Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke motor?  (gelezen 2440 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Welke motor?
« Reactie #15 Gepost op: 26-01-2018, 15:07 »
Ja ik laat het denk ik nog even wachten. We gaan waarschijnlijk pas rond augustus/september dus nog wel even de tijd. Het liefst ga ik op de/een DR800 maar die van mij is daar echt niet geschikt voor. Balhoofdlager, tik in het blok, gewoon gaar over het algemeen maar ik zal er binnenkort maar weer is even naar kijken. Misschien dat er voor die tijd nog een nieuwer (1997 ofzo) model te koop komt (met betere voorrem en voorvork), dan koop ik die.

Andere optie is inderdaad met de xt600 gaan maar heb gewoon geen zin altijd maar achterqaan te rijden (grootste gedeelte zal toch verhard zijn). Die Supertenere is trouwens omgebouwd met 850cc TDM blok en gaat echt wel hard...

KLE500 heb ik drie jaar gereden (eerste motor) maar die wil ik niet meer. Weinig pit in het blok en geen lekkere zithouding voor offrroad vind ik, ook niet met hoog stuur. Voetstepjes zitten te ver naar achter ofzo.

Ik zal ook leboncoin in de gaten houden (franse MP) daar staan vaak erg leuke koopjes.

Er staat trouwens al een tijdje een gereviseerd blok voor de DR BIG te koop op MP... vraag me af of dat wat is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke motor?
« Reactie #16 Gepost op: 26-01-2018, 16:33 »
Er staat trouwens al een tijdje een gereviseerd blok voor de DR BIG te koop op MP... vraag me af of dat wat is.


Als de verkoper DRparts is komt het blok vanuit de DRBIGclub,verkoper woont in Spikecity dus om de hoek, makkie om even bakkie leut met kano te doen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Welke motor?
« Reactie #17 Gepost op: 26-01-2018, 18:37 »
Er staat trouwens al een tijdje een gereviseerd blok voor de DR BIG te koop op MP... vraag me af of dat wat is.


Blok van MP staat bij mij in het CV-hok. ;)



Dat blok heeft een tijd mijn SR43 voorzien van de nodige paardjes terwijl ik het originele blok op de werkbank had staan. Met de verwachting dat ik járen op de BIG zou blijven rijden heb ik ook bij dit (reserve)blok een toprevisie uitgevoerd. Maar door schouderklachten rij ik bijna niet meer op de BIG, is de hobby aan het verwateren en ben ik aan het opruimen geslagen. Verleden jaar heb ik nog een ander compleet blok weggedaan, en recentelijk ook een blok in delen op MP geplaatst. Ik overweeg nu zelfs om de complete BIG weg te doen. Pas 7000km na revisie, en tevens voorzien van onder andere een snelle nokkenas, hogere compressie, 36mm carburateurs, 100mm K&N, RVS voorbocht en dubbele ovale dempers.
Die komt in principe van het voorjaar in de aanbieding. Met zo'n BIG kunnen jouw maten jóu niet meer bijhouden  :-X  (niet happen...)


Kano's heb ik helaas niet, maar koffie is geen probleem.