Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)  (gelezen 9751 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #45 Gepost op: 07-05-2018, 08:01 »
Volledig gereviseerd motorblok staat klaar op de werkbank

Bedankt voor een prachtige rit en de gezellige boel allemaal!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #46 Gepost op: 07-05-2018, 09:59 »
Welke was dat ?? 950 ???
Inderdaad.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear

Offline member

  • *****
  • Berichten: 472
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #47 Gepost op: 07-05-2018, 10:01 »
Inderdaad.
Grijze na die “plas”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #48 Gepost op: 07-05-2018, 12:56 »
Ja, ik was met de 1290.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #49 Gepost op: 07-05-2018, 19:42 »
prachtige tocht met veel stof en gelukkig net niet kopje onder gegaan bij de diepe plas.
Was toch echt een verassing dat hij zo diep was.


bedankt voor het uitzetten van de route, was weer erg leuk.


groet Loek.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #50 Gepost op: 07-05-2018, 20:43 »
https://www.youtube.com/watch?v=_L2jFb7NKbQ

Hier de samenvatting die ik heb gemaakt. En dan ook nog wat tekst. :)

's Ochtends vroeg. De hanen kr.. honden bla.... Duif?!


's Ochtends vroeg. De duif in de haag schraapt zijn keel. Pas na een uur krijgt hij er een roekoe uit. Amai waar heeft die de vrijdagnacht doorgebracht. Ik draai nog maar eens rond. Hola da's mijn helm in mijn gezicht. Blijven liggen is geen optie.


Om half negen kom ik aangereden op de Zero. En kan eigenlijk al meteen weer door. Ingeschreven was ik al. :)  Met 97% in de accu begin ik er aan en zet meteen de toon.


Toon lock. Hand geslagen half rond het electron schuif bediening en half rond de electron schuif bediening behuizing. Zodat mijn gebruik en snelheid mooi stabiel is met een oor luisterend naar de frequentie, en het oog af en toe op de cockpit.


Met het verbruik op de display, richt ik me op 30 á 40 wh/km. Afhankelijk van de ondergrond, hobbels, bobbels, bochten en modder is de snelheid tussen de 30 en 60km/hr.


Het is te merken dat ik vroeg op weg ben. Ik wordt nauwelijks ingehaald.


De mensen die ik tegenkom zijn allemaal vriendelijk, de mensen die me voorbij steken ook.


Er was 1 hond die niet zo vriendelijk was, en bij een paar motoren voor mij, al probeerde om het voorwiel een kopstoot te geven. Bij mij keek hij een beetje vreemd. En draaide zich toen maar om. Misschien toch maar karton in het wiel steken?


 Al snel, kwam er een laadpunt in zicht. Herberg in het wilde zwijn. En ik wist van de vorige keer dat er veel stopcontacten op de muurzitten. Wat een prachtige woordspeling. Snel mijn laders aangesloten en eten en drinken besteld. 1 voor 1 want ik moest 3 uur volmaken.


En als je dan zo'n tijdje op het terras zit dan kom je nog eens mensen tegen. Het was erg gezellig. Ik denk dat ik in het totaal wel met 20 mensen aan tafel heb gezeten. Goed eten ook trouwens. Meer vegetarische keuze ook zonder kaas zou leuk zijn geweest. :P


Uiteindelijk op 94% gestopt met laden. Die laatste 5 % gaan toch te langzaam.
 
Vol goede moed weer op weg en mijn motor maar nog minder lawaai. Hoe is dat mogelijk?
 
Met wat hertjes die op een paar meter staan te kijken hoe ik voor bij "flits" is het hoogte punt wel bereikt van deze etappe.

 
Diepte punten waren er nog wel:
 
De eerste was zo'n leuk verscholen in het groen landweggetje waar duidelijk al eens een boer met z'n trekker had vast gezeten. Van die geultjes die de beentjes om hoog doen plooien.
 
Er komt mij een motorrijder tegemoet. Zal wel iets vergeten zijn? Ik zie in de verte wat links van het water in de berm liggen en denk dat die kant dan wel ok is. Ik hou het tot aan het opstakel droog. Een groep rijders zijn druk bezig in de verte met wat later bleek motor luchtfilter/carburateur schoon/droog kijken. :)
Ik viel niet op bij het aanrijden denk ik, maar zodra ik mijn wielen in het water laat glijden wordt de focus op mij verlegd. Dit kon wel spannend worden dacht ik. Normaal is een rijdende motor. niet zo leuk als een ander zien sleutelen?
Voorzichtig rij ik de eerste plas door zonder moeite. Inmiddels zijn de telefoontjes/camera's in de aanslag en begint iemand alvast naar de kant te lopen. Ik rij toch nog?


De 2de plas was eigenlijk geen plas. Het was meer een put. Zo eentje waarvan je denkt dat het wel diep genoeg is zo. Met een voet op de steun en mijn gewicht daarop, de ander gebruikend voor stabiliteit tegen de kant kom ik vast te zitten. Mijn electronen schuif lijkt wel geen invloed te hebben op de voortgaande snelheid. Wat vreemd. Dit gebeurd normaal nooit. Tenzij de accu op is. ha ha die is echt niet leeg zie ik met een blik op de cockpit. "Hij staat nog op Eco!" roep ik terwijl ik hem op custom zet zodat ik 70% koppel heb ipv 40 of zo. Langzaam met een beetje slip rolt de Zero alsof het niets is zo uit het water. Enige teleurstelling en verontwaardiging wordt geuit. Een mooie vonken regen had mooier geweest. Maar helaas. We rijden door.

 

Nadat ik nog wat was ingehaald beland ik ineens in de staart van een leuk groepje. Die ergens een donker bosje in gaan. Het geplons en gekreun was duidelijk. Met blaffende pijpen door de blub.
Weer zo'n spektakel? Het valt mee maar vanwege de drukte heb ik hier wel wat afgesneden. Het was niet echt duidelijk waar de uitgang was. Dus na wat heen en weer, zag ik dat de ingang ook de uitgang was. Roetsch weer er vandoor.


Bij het Jachthuis heb ik mijn 2de keer geladen. Deze keer was echt 3 uur nodig, had ik berekend onderweg. Je moet je bezig houden terwijl je van de omgeving geniet.


Ook hier waren er mede motards, maar die verdwenen ook weer snel van het terras. (Snel ten opzichte van mij) Na een soepje een paar cola, koffie en groente burgers die erg goed waren, besloot ik om na 2.5 uur al te gaan rijden. In principe kon het net.


Dit stuk had wat meer lange stukken zand in het parkoer (de langste was wel al eerder) maar deze keer zag ik mijn lading snel zakken in het mulle droge zand. Dat kon nog wel eens krap worden. Ik werd steeds conservatiever en de trippy bleef me 21:00 voorschotelen als aankomst tijd.
Net voor de laatste 8 km raakte mijn voorspelde range op de zero onder die van de te rijden afstand. Met 7% over is het inderdaad erg krap. Iets beter dan 1km per % kan wel op asfalt maar als er nog veel zand in zit dan ga ik het net niet redden.


Gelukkig was er nog camping d'n aanloop waar ik mocht aankoppelen met 2 laders. Nog effe 7% er bij en dan heb ik zeker genoeg. Hoeveel zand kan er in Noord Brabant zijn?


Veel.


Door de laatste stukjes zand kom ik uiteindelijk met 0% aan bij het startpunt. Gehaald! Het is inmiddels toch al later dan 21:00 dus door naar de camping.


Helaas na 20 meter stopt de motor er mee. Die 2.6 km gaan niet meer lukken. Anders dan ooit een tijd geleden kreeg ik er niets meer uit. Dan maar lopen. Het is laat, opgeschoten jeugd die je 's avonds al van de boederijen zag fietsen en mij inhaalden zwalken nu al over straat. Ik schrik me een hoedje als een dronken jongen die buiten staat af te koelen mij warrig aanspreekt, ik mijn helm nog op, bezig mijn zero aan het duwen. "Wat zeg je?, nee hij is leeg, electrisch!" Ik vraag of hij een laadoptie weet. Gewoon huistuin en keuken stekker is genoeg.
Een meisje wat heeft staan mee luisteren roept heel uitbundig over de harde muziek en bas heen "Doe hem hier maar in het stop contact!!"
Ik zie het al voor me. "Reusel 5 mei, 2018, de pleuris is uitgebroken nadat een lokale discotheek is afgebrand door het laden van een nul, de jeugd loopt nu dronken op straat en de m.e. heeft de onstane relletjes uitgedoofd, het vuur brand nog wat na, de lithium pakketten die zijn gevonden blijken niet de oorzaak te zijn maar de bedrading van het pand was niet in staat om het benodigd amperage.."
"Daar, om de hoek!" zegt de jongen. Watte? "Bij dat restaurant zitten stekkers voor electrische fietsen!" Te dronken om recht te blijven staan maar helder genoeg om te helpen, ik ben onder de indruk. En bedankt ej. Ik sjokte voort.
 
Eerst maar eens die helm uit. En dan op aanwijzingen van een oudere man naar de fietswinkel gelopen want daar is altijd een actieve stekker. Ik zie 3 jongens komen aan fietsen, pilsje in de hand en vraag ze of dit de enige fietsenmaker is in de buurt. Ze stoppen meteen en bevestigen het. Waarna ze om mijn motor heen beginnen te draaien als haaien om een stuk vlees. Of ik een platte band heb. Of de starthulp van z'n vader kan helpen. Of die fiets lader op de muur van de fietsenmaken iets voor me kan doen... Ok even een stapje terug. 3 gastjes van onder de 14 duidelijk vol jolijt van iets anders dan lego, proberen mij te helpen. Wat is dit voor dorp? Die Noord Branbanders zijn vriendelijk!
 
Ik loop rond de pilaar waar de fietsen kast op zit en zie dat de stekker uit het stopcontact is getrokken. AHA! De jongens bieden aan om even mee te lopen naar een van hun families want dan kan ik daar laden/drinken/eten/slapen. Echt zo vriendelijk! Maar het laden lukt bij de stekker op de pilaar en ach 1.8 km da's snel genoeg geladen.. een paar procent is all i need.
 
Nadat de motor weigerd om op 3% wat te doen plug ik hem weer in. En de jongens vetellen me dat ze bij me blijven tot het gelukt is want in je eentje is ook maar alleen. WTF man. 2 steken een peuk op en vragen of ik er ook 1 wil. Nee bah niets voor mij. Blijkbaar is mijn houding zo duidelijk dat ze zelfs de peuken uit maken. Echt WTF man wat doen ze in die melk hier? Super gasten.
 
Ok ik heb 7% geladen. Nu of nooit. Ik plug uit, zet hem aan en wederom niets. Snotver. Ik zeg tegen de jongens dat ik wel loop, bedank ze en zeg dat ze cool zijn. Waarna ik onderweg nog wel wordt verwezen naar een snellader type mennekes maar daar kan ik niets mee.
 
Enfin rond half twaalf kom ik aan op de camping 5% in de accu, 2% verloren door te lopen? Het zal wel. Even mijn kop laten zien bij iedereen die bezorgt was. Ook erg vriendelijk. En dan maar snel  douchen en de slaapzak in.


's Ochtends doet mijn Zero het wel gewoon zonder bijladen. Er wordt nog wat mee gereden over het veld en dat levert altijd smiles op. :) Heerlijk. Ik heb een top weekend gehad. Bedank ej.







Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #51 Gepost op: 07-05-2018, 20:49 »
Leuk geschreven!




Je hebt twee maal moeten laden (een een paar druppels). Hoe lang was deze rit?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #52 Gepost op: 07-05-2018, 23:40 »
Zero FX, machtig! Meende als er alleen maar wegmotoren waren, dit is echt top! Erg leuk verslag!  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #53 Gepost op: 08-05-2018, 08:01 »
Mooi verhaal hoor. Zou je het weer doen met lader of toch beter een brandstof motor voor zo'n rit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #54 Gepost op: 08-05-2018, 08:11 »
Prachtig verhaal Bert!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #55 Gepost op: 08-05-2018, 20:37 »
Echt geweldig. Voorlopig toch nog maar ff milieu-vervuilen maar ongelofelijk gaaf dat dit al bijna kan.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Warme Sjoko Toer 2018 (5 mei)
« Reactie #56 Gepost op: 09-05-2018, 00:24 »
Leuk geschreven!
Je hebt twee maal moeten laden (een een paar druppels). Hoe lang was deze rit?

Dank je!

Deze was 200km. En ik heb zo'n 70 km gedaan voor ik ging laden. Dus 2 keer laden was nodig. Die laatste 60km dacht ik met 2.5 uur laden te kunnen doen maar helaas. :) Als ik wel gewoon me aan het plan had gehouden dan had ik niet hoeven lopen.

Post Merge: 09-05-2018, 00:27
Mooi verhaal hoor. Zou je het weer doen met lader of toch beter een brandstof motor voor zo'n rit?

Dank je!

Ligt er aan. Ik twijfelde thuis tot het laatste moment. Maar ik ben blij dat ik de Zero heb meegepakt.