AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

DRZ 400-S

(1/7) > >>

Margrieta:
Het is dan gebeurd, ik heb de BMW ingeruild voor een mooie kanarie gele DRZ 400 S. Nou zit daar maar een 10liter tankje op, dat is een beetje weinig. Nou is er vanalles voor te koop voor flinke prijzen.
Een Acerbis tank van 16 liter kost ± 380 euro.
Bij Gotz hebben ze een 15 lieter tank voor 255 euro of een 19 liter tank voor 439 euro. Nou is die 19 liter tank van Kunststoff Fiberglass. Kan iemand mij vertellen of dat goed materiaal is voor een tank, of breekt dat snel?

Heeft iemand of weet iemand ergens een tank voor een leuke prijs te koop voor mij?
Bedankt!

Dr_Bean:
Hoi,

kunstof (meestal epoxy) met fiberglass kan inderdaad breken, maar dat hangt er van de dikte af: Beetje dik is het echt heel sterk.
Meestal is het iets lichter dan van die vette kunstof (Nalgene) en iets beter overschilderbaar.
veel rallytanks zijn ervan gemaakt en dan best dun, om evt lekker bij breuk te voorkomen doen ze er dan een soort zak in, waar de benzine in zit. Dan is ie niet meteen lek bij een breukje. Maar goed, die dingen zijn dun en licht en wordt hard mee gevallen.

Arthur:
Hey Margrieta,

Hier een link naar het noppenforum van Noppy, rijd ook op een DRZ en heeft veel informatie verzamelt. http://www.noppenforum.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?t=3354&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

erwindob:
Noppy heeft een 19 liter IMS tank. Maar ik weet niet wat die gekost heeft, 't was wel minder dan een originele - kleine - kunstof tank van de E versie.

Steve:
Ik ben erg serieus aan het kijken naar zo'n Bumtank



Volgens mijn laatste info kost ie GBP 100, zeg maar 160 euro...

Past op elke fiets...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie