Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: te koop DRZ400S bj 2005 VERKOCHT  (gelezen 12195 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #30 Gepost op: 09-08-2008, 19:10 »
Snap er niks van,m 't is zo'n mooie fiets. ??? ???
Blijkbaar is iedereen al voorzien.

We moeten nieuwe leden werven denk ik  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #31 Gepost op: 10-08-2008, 20:30 »
We moeten nieuwe leden werven denk ik  ::)
Tja.... Tijd voor een promotie campagne.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #32 Gepost op: 11-08-2008, 09:37 »
En 't zijn toch echt wel fijne fietsjes... 8)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #33 Gepost op: 12-08-2008, 15:44 »
Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare, betrouwbare off-road, maar ik weet nog steeds niet goed wat voor mij het meest geschikt is. Misschien dat deze DRZ 400 iets voor mij is?

Ik zoek betrouwbaarheid en handelbaarheid, en dat heeft zo'n DRZ 400 als deze wel heb ik begrepen, maar ik wil er ook mijn vrienden mee kunnen bijhouden, en die rijden allemaal CR 500 of CRF 450.

Heb zelf even zo'n 500 tweetakt gehad, en da's maar een erg nerveus ding, daar raak ik alleen maar opgefokt van. En het onderhoud is niet bepaald goedkoop. Dus zo'n (iets) rustigere 4takt lijkt mij fijner. Maar ik vraag mij af: zit er qua rijden erg veel verschil in zo'n DRZ en bijvoorbeeld een CRF 450? Die CRF is wel wat lichter, heeft meer vermogen, maar is ook veel 'nerveuzer', ik denk zelf dat zo'n DRZ veel leuker rijden is, omdat het veel makkelijker in de hand te houden is. Maar het moet natuurlijk ook niet zo sloom gaan dat mijn crossvriendjes elke keer op mij moeten wachten.

Goed, voor de mensen die weten waar ik nu op rij, mijn crossvrienden zijn dat wachten ondertussen wel gewend.
Maar ik wil ze nu echt eens gaan bijhouden, dus ik ben erg benieuwd naar de ervaringsdeskundigen hier op het forum. Als jullie van mening zijn dat zo'n DRZ toch ook heel snel kan zijn, ben ik zeker geinteresseerd in deze DRZ.
Laat me a.u.b. even weten wat je prijs nu is.

Gr. Jerom

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #34 Gepost op: 12-08-2008, 19:22 »
Misschien kan het modje hier ff een apart draadje van maken, zodat we niet een ander zijn postings zitten te vervuilen?


Weet je, aan een DRZ doe je nooit een verkeerde koop, en als je het niets meer vindt, verkoop je hem (over het algemeen) makkelijk.

Een DRZ-s weegt 140 kg droog en heeft 40 PK, dus da's hele andere koek dan een CRF. Niet te vergelijken. Een CRF komt rechtstreeks uit de crosswereld. Vaak is alleen de bak aangepast, de rest is nog gewoon 'cross'. Een DRZ is wat mij betreft veel meer een reismotor dan een crossmotor. Daar staat tegenover dat een DRZ eigenlijk niet kapot kan en dat je er bijna geen onderhoud aan hebt. Hij rijdt heerlijk en je kunt er fouten meemaken (verkeerd schakelen) zonder in de problemen te komen. Zelf vind ik de vering van een DRZ echt KMP, maar dat is met een trip naar Reiger suspension opgelost.

Ikzelf rijdt onder andere een DRZ-e. Die weegt 119 kg en heeft 50 pk. Komt iets dichterbij een CRF, maar ze zijn heel moeilijk te vinden. Gekozen vanwege de betrouwbaarheid, de onderhoudsvriendelijkheid (ik wil rijden, niet sleutelen) en het 'zachte' karakter van het motorblok.

Een andere tip: je komt erachter wat je hebben wilt als je een tijdje op een motor rijdt. De kans op een voltreffer (= een motor waar je de rest van je leven mee doet) is minimaal: kijk maar hoe vaak mensen hier op het forum van brommer wisselen, of er iets bijkopen. Dus waarom geen DRZ?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #35 Gepost op: 12-08-2008, 20:22 »
derz is een fijne brommer met een S 140 kilo en wat aanpassingen is het een redelijk pittige brommer.
Die van had 41 pk op het achterwiel, dus het blok zal dan wel 45 pk geven denk ik.\

weinig onderhoud
 geen verkeerde keuze.
Wil je alleen opde crossbaan dan is een drz S wellicht niet de ideaal als je competitie wilt rijden, maar puur voor de fun helemaal top. GA je een oost europa rally AT rally doen of OTR en roadbookritten dan is de drz helemaal top!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #36 Gepost op: 12-08-2008, 22:15 »
En van de 140kg is heel gemakkelijk nog 10kg af te slopen. De mijne was 132kg met 8 liter benzine.
Het blok had ik wel op 45-50 pk gebracht. Zo uit het krat vond ik de motor te laf. Ik had een 2004 model en voor mijn gewicht, een kleine 75kg,  was de vering perfect af te stellen voor enduro en allroad.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #37 Gepost op: 12-08-2008, 22:47 »


Een andere tip: je komt erachter wat je hebben wilt als je een tijdje op een motor rijdt. De kans op een voltreffer (= een motor waar je de rest van je leven mee doet) is minimaal: kijk maar hoe vaak mensen hier op het forum van brommer wisselen, of er iets bijkopen. Dus waarom geen DRZ?
Dan heb ik mijn ware toch echt gevonden.
Ik heb al veel merken geprobeerd maar geen enkele kwam beter uit de bus dan mijn CRF450R.
Gelukkig had ik altijd wel een CRF450R achter de hand als ik weer eens meende een ander merk te moeten proberen  ::)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #38 Gepost op: 13-08-2008, 09:13 »
Hoe hard een brommer rijdt is hoofdzakelijk afhankelijk van de stand van je rechterpols... :D

Of, zoals ze in de autowereld stellen:
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers...

Ik wil maar zeggen dat je motorkeus vaak niks te maken heeft met het feit of je je kameraden bij kunt houden (of zij jou)

Daarbij lijkt me deze DRZ een zeer geschikte keus als dagelijks te gebruiken motor waarmee je ook serieus het zand in kunt 8)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #39 Gepost op: 13-08-2008, 11:07 »
Hoe hard een brommer rijdt is hoofdzakelijk afhankelijk van de stand van je rechterpols... :D

Of, zoals ze in de autowereld stellen:
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers...

Ik wil maar zeggen dat je motorkeus vaak niks te maken heeft met het feit of je je kameraden bij kunt houden (of zij jou)

Daarbij lijkt me deze DRZ een zeer geschikte keus als dagelijks te gebruiken motor waarmee je ook serieus het zand in kunt 8)

 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #40 Gepost op: 13-08-2008, 23:14 »
Kijk ook eens naar de nieuwe Kawasaki 450 enduro. Zijn een goede middenweg. Overveld verkoopt die tegenwoordig, bij gebrek aan nieuwe Suzuki DRZ-E's. Alleen onderdelen van de kawa zijn peperduur en nog geen modellen tweedehands. Als ik het geld had liggen en het hoeft niet persé een japanse te zijn dan zou ik ook zeker naar de GasGas kijken.

Wil je je vrienden ff voorbij rijden, neem dan een KTM EXC 300 of een GG 300 :D

Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare, betrouwbare off-road, maar ik weet nog steeds niet goed wat voor mij het meest geschikt is. Misschien dat deze DRZ 400 iets voor mij is?

Ik zoek betrouwbaarheid en handelbaarheid, en dat heeft zo'n DRZ 400 als deze wel heb ik begrepen, maar ik wil er ook mijn vrienden mee kunnen bijhouden, en die rijden allemaal CR 500 of CRF 450.

Heb zelf even zo'n 500 tweetakt gehad, en da's maar een erg nerveus ding, daar raak ik alleen maar opgefokt van. En het onderhoud is niet bepaald goedkoop. Dus zo'n (iets) rustigere 4takt lijkt mij fijner. Maar ik vraag mij af: zit er qua rijden erg veel verschil in zo'n DRZ en bijvoorbeeld een CRF 450? Die CRF is wel wat lichter, heeft meer vermogen, maar is ook veel 'nerveuzer', ik denk zelf dat zo'n DRZ veel leuker rijden is, omdat het veel makkelijker in de hand te houden is. Maar het moet natuurlijk ook niet zo sloom gaan dat mijn crossvriendjes elke keer op mij moeten wachten.

Goed, voor de mensen die weten waar ik nu op rij, mijn crossvrienden zijn dat wachten ondertussen wel gewend.
Maar ik wil ze nu echt eens gaan bijhouden, dus ik ben erg benieuwd naar de ervaringsdeskundigen hier op het forum. Als jullie van mening zijn dat zo'n DRZ toch ook heel snel kan zijn, ben ik zeker geinteresseerd in deze DRZ.
Laat me a.u.b. even weten wat je prijs nu is.

Gr. Jerom

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #41 Gepost op: 14-08-2008, 09:46 »
8) 8) 8) 8) 8) 8)

Jahaaa Richard je kan het heel goed  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #42 Gepost op: 15-08-2008, 10:34 »
Jahaaa Richard je kan het heel goed  :D
De DRZ nog beter.....
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #43 Gepost op: 16-08-2008, 10:32 »
Goed, een paar dingen zijn mij nu wel duidelijk.

1. Zo'n DRZ als deze is een ideale fiets voor een beginner als ik, die niet te veel wil sleutelen en vooral wil rijden.
2. Hoe snel je met deze (of iedere andere motor) bent hangt idd vooral af van je eigen ervaring, lef, konditie, etc.
    (Dus heeft het voor mij weinig zin om veel geld uit te geven aan een super motor, want daarmee ben ik ook niet snel  ::))
3. ik moet nog even doorsparen, want deze, maar zeker ook andere DRZ's die ik de afgelopen dagen te koop heb zien staan, zijn niet goedkoop in de aanschaf. Had eigenlijk gedacht dat ze naarmate ze ouder worden ook wat goedkoper zouden worden, maar dat valt dus tegen. Dat betekent weer wel dat je er veel voor terug krijgt als je 'm verkoopt. Dat zegt toch wel iets over de betrouwbaarheid van de DRZ in het algemeen.

Alles bij elkaar denk ik dat je een hele goeie motor te koop hebt Richard, die zeker niet te duur is in vergelijk met andere DRZ's die te koop staan. Denk dat iemand er inderdaad erg veel plezier aan kan beleven. Maar ik vrees dat ik nog even moet doorsparen (heb net een huis gekocht....)
Zat zelf eerder te denken aan een budget van pakweg € 2000/2500... Maar ik vraag me af of daar iets voor te krijgen is waarmee je toch redelijk kunt meekomen, of moet ik niet zeuren en gewoon doorsparen voor bijvoorbeeld een DRZ als deze?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: te koop DRZ400S bj 2005
« Reactie #44 Gepost op: 16-08-2008, 12:37 »
Zat zelf eerder te denken aan een budget van pakweg € 2000/2500... Maar ik vraag me af of daar iets voor te krijgen is waarmee je toch redelijk kunt meekomen, of moet ik niet zeuren en gewoon doorsparen voor bijvoorbeeld een DRZ als deze?

Alle waarde naar z'n geld. Een goedkope offroad motor hoeft niet perse slecht te zijn, en een dure niet perse goed, maar over het algemeen tikken de jaren en km's bij een offroad veel harder aan dan bij wegmotoren. Goedkoop betekent vaak dat je wat meer moet sleutelen en af en toe wat moet vervangen. Als je dat niet wilt: liever even doorsparen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)