Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: T700 Worldraid en Tuareg 660, wereldmachines!  (gelezen 834 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
T700 Worldraid en Tuareg 660, wereldmachines!
« Gepost op: 23-07-2022, 15:41 »
Kwam ff bij Van de Kuinder en zag 'm meteen staan! De WR700F: wat een leuk ding. Inruilen meneer, die Aprilia? We stonden er bijna naast dus toen ook maar echt er naast gezet om ze beter te kunnen vergelijken.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: T700 Worldraid en Tuareg 660, wereldmachines!
« Reactie #1 Gepost op: 23-07-2022, 15:57 »
Leuk zo naast elkaar te zien. Neig toch meer naar de Yamaha aangezien ik er ook mee offroad zou willen gaan rijden. Voor mij gevoel iets minder breekbaar qua opbouw en plastics. Maar vanaf een foto is dat lastig te beoordelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: T700 Worldraid en Tuareg 660, wereldmachines!
« Reactie #2 Gepost op: 23-07-2022, 16:38 »
Ophangsteun einddemper  yamaha is in ieder geval geen lang leven gegund.Wil vlotjes afbreken.Vind de gouden kayaba poten erg chique.Vind de boerenprotest kleuren van de Aprillia wat minder.En hoe ze rijden geen idee.zal vast dik voor elkaar zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: T700 Worldraid en Tuareg 660, wereldmachines!
« Reactie #3 Gepost op: 23-07-2022, 18:35 »
Allemaal Tupperware en plastic rommel toch propje?
,

Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: T700 Worldraid en Tuareg 660, wereldmachines!
« Reactie #4 Gepost op: 23-07-2022, 21:22 »
Eh, is dat niet gewoon de motor van Noppy daar op de foto?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: T700 Worldraid en Tuareg 660, wereldmachines!
« Reactie #5 Gepost op: 23-07-2022, 22:18 »
Allemaal Tupperware en plastic rommel toch propje?
,

Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk
Nee toch niet vind de T700 wel mooi maar dan helemaal standaard dus geen onozele dubbele tank.Vind dat teveel op mijn 1200xt lijken



Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: T700 Worldraid en Tuareg 660, wereldmachines!
« Reactie #6 Gepost op: 14-10-2022, 10:10 »
Eh, is dat niet gewoon de motor van Noppy daar op de foto?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Nou ja, gewoon. Hij was toen net een week oud. Wel de bandjes goed afgereden over een gravelweg van een paar km om alle pikkies en siliconenresten er af te raggen. Dat geeft toch net wat meer vertrouwen in bochten. Standaard staat hij op Pirelli STR. Geen fout bandje.

Maar was bij Kuinder omdat zij drie varianten van Spaanse opzetruitjes hadden liggen en ik mocht proberen bij hen voor de deur met hun gereedschap. Fijne club, kom daar graag. Mooi te combineren met ritjes naar Waypoint: one-stop-shop!

Post Merge: 14-10-2022, 10:18
Leuk zo naast elkaar te zien. Neig toch meer naar de Yamaha aangezien ik er ook mee offroad zou willen gaan rijden. Voor mij gevoel iets minder breekbaar qua opbouw en plastics. Maar vanaf een foto is dat lastig te beoordelen.

Inmiddels zitten er veilge Duitse beugels om al dat fragiele plastic dus hoop dat de tupperware heel blijft! Ook het kwetsbare remreservoir afgedekt met Alibling. Spiegels van Bartang al weer (2x) gesloopt, dus de originele maar weer teruggemonteerd; toch beter volgens de dealer.

Heb geluk met mijn dealer en vooral de monteur: een hardenduro rider die Erzberg en Redbull Romaniacs wel leuk vindt, maar tegelijkertijd ook in TET en allroadriding geinteresseerd is. Hij denkt ook echt creatief mee.

Over twee weken een nieuwe mapping downloaden waarmee ik er 2 PK bij schijn te krjgen. Het gevoel is goed. Er is nog niets uit zich zelf spontaan stuk gegaan. Geen storingen na 6.000 km raggen en woonwerkverkeer. De handvatverwarming begint nu goed van pas te komen. Hij is lekker zuinig, lust E10 benzine dus scheelt flink tov het gebruik van de 98 in de beamer!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: T700 Worldraid en Tuareg 660, wereldmachines!
« Reactie #7 Gepost op: 14-10-2022, 12:32 »
Leuk zo naast elkaar te zien. Neig toch meer naar de Yamaha aangezien ik er ook mee offroad zou willen gaan rijden. Voor mij gevoel iets minder breekbaar qua opbouw en plastics. Maar vanaf een foto is dat lastig te beoordelen.


Of het nou gebroken is of alleen maar gekrast, je wil het toch vervangen dus dat maakt dan niet meer uit.


Alleen voor een RTW zou ik de T700 pakken (simpeler en meer "proven tech"), maar voor gewoon hier absoluut de Tuareg. In alle tests die ik tot nu toe lees is dat zowel on als offroad duidelijk de betere motor.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: T700 Worldraid en Tuareg 660, wereldmachines!
« Reactie #8 Gepost op: 15-10-2022, 10:47 »
Die '750cc paralleltwin rond de 200kg klasse' is toch een hele leuke. Ik ben ook nog steeds dol op die 790R van me. Op de weg voldoet het op alle fronten uitstekend voor me, met heel acceptabel brandstofverbruik.


Echt offroad heb ik er nog niet mee gereden (heb ik een 2T voor; als ik die in de sloot parkeer kan ik erom lachen, als ik de 790 in de sloot parkeer niet), alleen functioneel offroad. Door het bos naar een plek om de racedrones uit te laten, over het servicepad de crossbaan op, boerenpad in de uiterwaarden, dat soort dingen. En zolang het droog genoeg is voor de STR's gaat ook dat met groot gemak.