Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: enduro broek  (gelezen 13865 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: enduro broek
« Reactie #15 Gepost op: 15-10-2012, 19:46 »
Je moet je broek ook niet in de broek dragen!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: enduro broek
« Reactie #16 Gepost op: 15-10-2012, 20:10 »

Wat had jij aan tijdens de Heroes Legend?



Een gewone crossbroek van Sinisalo (in de laars dus). Dat was vooral niet handig, omdat er geen (makkelijke) zakken op zo'n broek zitten. En je behoorlijk zand schept in je laars in de duinen.


Verder had ik er een wielrenbroekje (met zeem) onder... maar dat voorkwam niet dat mijn reet na 10 dagen heel au deed  :P


Voor gebruik in NL is het ideaal als je 2 broeken hebt denk ik. Ik heb een North Face ademende regenbroek. Die doe ik aan bij regen en kan over de laars. Als het koud is kan de crossbroek er nog onder. Heel handig, want er zitten ritsen over de hele lengte in. Dus makkelijk aan en uit. En 'maar' 100 euro. Ook goed ademend. In havelte 15 graden... niet te warm. Alleen de slijtvastheid weet ik niet of dat wel goed gaat. Na 1 enduro had de broek geen centje pijn, maar op den duur wellicht wel. Aan de andere kant; hoe vaak regent het nu tijdens een rit?


Nadeel van altijd broek over de laars vind ik; warm, broek slijt sneller denk ik ter hoogte van laars, het flabbert toch een beetje.


http://www.bever.nl/index.cfm/product/the-north-face-broek-strider-side-zip/fuseaction/products.detail/code/3383D10003/id_colour/4168
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: enduro broek
« Reactie #17 Gepost op: 15-10-2012, 20:55 »
Je moet je broek ook niet in de broek dragen!
Nou ja, dus dat doe ik al die tijd al fout  :-X  Of was het toch de bedoeling de onderbroek onder de overbroek in de laarzen te dragen  ::)
De ideale broek heb ik nog niet gevonden, experimenteer nu met valbescherming en ruime motorbroek eroverheen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: enduro broek
« Reactie #18 Gepost op: 15-10-2012, 22:05 »
Tja.. ik HAD een goeie rally broek, van Polo.. maar die ging ook stuk en is al jaren niet meer te koop.

Bij mij gaat de broek ALTIJD stuk aan de binnenkant van de knieen, waar ik de knie-brace tegen de motor klem... Dus daar moet een goed sterk stuk zitten!



 nu heb ik bij RBC (lochem) een crossbroek van Lindstrands gekocht:
http://www.rallybikecenter.com/products.php?go=items&view=info&item_id=97&hid=18&sid=25&ssid=0
Lekkere broek
Leren stukken aan de binnenkant van de knie: Goede grip op je motor en voorlopig (na 6 dagen rally) nog geen sporen van ernstige slijtage!
gaat goed in de wasmachine, leer blijft soepel ook na de was.
luchtig maar niet heel koud
stevig, maar veel flexi-stukken, dus draagt goed
te kort (daar ga jij ook bij alle broeken last van hebben!!)... maar in je laars maakt dat niet uit
en... geen zakken! en dat vind ik voor de rally toch wel echt een nadeel :-(


Dus eigenlijk wil ik voor de rally toch weer een rally-broek,
Maar : alle rally broeken die ik zie zijn tegenwoordig met afritsrits: precies op de verkeerde plek, daar war je kniebrace tegen je motor zit :-((((
die klim broeken zijn mooi.. maar wat ik gepast heb was allemaal te kort. en speciale lengtematen zijn misschien wel leverbaar, maar dan verplicht afnemen .. tja, dat doe ik dus nie
KTM heeft overigens ook een paar mooie broeken, ook in lengtemaat, maar ook die kan je nergens passen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: enduro broek
« Reactie #19 Gepost op: 15-10-2012, 22:41 »
Heb een Klim Dakar in de lengte maat, past goed met mn lange latten ;)

Over de laarzen heen, scheelt water en zooi in de laarzen maar kijk nog wel voor een zomer broek met de broek in de laars voor de echt warme dagen.
de Klim houd het nu al een 2 jaar uit zonder slijtage sporen [ maat van me had wat pech, zak afgescheurd door tak maar kon er zo weer op genaaid worden]

redelijk spatwaterdicht, behalve het kruis gedeelte, das van elastiek en zo doorweekt  :P
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: enduro broek
« Reactie #20 Gepost op: 18-03-2018, 17:44 »
Deze maar eens opgediept;


Zoek een enduro broek!


Wensenlijstje;
OTB (over the boot)
cordura
Manchetten in de broekspijpen die goed aansluiten op de laars
zijpockets
ventilatieritsen
waterdicht


Heb een Klim gehad, maar daar zaten geen manchetten in, ondanks de goretex dus toch nat tot aan je noten bij de winterritten ( beentje uitsteken in de bocht)
M`n Sinisalo doet het eigenlijk prima, maar begint te verslijten, zakken zijn groot genoeg voor de knip, papieren en Pentax optio ( krijg spontaan  weer pijn aan m`n ribben als ik aan spullen in borstzakjes denk)
Goretex is prachtig, en gebruik ik ook voor meerdaagse trips, maar de prijs is hinderlijk hoog voor het beoogde gebruik.


Is er iemand die een broek weet die alle vakjes aankruist?
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: enduro broek
« Reactie #21 Gepost op: 18-07-2018, 14:29 »

Heb je deze inmiddels gevonden?
Ik had deze in het vizier:
https://www.24mx.nl/endurobroek-shot-hurricane#?p
Deze maar eens opgediept;


Zoek een enduro broek!


Wensenlijstje;
OTB (over the boot)
cordura
Manchetten in de broekspijpen die goed aansluiten op de laars
zijpockets
ventilatieritsen
waterdicht


Heb een Klim gehad, maar daar zaten geen manchetten in, ondanks de goretex dus toch nat tot aan je noten bij de winterritten ( beentje uitsteken in de bocht)
M`n Sinisalo doet het eigenlijk prima, maar begint te verslijten, zakken zijn groot genoeg voor de knip, papieren en Pentax optio ( krijg spontaan  weer pijn aan m`n ribben als ik aan spullen in borstzakjes denk)
Goretex is prachtig, en gebruik ik ook voor meerdaagse trips, maar de prijs is hinderlijk hoog voor het beoogde gebruik.


Is er iemand die een broek weet die alle vakjes aankruist?
Beta 2017 480RR factory Racing

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: enduro broek
« Reactie #22 Gepost op: 18-07-2018, 17:55 »
die voldoet al niet aan de 1e eis   , dus heb verder maar niet gekeken (sorry)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: enduro broek
« Reactie #23 Gepost op: 26-07-2018, 00:20 »
Gevonden!
Over dit merk waren al veel mensen enthousiast qua prijs en specs op advrider.com
https://www.rockymountainatvmc.com/p/741/81448/a.r.c.-BattleBorn-Adventure-Pant


die voldoet al niet aan de 1e eis   , dus heb verder maar niet gekeken (sorry)
Beta 2017 480RR factory Racing

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: enduro broek
« Reactie #24 Gepost op: 26-07-2018, 21:42 »
Heb nog wel wat in de aanbieding, ben zelf aardig gekrompen de laatste paar jaar, zijn mij te groot gworden  ;)

Shift cross broek voor in je laars, 25 euro.
Sinisalo enduro broek voor over je laars, heet waterproof maar is zeker geen goretex dus moet niet te hard regenen, 50 euro.

Voor 6 tientjes met z’n tweetjes.




gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: enduro broek
« Reactie #25 Gepost op: 29-07-2018, 23:14 »
Ha Hilbert, thanks voor het aanbod, die Sinisalo heb ik nu ook, voldoet heel redelijk aan m`n eisen, alleen die 38 is veuls te groot, heb `m nu in 32.


member, dat is wel idee, maar niet meer in mijn maat en met douane en kosten kan het toch nog duur uitpakken, dus liever aan deze kant van de plas (protectie niet noodzakelijk, losse kniebeschermers en een  protectie short)


Aanbevelingen graag! als iemand een broek heeft waar ie helemaal lyrisch over is (en die ook nog voldoet aan mijn eisenpakketje) laat het hier weten.
OTB (over the boot)corduraManchetten in de broekspijpen die goed aansluiten op de laarszijpocketsventilatieritsenwaterdicht
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: enduro broek
« Reactie #26 Gepost op: 31-08-2018, 01:21 »
K heb na een jaar of 8 crossbroeken een Klim Dakar gekocht. Het is eigenlijk ook een crossbroek, maar dan een stuk warmer en "luxer" uitgevoerd. Je kunt hem mooi strak trekken om je middel en er zitten soort van zakken en luchtgaten in. In de knieholtes en geloof ook op je reet zit leer (of nepleer? ) verwerkt. Ook zitten er elastische stukken in.

Prima broek tot zover... ben dr blij mee... gaat zeer binnenkort mee naar de TET Italie. :)

Besteld bij FC-moto in Duitsland. Ik had eerst een maatje groter besteld omdat er op het internet stond dat je weinig ruimte had voor kniekappen.

Dit was bullshit en het maatje groter was echt veel te groot en hij moest weer terug.
De maat die ik normaal heb in mijn spijkerbroeken besteld en dat was dus prima!
Ride the world!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: enduro broek
« Reactie #27 Gepost op: 31-08-2018, 10:07 »
K heb na een jaar of 8 crossbroeken een Klim Dakar gekocht. Het is eigenlijk ook een crossbroek, maar dan een stuk warmer en "luxer" uitgevoerd. Je kunt hem mooi strak trekken om je middel en er zitten soort van zakken en luchtgaten in. In de knieholtes en geloof ook op je reet zit leer (of nepleer? ) verwerkt. Ook zitten er elastische stukken in.

Prima broek tot zover... ben dr blij mee... gaat zeer binnenkort mee naar de TET Italie. :)

Besteld bij FC-moto in Duitsland. Ik had eerst een maatje groter besteld omdat er op het internet stond dat je weinig ruimte had voor kniekappen.

Dit was bullshit en het maatje groter was echt veel te groot en hij moest weer terug.
De maat die ik normaal heb in mijn spijkerbroeken besteld en dat was dus prima!

Volgens mij heb ik die ook, erg duurzaam in ieder geval!
ARM facebook HIER

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: enduro broek
« Reactie #28 Gepost op: 31-08-2018, 11:15 »
K heb na een jaar of 8 crossbroeken een Klim Dakar gekocht. Het is eigenlijk ook een crossbroek, maar dan een stuk warmer en "luxer" uitgevoerd.
Wel 'over the booth' zo te zien, crossbroeken zitten meestal 'in the booth'. 

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: enduro broek
« Reactie #29 Gepost op: 12-12-2020, 20:35 »
Even een oud topic afstoffen: heeft iemand nog een tip voor een fijne broek die over de laars gaat?

Ik heb een paar jaar terug via het forum een Kenny Adventure broek gekocht, maar die is me inmiddels te groot. Wel een prima broek voor mijn doeleinden. Bij De Doelen hebben ze speciaal voor mij een nieuwe Kenny besteld, maar die bleek niet over cross-laarzen te passen (meer bedoelt voor standaard motorlaarzen denk ik). Klim-broeken zijn vast erg fijn, maar ik verslijt spullen te hard om een broek van 500+ euro te verantwoorden.

Nog andere tips?