AllRoad-Forum > All-Road Equipment

Roadbook houder vergelijk

(1/21) > >>

Fr@venture:
Eigenlkijk wilde ik hier de grote Roadbookhouder test gaan beginnen, maar bij gebrek aan ervaring met andere modellen moet ik me hier beperken tot de aluminium versie van het TT electrisch Roadbook.

Eigenlijk bevalt me deze Roadbookhouder wel.
Het ding rammelt echter verschrikkelijk (nog erger dan een KTM) en is te zwaar.

Wat is goed:
- Kan veel papier in (volgens mij meer dan in een MD).
- Is ook aan het eind van de rol nog in staat de rol op te winden
- Betrouwbaar, bij mij na vele jaren nog steeds goed.
  (ik heb er twee, één met kunststof wieltjes en één met metalen wieltjes).

Nadeel:
- Complex en niet (of nauwelijks) zelf te repareren.
- Zwaar, 1kg
- Er staat Touratech op (dus je rijdt sowieso voor lul) waardoor service duur is.
- Niet waterdicht
- Zware deksel (175 gram) die sluit door de papiergeleiding geforceerd onder spanning te zetten.
- De 'handgreep' van de deksel steekt uit. Afhankelijk van de plaatsing kan dit je kabels raken / plaatsing van
  een ICO beïnvloeden.

Als ik er een cijfer aan zou moeten toekennen zou ik wel voor een 8- willen gaan.

Ben heel benieuwd hoe een MD-Roadbook en een F2R roadbook bevalt en vooral ook hoe zwaar ze zijn. En niet te vergeten de Carbon uitvoering van TT die maar 540 gram weegt!
Post hier je ervaringen!

Noppy:
Fred, ik heb ook ervaringen met de TT, zowel met stalen als plastieken tandwieltjes.

Betreffende de klep, die kan je gewoon omdraaien, waardoor 'het handvat' aan de onderkant zit. De bovenkant van het deksel bevestig je dan met een stripje ductapen aan de kast zelf zodat je een soort scharnier krijgt. Voordeel is dan ook dat hij weer ietsje meer waterdicht is.

Siebe:
Goed initiatief. Wil me namelijk over niet al te lange tijd zelf een roadbookhouder cadeau doen dus zal dit topic nauwlettend blijven volgen.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen met de F2R.

Groet
Siebe

GS GJ:
Ik rij al jaren met een TT met kunststof wielen. Eigenlijk nooit problemen mee gehad, dus dattie te complex is om zelf te repareren? Ik denk het wel, maar heb het nog nooit hoeven doen.

Maar wellicht dat het scheelt dattie bij mij achter het kuipje van de koplamp valt. Daardoor blijft 'ie ook met slecht weer meestal droog. Ik heb dus geen probleem met de waterdichtheid. Ik kan me voorstellen dat water in het ding voor (technische) problemen gaat zorgen.

Ik heb er nu ook een met metalen wielen liggen, maar nog net gebruikt. Maakt wel meer herrie dan die met kunststof wielen. 

De 5-knops TT stuurbediening vinnik helemaal super.

GJ :D

Steve:
Ik heb 5 jaar een TT roadbookkastje gehad, aanvankelijk met kunststof tandwieltjes. Die werden na een jaartje gratis vervangen door metalen. Hij zat altijd op de motor, Ik heb nooit last gehad van een doorweekt roadbook door een lek kastje, dus m.i. is hij waterdicht genoeg.

Hij is een paar keer teruggegaan naar TT, voor die tandwieltjes en 2 maal een doorgebrand motortje.
De laatste paar jaar kreeg ik steeds meer problemen met de motortjes, eentje rammelde telkens los en door de contructie kon ik er niet goed bij om m zelf goed vast te zetten. Toen na een ritje over de weg het motortje onderin de bak lag, besloot ik een andere te kopen, en heb nu een F2R.

Over de F2R staat hier een . verslag van een ervaringsdeskundiger

http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=17047077&postcount=112

My F2R roadbook holder worked flawlessly during the safari rally. The cover kept dust and water out nicely and we had 0 problems with the drive system. There are a few bits I will relay back to the F2R boys that they may address in newer versions. The 2 main things are: The switch is currently hard wired into the road book so it cannot be replaced easily if it gets damaged on stage. The Rally Raid UK guys said they cut the wires and put a connector in and carry a spare switch. The 2nd small issue is that on the right side of the top cover there are 2 tabs with holes in them that slide over steel pins to retain that side of the cover. due to the excessive vibration in the event the aluminum deformed a small amount around the pins...so ill have to reinforce that spot in the future.

The rubber O ring that locks the left side of the lid on works well but can be a little hard toget on now and then. Had no issues with it breaking or getting hit. My team mates all liked the size of the scroll knobs as they are quite a bit bigger than those on the MD. Most people at the event were running MD's and several people had failures during the event and were forced to hand scroll.....statistically this is bound to happen.

All in all I give the F2R unit a thumbs up and recommend it to others. Its price allows you to buy two for almost the same cost as one MD and that way you have a full spare parts package.

Dat de bediening van het roadbook zonder stekkertje aan het roadbook vastzit vond ik wel vreemd, dus ik heb er een stekkertje tussen gezet. Verder doet ie het prima.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie