Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New York - Rio de Janeiro in 2015 / 2016  (gelezen 1512 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
New York - Rio de Janeiro in 2015 / 2016
« Gepost op: 27-08-2014, 00:38 »
Eind 2015 of uiterlijk in 2016 wil ik op de motor van New York naar Rio de Janeiro rijden. En dan ook zoveel mogelijk of in ieder geval veel offroad.
 
 Man (50), getrouwd, 3 kinderen, katten, hond, hypotheek etc. Ik rijd al lang motor maar pas sinds 2013 offroad en wel met een Husaberg FE450. Ik doe regelmatig mee met georganiseerde ritten en rijd af en toe in de buurt.
 Ergens in de de komende twee jaar wil ik van New York naar Rio de Janeiro rijden. Grofweg van New York oversteken naar de west kust en dan afzakken naar Mexico, Midden Amerika en dan via zoveel mogelijk landen de Andes en Amazone naar Rio de Janeiro. Ik denk dat het een maand of 3 zal worden.
 Het is nu nog vooral een goed idee. Als thema had ik indianen in gedachten. In elke land zoveel mogelijk iets op doen van de indianen cultuur.
 Motor (KTM denk ik) kopen in de VS en weer verkopen aan het eind of verschepen naar NL.
 Moet nog kijken hoe en wat met bagage, inrichting van de motor, banden etc. Zoveel mogelijk hotels en als het niet anders kan de tent. Geen luxe maar ook niet te veel armoe. Zoveel mogelijk mooie ervaringen opdoen en genieten van de motor en omgeving. Geen race maar af en toe ook een beetje afzien.
 Lijkt me leuk om het samen met iemand te doen. Mocht iemand interesse hebben of tips dan hoor ik het graag.
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
Re: New York - Rio de Janeiro in 2015 / 2016
« Reactie #1 Gepost op: 11-09-2014, 20:21 »
Wat een mooi plan.
Ik ga dit draadje volgen.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: New York - Rio de Janeiro in 2015 / 2016
« Reactie #2 Gepost op: 16-09-2014, 11:23 »
Leuk om over te filosoferen en van gedachten te wisselen. Heb veel motorreizen gemaakt (o.a. Braziliƫ) over de aardbol maar nooit voor langere tijd. Staat wel op mijn bucketlist.