Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Grensoverschrijdend rijden  (gelezen 2372 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Grensoverschrijdend rijden
« Gepost op: 10-11-2017, 08:41 »
Gisteren weer heerlijk gereden en deze keer met het thema "Onverhard slingeren tussen Nederland en Duitsland". Heel lang geleden ben ik begonnen met een route om Nederland niet te doorkruizen maar te omreizen, typisch grensgeval zal ik maar zeggen.
Deze keer het stuk langs de Achterhoek gereden en helaas zat daar weer onvermijdelijk veel asfalt in want sommige gebieden hebben gewoon geen onverhard of een meer dan restrictief beleid. AL met al is het meer een allroad route dan een offroad route maar er zaten ook weer pareltjes bij als deze:


en deze:

En heel veel stukken als deze:

En wat zijn de mensen toch aardig in die streek. Veel hondenuitlaters tegengekomen en zonder uitzondering waren ze vriendelijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Grensoverschrijdend rijden
« Reactie #1 Gepost op: 10-11-2017, 09:19 »
Mooi daar!!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Grensoverschrijdend rijden
« Reactie #2 Gepost op: 10-11-2017, 15:45 »
Leuk, zo een beetje scouten naar paadjes!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Grensoverschrijdend rijden
« Reactie #3 Gepost op: 10-11-2017, 20:26 »
Helemaal als blijkt dat er zelfs in Duitsland nog onverharde paden niet afgesloten zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Grensoverschrijdend rijden
« Reactie #4 Gepost op: 11-11-2017, 18:52 »
Mijn motto is:

Als je alleen bent kun je rijden waar je maar wil zolang je maar niet blijft hangen en niet te vaak op dezelfde plekken terug komt.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Grensoverschrijdend rijden
« Reactie #5 Gepost op: 13-11-2017, 00:07 »
Tja, sommige stukjes lijken te mooi om waar te zijn. Moeten we zuinig op zijn.
Flink humor was een verboden in te rijden bord (Anlieger Frei) midden in een onverhard stuk, zoiets respecteer ik dan maar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Grensoverschrijdend rijden
« Reactie #6 Gepost op: 19-11-2017, 00:53 »
Oeeee die eerste foto, moooie paadjes!  :D


Waar zijn deze ongeveer te vinden? Als ik eens in de buurt ben kan ik er eens eentje meepakken, hoef de exacte locatie niet te weten, maar ongeveer. Want als je eentje hebt, liggen er vaak meer in de buurt.  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Grensoverschrijdend rijden
« Reactie #7 Gepost op: 19-11-2017, 09:34 »
Peter,

Dat eerste paadje is inderdaad schitterend!

Het is altijd mooi om in grensgebieden te rijden; het toezicht is daar 50% of misschien wel 0%. Het is tenslotte niemandsland.

Wandelaars weten vaak niet of je Duitser of Hollander bent en of ze nu op Hollands of Duits grondgebied wandelen. Wat nou precies mag, wat niet? De menselijke maat is dan leidend, niet welke regeltjes je wel of welke taal je spreekt. En dat is fijn. Zo zou het eigenlijk altijd moeten zijn. Een soort mini-Mecklenburg :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Grensoverschrijdend rijden
« Reactie #8 Gepost op: 20-11-2017, 09:10 »
Dit was ergens tussen Aalten en Burlo, echt geweldig om in die hoek te rijden. Ook aan de Nederlandse kant is er veel ruimte, vanaf Dinxperlo tot na Winterswijk was het mooi rijden. Daarna was het rond de grens weer minder.