Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ventilatortje??  (gelezen 2881 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Ventilatortje??
« Reactie #15 Gepost op: 28-08-2007, 07:11 »
Een hele hoop mooie antwoorden maar nog geen ventilator op mijn stoep  :-X

De reeds aanwezige fan wordt nu geschakeld via een themoswitch, daar komt nog een by-pass bij voor handmatige bediening. Misschien dat ik er toch een PC-fan in hang, in de schuur draait er eentje al zes jaar voor de nnodzakelijk luchtstroming, maar die draait alleen als er voldoende licht op een zonnepaneeltje valt. Al bij al toch al een hoop draaiuren inmiddels.

Dat watterwetter is inderdaad leuk spul, maar ik ga niet onder racy omstandigheden rijden, is de koelcapaciteit bij een Africa Twin voor nederland al ruim overbemeten, en als de motor te warm wordt gaan we gewoon effe een bakkie doen :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Ventilatortje??
« Reactie #16 Gepost op: 28-08-2007, 07:52 »
Een hele hoop mooie antwoorden maar nog geen ventilator op mijn stoep  :-X

Motorsloop of PC-toko hebben wat je zoekt.
Als je voor de PC-toko gaat: pak er eentje met hoge opbrengst.

Citaat
De reeds aanwezige fan wordt nu geschakeld via een themoswitch, daar komt nog een by-pass bij voor handmatige bediening.

Waarom zou je de fan willen laten draaien als de thermoswitch vind dat het niet nodig is?

Citaat
Dat watterwetter is inderdaad leuk spul, maar ik ga niet onder racy omstandigheden rijden, is de koelcapaciteit bij een Africa Twin voor nederland al ruim overbemeten, en als de motor te warm wordt gaan we gewoon effe een bakkie doen :D

Ik dacht dat het om Libie ging? Mul zand, hoge temperaturen..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Ventilatortje??
« Reactie #17 Gepost op: 28-08-2007, 09:17 »
@Smitty: das alleen als je een big ass tank hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Ventilatortje??
« Reactie #18 Gepost op: 28-08-2007, 10:28 »
PC ventilator: probeer de BACO in IJmuiden eens.
Ik heb ook een leuk woestijnritje gedaan met een maat op een @. die hield het hoofd keurig koel ondanks 80 liter benzine, dikke bagagerol, mul zand en volgas. Dus het lijkt mij niet zo'n heel groot probleem. Overigens zuipt ie dan wel! en al die warmte moet toch afgevoerd worden.....