Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Vervangend vervoer voor een offroad motor  (gelezen 2631 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #15 Gepost op: 29-08-2018, 12:14 »
Het is ietsje complexer dan dat geworden; er is een officiƫle procedure gekomen voor de garantie van 6 maanden voor enduro modellen. Je hoeft niet naar een beta dealer te gaan om het onderhoudsboekje af te laten stempelen maar een Euro4 geaccrediteerde dealer is voldoende. Bijvoorbeeld De Doelen. Peter heeft een bijzonder goede relatie met Beta maar koos toch op het laatste moment voor Husqvarna, wat volgens Beta geen enkel probleem is! Hij kan het verplichte onderhoud doen en afstempelen, maar elke andere erkende onderhoudsmonteur mag dat ook, uiteraard met behoud van garantie. Alle Beta brommers en wegmodellen hebben overigens wel twee jaar garantie.
Goed om te weten!

Post Merge: 29-08-2018, 10:37
http://www.motocrossplanet.nl/bedrijfsinformatie/67208/Beta-testdag-2019-enduro-modellen

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #16 Gepost op: 29-08-2018, 14:03 »
Het is ietsje complexer dan dat geworden; er is een officiƫle procedure gekomen voor de garantie van 6 maanden voor enduro modellen. Je hoeft niet naar een beta dealer te gaan om het onderhoudsboekje af te laten stempelen maar een Euro4 geaccrediteerde dealer is voldoende. Bijvoorbeeld De Doelen. Peter heeft een bijzonder goede relatie met Beta maar koos toch op het laatste moment voor Husqvarna, wat volgens Beta geen enkel probleem is! Hij kan het verplichte onderhoud doen en afstempelen, maar elke andere erkende onderhoudsmonteur mag dat ook, uiteraard met behoud van garantie. Alle Beta brommers en wegmodellen hebben overigens wel twee jaar garantie.
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Dankjewel voor de update! Dit is in ieder geval beter dan bij Gas Gas, waar je volgens de garantievoorwaarden je motor alleen maar bij de erkende dealers mag laten onderhouden. En dat is niet heel handig gezien dat hun netwerk dealers schaars is. Dus als ik een Gas Gas ga kopen, dan moet ik aannemen dat hij zonder garantie is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #17 Gepost op: 29-08-2018, 17:42 »
Post Merge: 29-08-2018, 10:37

http://www.motocrossplanet.nl/bedrijfsinformatie/67208/Beta-testdag-2019-enduro-modellen



Die bedoel ik!
Ook los van de test-Beta's is dit een leuk evenement. Maar wel zwaar!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #18 Gepost op: 29-08-2018, 19:44 »
Goed om te weten!

Post Merge: 29-08-2018, 10:37

http://www.motocrossplanet.nl/bedrijfsinformatie/67208/Beta-testdag-2019-enduro-modellen


Ja die bedoelde ik. Kan ik mooi eens een Beta gaan testen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #19 Gepost op: 29-08-2018, 20:16 »
welke merken zijn daar meer aanwezig? want ben op zoek naar wat een lichtere machine.  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #20 Gepost op: 29-08-2018, 21:02 »
300RR is lekker licht. De 200 RR bestaat ook maar is op de demodagen helaas nog niet beschikbaar!

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #21 Gepost op: 29-08-2018, 21:22 »
300RR is lekker licht. De 200 RR bestaat ook maar is op de demodagen helaas nog niet beschikbaar!

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
200 RR is wat ik er ook ga missen. Lijkt mij een ideale motor voor mij als een beginnende endurist. X-Trainer is te klein zelfs voor mijn lengte van 178 cm,  en de vering is zeker een zwak punt buiten het trial terrein. Ik ga in Venlo op een 125 RR rijden (hetzelfde frame en topvermogen) en een 350 RR om een 2-takt ter plekke met een 4-takt te vergelijken en begrijpen wat ik leuker vind.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #22 Gepost op: 29-08-2018, 21:23 »

Ja die bedoelde ik. Kan ik mooi eens een Beta gaan testen.
Ga jij op 16 september?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #23 Gepost op: 29-08-2018, 21:40 »
Ga jij op 16 september?


Ik moet nog kijken wanneer ik kan plus of dat wel een geschikt evenement is voor een beginnend rijder om een motor te testen. Weet uberhaupt niet wat Cross Country is en wat het verschil is met een 'normale' offroadrit zoals die straks weer georganiseerd worden.


Endurofun gaat ook Beta testdagen organiseren, dat kan ook nog een optie zijn voor mij.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #24 Gepost op: 29-08-2018, 21:56 »

Ik moet nog kijken wanneer ik kan plus of dat wel een geschikt evenement is voor een beginnend rijder om een motor te testen. Weet uberhaupt niet wat Cross Country is en wat het verschil is met een 'normale' offroadrit zoals die straks weer georganiseerd worden.


Endurofun gaat ook Beta testdagen organiseren, dat kan ook nog een optie zijn voor mij.
Je kunt op elk evenement op je eigen tempo rijden. Ik reed op mijn Honda CRF 250 Rally bij Carlo Hulsen over een crossbaan en ik was altijd de laatste, maar dat maakte niet zoveel uit. Het belangrijkst was mijn rijervaring, en kijken hoe anderen rijden is ook heel leerzaam. Cross country is een OTR wedstrijd op een afgesloten terrein. Bevat MX schansen en rijden door velden en bossen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #25 Gepost op: 31-08-2018, 10:05 »
Venlo/Blerick cross country is een leuk evenement. Afgelopen keren hadden ze een ronde van ~8 km, over de crossbaan (zand), door bos (single track) en wat bredere stukken over een gerooid bos en door een zandgroeve. Met wat opstapjes en afstapjes.
De ondergrond is behoorlijk los zand, en omdat veel stukken niet geschoven (kunnen) worden nogal voorzien van knippen. Er zit geen openbare weg in de route, ook weinig langere rechte stukken om te rusten.
De ronde is dus een stuk korter dan een offroad ronde en behoorlijk intensief! Hierdoor vooral geschikt voor ervarener rijders.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Vervangend vervoer voor een offroad motor
« Reactie #26 Gepost op: 31-08-2018, 12:33 »
Gegarandeerd... ::)  (Lekker on topic, dames... :o )
Old bikers never die, they just smell that way...