Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zijn niet de enigen met DB beperkingen  (gelezen 2029 keer)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Zijn niet de enigen met DB beperkingen
« Reactie #1 Gepost op: 11-11-2010, 10:54 »
Kregen wij maar zoveel man op de been voor onze hobby ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Zijn niet de enigen met DB beperkingen
« Reactie #2 Gepost op: 11-11-2010, 11:30 »
Demonstreren tegen dovemansoren  :-X
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Zijn niet de enigen met DB beperkingen
« Reactie #3 Gepost op: 17-11-2010, 08:05 »
Geluidsproblemen..? --> Moet je die lui van het TT circuit maar 's vragen... :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Zijn niet de enigen met DB beperkingen
« Reactie #4 Gepost op: 17-11-2010, 09:19 »
http://www.flevoland.nl/wat-doen-we/klimaat-water-en-natuur/geluidhinder/omgeving/

In Flevoland hebben ze ook dB problemen rond de circuits daar. Hebben ze innovatief opgelost en ook een innovatieprijs voor ontvangen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Zijn niet de enigen met DB beperkingen
« Reactie #5 Gepost op: 17-11-2010, 09:21 »
http://www.flevoland.nl/wat-doen-we/klimaat-water-en-natuur/geluidhinder/omgeving/

In Flevoland hebben ze ook dB problemen rond de circuits daar. Hebben ze innovatief opgelost en ook een innovatieprijs voor ontvangen.



er wonen gewoon te veel zeurende mensen in NL  :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Zijn niet de enigen met DB beperkingen
« Reactie #6 Gepost op: 17-11-2010, 09:24 »
Hiermee maken ze dus een onderscheid tussen terecht zeurende mensen en onterecht zeurende mensen.

Je kunt last hebben van een bepaald type geluid en het herkennen. Of je kunt overlast hebben van te veel geluid van een bepaald type. Dat laatste is objectief te meten.

Ik persoonlijk kan in de zomer heel slecht tegen geluid van muggen. Vooral als ik wil gaan slapen. Heb al eens geklaagd bij de milieuinspectie van mijn gemeente maar ze willen maar niet langskomen ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Zijn niet de enigen met DB beperkingen
« Reactie #7 Gepost op: 17-11-2010, 09:28 »
alleen ga ik niet wonen in een moeras om dat te gaan zeuren over de muggen die er al vele jaren voorkomen, zelfs voordat ik er ging wonen.
 
toch gaan mensen bij crossbanen, onder schiphol aanvliegroutes en naast circuits wonen om daarna te gaan klagen over geluid dat er al die tijd al is geweest  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Zijn niet de enigen met DB beperkingen
« Reactie #8 Gepost op: 17-11-2010, 11:02 »
Deels mee eens.

Die muggen van een moeras kan ik nog wel aan, denk je, als je daar komt wonen. Maar als die muggen allemaal overstappen op 4-takt en ineens klinken als een kudde bromvliegen, dan wordt een mug ineens in 20 jaar een olifant ;D

En nogmaals, ik vind wat vette klappen persoonlijk heel lekker klinken. Maar ik kan me gewoon goed voorstellen hoe mensen / omwonenden dat ervaren.



Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2325
Re: Zijn niet de enigen met DB beperkingen
« Reactie #9 Gepost op: 17-11-2010, 12:11 »
alleen ga ik niet wonen in een moeras om dat te gaan zeuren over de muggen die er al vele jaren voorkomen, zelfs voordat ik er ging wonen.
 
toch gaan mensen bij crossbanen, onder schiphol aanvliegroutes en naast circuits wonen om daarna te gaan klagen over geluid dat er al die tijd al is geweest  ::)
Altijd al geweest? Het vliegverkeer is de afgelopen 20 jaar enorm toegenomen, dus de overlast ook. Daar mag je dan best je mond over opendoen, helemaal als de afgesproken normen ruimschoots worden overschreden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Zijn niet de enigen met DB beperkingen
« Reactie #10 Gepost op: 17-11-2010, 12:19 »
Altijd al geweest? Het vliegverkeer is de afgelopen 20 jaar enorm toegenomen, dus de overlast ook. Daar mag je dan best je mond over opendoen, helemaal als de afgesproken normen ruimschoots worden overschreden.

er zijn idd plekken waar de overlast groter is geworden NADAT mensen er zijn gaan wonen: zij mogen van mij klagen, maar er zijn ook hele nieuwbouwwijken uit de grond gestampt op locaties waar er al heel veel vliegverkeer was en die mensen moeten naar mijn mening niet zeuren :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Zijn niet de enigen met DB beperkingen
« Reactie #11 Gepost op: 17-11-2010, 12:24 »
Ik vond dit mannetje altijd wel guitig...

Vliegtuig komt heel laag Video - jjdago - MyVideo Belgiƫ