden, heerlijk!!

Zo staat ie er nu bij:

Jonne:
Lekker bezig hoor!
Heb je geen last van het voorwiel dat de radiator raakt bij vol inveren? Er was een reden dat DaBit destijds zoveel moeite gedaan had om de andere radiatoren te maken en te monteren. Weet even niet meer wat die reden was. Is ook al weer 'even' geleden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie