Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Spijkermatten in Noord Limburg  (gelezen 3385 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Spijkermatten in Noord Limburg
« Gepost op: 05-03-2018, 19:51 »
Bedankt voor het toevoegen en direct maar mijn ervaring
Eerst bij Afferden een pen in de band en vorige week achter de speeltuin Roeffen Mart en Houthuizerbos een stuk hout met enorme spijkers. Omwonende zijn niet blij met ons. Er liggen dus regelmatig ingegraven spijkerplanken en matten. Meerloze baan is wel degelijk verboden en er is daar een ruiter van het paard gevallen door schrik illegale rijders die toch het bos pakken en er lopen verschillende aangiftes  :-\ :-\
Het gebied rond de crossbaan naar het Noorden wordt op last van de crossclub stil gehouden. Straks sluit Horst a/d Maas de baan door te veel overlast. Jammer dat veel rijders zich niet aan de regels houden. Zo houden we niks meer legaal over.
Jammer van alles. Laten we het rustig houden. Nederland is al klein

Wat is jullie ervaring ?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #1 Gepost op: 05-03-2018, 20:11 »
Al aangifte gedaan?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #2 Gepost op: 05-03-2018, 20:27 »
Nee, nog niet
Een probleem,, Als ik vertel dat ik op die plek een kram heb opgelopen krijg ik natuurlijk het antwoord,,
"wat deed u daar dan op een verboden locatie"   ;D Tja.. ik denk dat het eerder tegen mij gaat werken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #3 Gepost op: 05-03-2018, 20:53 »
Nee, nog niet
Een probleem,, Als ik vertel dat ik op die plek een kram heb opgelopen krijg ik natuurlijk het antwoord,,
"wat deed u daar dan op een verboden locatie"   ;D Tja.. ik denk dat het eerder tegen mij gaat werken.


je hoeft niet te zeggen dat je op de motor was , vermelden dat je het hebt geconstateerd is genoeg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #4 Gepost op: 05-03-2018, 21:05 »
Overal heb je mensen die blijkbaar erg ver willen gaan om te laten zien dat ze iets liever niet willen. Of je nou legaal of illegaal rijdt maakt daarin niet veel uit heb ik het idee: ik maak wel eens mee dat mensen op voor ons legale zandpanden demonstratief middenop blijven staan met kinderwagen of hond.
Mountainbikers zijn naar mijn ervaring het ergst, daar moet kind, mens en diervoor aan de kant en zo snel mogelijk.
Terwijl het allemaal niet zo'n probleem hoeft te zijn als iedereen maar een klein beetje rekening zou houden met de ander.
Zie hier ook niet zo snel een oplossing voor.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #5 Gepost op: 05-03-2018, 21:06 »
Ik doe geen aangifte om vervolgens onwaarheden voor te leggen. Die lui zijn niet gek ! Ik woon omgeving zuid Venlo en wandel op een ruiterpad waar ik een spijker in mijn band krijg.  ::) Als ze in eens samen met mij een kijkje gaan nemen moet ik helemaal alles bij elkaar fantaseren.
Ooit al eens een foutje gemaakt bij het aangeven. ( het is zelfs strafbaar )

Nee, het is K*T en heb nieuwe legale paden gevonden . Ook zomaar meegaan met een groepje doe ik niet meer. want je weet nu eenmaal niet waar de leider zijn zinnen op gezet heeft. Bij Arcen koste dit per persoon 90 euro.
Helaas , het is niet anders.

Post Merge: 05-03-2018, 21:14
Klopt.. en oei dood eng. Ik ben ook ens moeten uitwijken voor bikers en kinderen op een bospad. Een aanrijding is wel voor het leven getekend
Er is geen enkele verzekering dat dekt . Nee, nooit meer :-( 
Zandpaden akkerpaden is idd lullig.. Dat is gewoon openbaar

Overal heb je mensen die blijkbaar erg ver willen gaan om te laten zien dat ze iets liever niet willen. Of je nou legaal of illegaal rijdt maakt daarin niet veel uit heb ik het idee: ik maak wel eens mee dat mensen op voor ons legale zandpanden demonstratief middenop blijven staan met kinderwagen of hond.
Mountainbikers zijn naar mijn ervaring het ergst, daar moet kind, mens en diervoor aan de kant en zo snel mogelijk.
Terwijl het allemaal niet zo'n probleem hoeft te zijn als iedereen maar een klein beetje rekening zou houden met de ander.
Zie hier ook niet zo snel een oplossing voor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #6 Gepost op: 05-03-2018, 21:24 »
Rij standaard met mousse geen punt ;)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #7 Gepost op: 06-03-2018, 08:56 »

De beloofde foto's ( ben er geen ster in maar deze heb ik vorige week nog vast gelegd )
Exemplaar bossen meerlozebaan en Roeffen Mart, Bij mij zat de spijker tot aan de velg  :(
Probleem is dat de plankjes onder een oud motorspoor liggen dus men weet waar en hoe wij bochten maken. Er hangt ook een WhatsApp bordje dat aangeeft dat de buurt elkaar tipt. Ze horen ons natuurlijk wel al van kilometers aankomen.

TIP !! bij lekke voorband ( ook voor tourmotor )
Klinkt gek maar rem nooit af want dan ga je echt plat bij een knal voorband.. Laat je motor langzaam uitrijden. met je gewicht zover mogelijk naar achteren.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #8 Gepost op: 06-03-2018, 09:51 »
achter die grote speeltuin dan zullen de mensen die daar nog even lopen met de kinderen ook niet blij zijn lijkt me. Flinke spijkers.


Heeft weinig zin die discussie of een weg (meerlosebaan) wel of niet legaal is mensen ergeren zich toch.
Kan me herinneren dat iemand tijdens een legale rit zich daar tegen de een auto en lantarenpaal de motor krom reed. Toen kwamen er ook gelijk mensen uit de buurt die de nodige frustraties hadden.


(ja mag er overigens gewoon rijden)


Bedankt voor de waarschuwing iig.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #9 Gepost op: 06-03-2018, 10:05 »
Lijkt me dat ze ook lang genoeg zijn om een paard heel serieus te bezeren! Anyways, met bibmousses heb je nergens last van. Gewoon goed plannen wat je om je wielen legt als je daar wilt gaan rijden ;D

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #10 Gepost op: 06-03-2018, 12:19 »
geïnformeerd  bij de gemeente Horst.., Meerlozebaan + bos is helaas toch verboden gebied voor al het gemotoriseerd verkeer; Vandaar al die borden die daar nu staan. Delen zijn zelfs gepacht !
Nu snap ik ook dat akkefietje vorig jaar met die 2 offroads die in eens voor een boer stonden met een dubbelloop jachtgeweer - bos aan het spoor ;D
Nog even en dan is een vakantie naar Servië veiliger

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #11 Gepost op: 06-03-2018, 12:32 »
Het feit of een gebied wel of niet legaal is doet niet ter zake bij "poging tot doodslag" of "bedreiging met een vuurwapen". Bij mij was die boer z'n vergunning kwijt geweest...


Wat mensen zich toch niet menen te kunnen permitteren als ze het ergens niet mee eens zijn... ::)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #12 Gepost op: 07-03-2018, 21:30 »
Je kunt op je strepen gaan staan en zeggen: Het is legaal om hier te rijden (waar dit ook mag zijn) of je afvragen of je er niet teveel overlast mee veroorzaakt. (om van gevaar voor spelende kinderen etc. maar niet te spreken)
Blijf uit de buurt van dichter bevolkte gebieden en als je daar toch komt, toen dan niet de slechte kant van het off-road rijden.
Er is echt geen ziel in de wereld die onder de indruk is van de herrie die je kan maken (met of zonder DB-killer...)
Ze geloven ook echt niet dat jij de volgende Dakar winnaar bent die aan het oefenen is dus kies eieren voor je geld en gedraag je zoals je dat van anderen ook graag zou zien.

Des te langer kunnen wij ALLEMAAL van onze hobby genieten.

Groeten, Ard

P.s. Doordeweeks rijden scheelt echt een berg. Als je ziet hoe weinig mensen er dan te vinden zijn "op het pad"
       Heb vandaag +200km gereden on en off road en heb off-road 4 mensen gezien.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #13 Gepost op: 07-03-2018, 22:07 »
klopt heulemaal Ard.. ;)
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Spijkermatten in Noord Limburg
« Reactie #14 Gepost op: 09-03-2018, 12:30 »
Daar heb je allereerst natuurlijk helemaal gelijk in!  :stupid:


Echter, als je op een maandagochtend de openbare onverharde weg langs het kanaal neemt en je rijdt een hond (bijna) aan die niet aangelijnd is moet je praten als brugman. Dat zorgt wel een voor een "zucht-moment"...


Als er dan gedreigd wordt met een vuurwapen zou ik zekersteweten aangifte doen.
Old bikers never die, they just smell that way...