Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Verzekering en IRK  (gelezen 1806 keer)

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Verzekering en IRK
« Gepost op: 23-02-2006, 09:23 »
Zorg er voor dat je een goede reisverzekering hebt. Voor Marokko is vaak een zogenaamde 'werelddekking' nodig, dus kan het nodig zijn dat je je standaard (doorlopende) reisverzekering moet uitbreiden.

Verder is het verstandig een soort Reis en Kredietbrief (IRK van ANWB of iets van je eigen verzekering) te hebben. Een IRK kan heel nuttig zijn bij het opsturen van onderdelen maar vooral om in geval van nood jezelf en/of je motor te repatrieren. Voor zover ik weet repatrieert de ANWB ook motoren uit Marokko, vooropgesteld dat de motor dat nog waard is. (Een XT500 uit 1979 komen ze vast niet halen :-)

Verder moet je natuurlijk een goede ziektekostenverzekering hebben.

Controleer in ieder geval alle voorwaarden en het dekkingsgebied van je verzekeringen en Reis en Krediet brief, zodat je weet wat je er aan hebt en of het nodig is iets aan te passen of uit te breiden.

Peter
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4266
Re: Verzekering en IRK
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2006, 10:46 »
In mijn geval komt ook Unive mijzelf en mijn motor halen als het nodig is.
Standaard ziektekosten zou genoeg moeten zijn (basis verzekering) maar voor die paar euro kan je beter op je doorlopende reis ook extra ziektekosten meeverzekeren.

Ik denk niet dat ze het kunnen maken om de xt500 niet op te halen, dan kom je zelf ook het land niet uit.

IRK van ANWB is goed, maar je moet ook meteen lid worden. daarom ben ik bij mijn verzekeraar gaan horen, unive kan in principe hetzelfde maar ze zullen er vast minder ervaring mee hebben dan de anwb. dat neem ik maar voor lief dan. Het scheelt toch zo'n 100 euro..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Verzekering en IRK
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2006, 11:52 »
Verzekerd via de KNMV. Heb je automatisch/gratis IRK en Wegenwacht (via de ANWB) :)

Staan er trouwens praatpalen in de woestijn 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...