Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: SpringRide light editie 2014 - POLL  (gelezen 12547 keer)

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
SpringRide light editie 2014 - POLL
« Gepost op: 21-05-2014, 09:50 »
ARM-ers,

in 2015 laat ik de SR over aan Tjaffel en Luipaard.
Voor 2014 denk ik dat een ligt versie van de SR wel weer leuk is in oktober en dat zullen de mannen met mij eens zijn.
Voorafgaand moeten we natuurlijk even wat tracks plakken, maar ik vraag me af of er behoefte bestaat aan een roadbook tour ?
Sinds MArcel zijn actie had met Tripy ben ik de gelukkige eigenaar van zo'n machtig ding en het lijkt me leuk om een tipy verslag te produceren eventueel omgezet naar een old skool papieren roadbook.

Graag hieronder posten of je wél of geen roadbook wilt, en als je wél een roadbook wilt of dat dan Tripy of papier moet zijn.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #1 Gepost op: 21-05-2014, 10:14 »
Het aantal roadbook ritjes in Nederland  is niet zo heel groot, dus het lijk me een heel leuke manier om laagdrempelig met roadbook te oefenen, zeke rvoor mensen die in het achterhoofd het idee hebben om "ooit" een rally rijden. Ik weet niet hoeveel werk het is om zowel Tripy als papier te maken, maar ik zou voor beide gaan, ik gok dat het aantal mensen met tripy kleiner is dan de mensen met een roadbookhouder. En vanuit laagdrempeligheid: een (handbediend) roadbook is niet zo duur.


groeten,


Jos

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #2 Gepost op: 21-05-2014, 10:20 »
Lijkt me een leuke rit om te oefenen met een papieren roadbook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #3 Gepost op: 21-05-2014, 10:48 »
Papieren roadbook top!
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #4 Gepost op: 21-05-2014, 10:51 »
Het roadbook zal ongetwijfeld zijn charmes hebben en het staat natuurlijk ook wel kék op je brommer.

Ik stam echter uit de tijd dat we zelf op de "tast" reden en de ritten die er destijds waren meest bepijlt, ja echte pijlen, soms verwijderd door buurtbewoners dan moest je ook puzzelen of trugsloan of duiken.

Dat roadbook en ook Tripy laat ik dus, echt,  even aan me voorbij gaan.

Heb een paar jaar teug een GPS62 aangeschaft en dat bevalt me erg goed, het ding werkte zelfs in Lissabon en Rome en zelfs in nationale parken in spanje waar je smarttelefoon geen bereik meer heeft, dat heb ik mijn vrouw ook wijsgemaakt toen ik hier het interne bureau van financien moest overtuigen om de zoveelste aankoop goedgekeurd te krijgen.

Dat Brabo en SR rijden op die paarse streep op de 62 werkt welhaast fenomenaal, zeker met een 62 hoeft er helemaal niks geknutselt te worden, de hele kaart van Frankrijk slikt ie zo naar binnen samen met die van Spanje en Benelux.

Ik rij wel ritten Roadbook only en Tripy only echter dan rij ik gewoon achter de rest aan, als je vroeg genoeg start, kun je de hele dag doorkomen, er komt steeds wel iemand achterop waar je weer aan kunt haken.

Een nadeel van Tripy er wordt ook echt snoeihard gereden. Dus dat verhaal van bij elke woning op een hoek de keien uit de grond dat ga je ook hier krijgen dat wordt niet minder.

Moet ik zeggen dat ik tevens legaal in de Ardennen met geoefende roadbookers mee ben gereden, ook daar heb ik geen seconde stilgestaan, hoe die mannen dat doen onder het rijden weet ik niet, effe een detail ze hadden allemaal zo een lullige plastic broodtrommel roadbook van Acerbis van 90 euris. mannen van Grensland TOP. Zouden we hier in NL de ogen voor uit de kop schamen, voor schut he.
Ik had er zelf ook eenm zo'n plastic, echter de Waalse Orga had te weinig papier gekopieerd. Tripy niet toegestaan aldaar trouwens.


Mijn conclusie je gaat minder deelnemers krijgen en dat is jammer, als het te selectief wordt ga je wellicht fijne lui ongewilt of onbewust uitsluiten.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #5 Gepost op: 21-05-2014, 11:02 »
Het roadbook zal ongetwijfeld zijn charmes hebben en het staat natuurlijk ook wel kék op je brommer.

Ik stam echter uit de tijd dat we zelf op de "tast" reden en de ritten die er destijds waren meest bepijlt, ja echte pijlen, soms verwijderd door buurtbewoners dan moest je ook puzzelen of trugsloan of duiken.

Dat roadbook en ook Tripy laat ik dus, echt,  even aan me voorbij gaan.

Heb een paar jaar teug een GPS62 aangeschaft en dat bevalt me erg goed, het ding werkte zelfs in Lissabon en Rome en zelfs in nationale parken in spanje waar je smarttelefoon geen bereik meer heeft, dat heb ik mijn vrouw ook wijsgemaakt toen ik hier het interne bureau van financien moest overtuigen om de zoveelste aankoop goedgekeurd te krijgen.

Dat Brabo en SR rijden op die paarse streep op de 62 werkt welhaast fenomenaal, zeker met een 62 hoeft er helemaal niks geknutselt te worden, de hele kaart van Frankrijk slikt ie zo naar binnen samen met die van Spanje en Benelux.

Ik rij wel ritten Roadbook only en Tripy only echter dan rij ik gewoon achter de rest aan, als je vroeg genoeg start, kun je de hele dag doorkomen, er komt steeds wel iemand achterop waar je weer aan kunt haken.

Een nadeel van Tripy er wordt ook echt snoeihard gereden. Dus dat verhaal van bij elke woning op een hoek de keien uit de grond dat ga je ook hier krijgen dat wordt niet minder.

Moet ik zeggen dat ik tevens legaal in de Ardennen met geoefende roadbookers mee ben gereden, ook daar heb ik geen seconde stilgestaan, hoe die mannen dat doen onder het rijden weet ik niet, effe een detail ze hadden allemaal zo een lullige plastic broodtrommel roadbook van Acerbis van 90 euris. mannen van Grensland TOP. Zouden we hier in NL de ogen voor uit de kop schamen, voor schut he.
Ik had er zelf ook eenm zo'n plastic, echter de Waalse Orga had te weinig papier gekopieerd. Tripy niet toegestaan aldaar trouwens.


Mijn conclusie je gaat minder deelnemers krijgen en dat is jammer, als het te selectief wordt ga je wellicht fijne lui ongewilt of onbewust uitsluiten.

Op roadbook rijden ligt dichter bij "op de tast rijden" dan een pijltje op een GPS volgen, hoor. Ik ga voor roadbook! En net wat je zegt, meer als een plastic Acerbis box heb je echt niet nodig, desnoods maak je m zelf. Als je t eenmaal doorhebt is het leuker als GPS rijden (maar wel lastiger als je misrijdt.) en de gemiddelde snelheid ligt lager (tenminste bij mij).

En die Grensland jongens rijden elk jaar dezelfde paadjes, he, die kunnen dat ook zonder roadbook (denk ik).
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #6 Gepost op: 21-05-2014, 11:15 »
 :stupid:  met Steve.


Papieren roadbook haalt juist de snelheid eruit t.o.v. een track op een GPS. Zeker voor de minder geoefende roadbookrijder.
En gedrag van Tripy rijders afschuiven op het apparaat, vind ik een beetje te simpel!


Ik stem dan ook voor een papieren roadbook!

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #7 Gepost op: 21-05-2014, 11:26 »
Een nadeel van Tripy er wordt ook echt snoeihard gereden. Dus dat verhaal van bij elke woning op een hoek de keien uit de grond dat ga je ook hier krijgen dat wordt niet minder.

Mijn conclusie je gaat minder deelnemers krijgen en dat is jammer, als het te selectief wordt ga je wellicht fijne lui ongewilt of onbewust uitsluiten.

Dat was ook het probleem bij de SR en één van de redenen waarom ik verkies niet meer voor zulke groepen te willen organiseren.
Ik verwacht niet minder deelnemers, er is ook een optie én. Dus gewoon een track én een roadbook.

Daarom deze poll.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #8 Gepost op: 21-05-2014, 11:34 »
Roadbook rit lijkt mij leuk! Nog nooit gedaan, maar dat lijkt me wel wat en daar zijn er niet zoveel van.
 
Evt een gps als back-up voor degenen die met roadbook zo hopeloos fout rijden dat ze de oorspronkelijke track niet weer kunnen vinden(ontkenning alom ;D ::) ) . Dus dan en en. Kunnen de rijders die liever op gps rijden ook gewoon mee.
 

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1681
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #9 Gepost op: 21-05-2014, 11:37 »
Topper, gaan we doen!!!!

Lijkt me leuk om mijn boterhamdoosje eens een keer voor een roadbook rit te gebruiken ipv een toertocht over asfalt  :P
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #10 Gepost op: 21-05-2014, 11:53 »
goed
mijn verhaal is denk ik wel helder

op de A2 in de nacht 200 rijden in je Porsche is natuurlijk niet zoals het bedoeld is
in de bebouwde kom hufteren in je Golf is ook niet zo gedacht

het een ligt bij de gemiddelde omstander toch wat anders als het andere

zo ook het wildrijden, je kan best knallen op verlaten stukken track zonder dat je de keien uit de grond trekt bij elke hoekwoning,
in de bebouwde kom 30 of 50 heb ik geen enkel probleem mee op mijn EXC en andere EXCers gebruiken dat ook als afkoelmoment,
sommige dikke brommers gaan daar weer anders mee om dus binnen de bebouwde kom,
is ook gelijk de rede dat ik géén dikkebrommer rit meer mee zal rijden, nooit dus, associatie probleem zeg maar gerust.

ieders vrijheid zo werkt dat nou eenmaal, soms pisververelend
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #11 Gepost op: 21-05-2014, 11:56 »
papieren roadbook :)

is er al een datum bekend?

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #12 Gepost op: 21-05-2014, 11:58 »
papier!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #13 Gepost op: 21-05-2014, 11:58 »
papieren roadbook :)

is er al een datum bekend?


plakband 8)

Post Merge: 21-05-2014, 11:58
papier!


wat papier lenen
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #14 Gepost op: 21-05-2014, 12:32 »
Er gingen er toch een stel naar Finland toe, stel van deze meenemen terug.(link) 10 euro
en dan GPStrip op android.