Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Windows10 tablet navigatie  (gelezen 23961 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #30 Gepost op: 06-09-2015, 13:20 »
En omdat ik erg tevreden ben over MapsFactor ga ik hier voorlopig mee verder.

MapSfactor of MapFactor?   deze laatste ken ik.

Hoe krijg jij die track erin?  (ik werk met free windows versie) Met DiggerQT of RouteConvertor?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #31 Gepost op: 06-09-2015, 22:20 »
MapSfactor of MapFactor?   deze laatste ken ik.

Hoe krijg jij die track erin?  (ik werk met free windows versie) Met DiggerQT of RouteConvertor?


Helemaal gelijk, die S hoort er niet!


Track(s), mèt of zonder s, kun je overzetten via een filemanager.
Bij mij staan die op de SD kaart en dan is het pad:
SDkaart > Android > data > com.mapfactor.navigator > files > navigator > gpx   


Vanuit Mapsource kan ik ze daar zelfs al meteen opslaan en dan snapt Mapfactor het ook nog :-)


Succes!

Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #32 Gepost op: 07-09-2015, 07:27 »
Juist, ik dacht al. Jij werkt met Android tablet niet met een Windows tablet.



Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #35 Gepost op: 20-09-2015, 21:14 »
Beide volgens mij nog geen bevestiging van gps onboard
Hier hebben ze het er over dat in de 8 geen gps zit http://reviewsbucket.com/chuwi-hi8-review-dual-boot-tablet-pc/

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #36 Gepost op: 21-09-2015, 20:43 »
Volgens mij op beide niet, maar de Hi10 wordt ook nog niet gemeld op de chinese site van chuwi.
Met gps en w10
TECLAST X98 Air 3G 9.7"Retina Screen Android 4.4 Windows 10 Dual OS Z3736F 2GB 64GB 3G Tablet Phone
CUBE i10 10.6" IPS Screen Windows 10 Android 4.4 Dual Boot Z3735F 2GB 32G Tablet PC w/ Bluetooth USB HDMI
Wat voor w10 dat is?

Wel GPS, geen w10 maar
PIPO W6S 8.9" PLS Screen Win8.1 Android 4.4 Dual OS Z3735F Quad-core 2GB 64GB
als je dan gelijk naar w10 kan.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #37 Gepost op: 06-11-2015, 12:57 »
Heb nog even wat uit zitten proberen in deze hoek.

Maps Pro is een mooie app die erg simpel werkt en volgens mij de belangrijkste dingen doet die je wilt. Offline maps opslaan (ook open street map), en een GPX bestand tonen om na te rijden. Routeren kan ook en waypoints maken. Nog niet uitgebreid geprobeerd verder maar ziet er goed uit. Kost 5 dollar met 7 dagen gratis proef.
https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/maps-pro/9wzdncrfjcdd

Het lukte mij ook heel makkelijk om mijn telefoon als GPS ontvanger te laten werken. Met het appje GPS over BT (en uiteraard telefoon en tablet via bluetooth gekoppeld)  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Saenko.GpsOverBt&hl=nl.
Je moet wel even MapsPro laten weten dat je een externe GPS gebruikt, heel simpele instelling.

Tot nu toe de eerste setup onder Windows waar ik - voorlopig - enthousiast van wordt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #38 Gepost op: 30-11-2015, 23:05 »
Dat klinkt veelbelovend Gert!


Is er inmiddels al iemand die met zíjn of haar WindowsPhone met Windows 10 heeft geprobeerd om Mapsource of Basecamp te laten draaien?
En natuurlijk hoe Navigator van Mapfactor draait en Maps-Pro die Gert nu geprobeerd heeft.


Omdat mijn 4 jaar oude Xperia net is overleden mag ik weer een nieuwe kopen en nu lijkt me zo'n Lumia 640XL met Windows10 wel leuk.
Maar ja, ik weet inmiddels ook dat specificaties en beloftes van fabrikanten doorgaans door mij verkeerd begrepen worden ;-)
Ben heel benieuwd.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #39 Gepost op: 01-12-2015, 11:39 »
Fred,


Windows Phone 10 is nog niet uit. Nog even geduld dus... Of er moet iemand toegang tot de insider versies hebben en daarmee tests hebben uitgevoerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #40 Gepost op: 01-12-2015, 20:50 »
Windows Phone 10 is nog niet uit. Nog even geduld dus... Of er moet iemand toegang tot de insider versies hebben en daarmee tests hebben uitgevoerd.


Ja officieel misschien nog niet gelaunched, maar de Lumia 950 (XL) met windows 10 is nu al nieuw te koop (zie Coolblue, Redcoon enz.) en op MP staan ook al oudere apparaten met (insider-)Windows10.
Dus ik hoopte dat een paar gadgetfreaks hier op het forum dat al geprobeerd hadden.
Jammer toch eigenlijk dat de interesse voor mobiele telefoontjes hier op het forum niet zo groot is ;-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #41 Gepost op: 01-12-2015, 23:09 »
Voor telefoons zijn andere fora ;)

Gebruik van MapSource/BaseCamp kan helemaal niet, want er zit een ARM processor in, pas bij Intel/AMD zou het kunnen werken, maar dan nog is het beeldscherm serieus te klein om er serieus mee te kunnen werken. Het is een telefoon, geen laptop of volwaardig Windows (full version) tablet.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #42 Gepost op: 02-12-2015, 00:10 »
Gebruik van MapSource/BaseCamp kan helemaal niet, want er zit een ARM processor in, pas bij Intel/AMD zou het kunnen werken, enz.


Bedankt Scheurneus (weer een illusie armer)! Dat had ik dus weer nergens gezien.
Ik had al wel zo'n vermoeden dat het weer anders zou uitpakken dan ik in gedachte had...
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #43 Gepost op: 02-12-2015, 08:03 »
Voor telefoons zijn andere fora ;)

Gebruik van MapSource/BaseCamp kan helemaal niet, want er zit een ARM processor in, pas bij Intel/AMD zou het kunnen werken, maar dan nog is het beeldscherm serieus te klein om er serieus mee te kunnen werken. Het is een telefoon, geen laptop of volwaardig Windows (full version) tablet.


Het gaat om tablet navigatie, met telefoon als GPS ontvanger.
MS/BC kan nu nog niet, maar zodra Microsoft windows mobile ook op versie 10 heeft wel. Dat is waar Fred op doelt als ik hem goed begrijp.
Je kunt dan bijv Mapsource op je telefoon draaien net als op je laptop. Wat idd blijft is dat het scherm van een telefoon te klein is. Je moet dan een extra scherm aansluiten als je telefoon dat kan of een tablet meenemen.


Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Windows10 tablet navigatie
« Reactie #44 Gepost op: 02-12-2015, 21:51 »
Zolang de processor in telefoon of tablet een ARM processor is, zal MapSource nooit draaien en BaseCamp alleen als Garmin hier specifiek een versie voor maakt en beschikbaar stelt. Windows 10 gaat werken op een ARM processor, maar pats echt geen programma's aan die niet voor ARM zijn gecompileerd. Zo zullen alle PC programma's het nog steeds niet doen op je telefoon/tablet

Windows 10 op een telefoon is een vorm van WindowsCE 10 of ook wel Windows 10 Embedded, en dat is geen Windows 10 Home/Pro die voor Intel processoren zijn geschreven.  Windows 10 Embedded doet het ook op andere kleine processoren zoals in een Raspberry Pi (en ook hier geen MapSource/BaseCamp mogelijk, tenzij het een development board is met ja, inderdaad een Intel processor, Intel maakt deze wel).





Misschien over 5 jaar dat we dan een Intel processor simulator op onze telefoon kunnen draaien waarbinnen MapSource kan draaien.