Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Speedpedelec  (gelezen 4047 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Speedpedelec
« Reactie #15 Gepost op: 02-06-2020, 22:49 »
member,
Hoeveel uren per dag moet je werken?
Van hoe laat moet je op je werk komen?
18 kilometer is dat beschut of open gebied (harde wind / tegenwind)
Vroeger 20 km enkeltje gefietst naar werk met racefiets in 1 uur en vijf stoplichten tegenkomend moest altijd op tijd zijn.
Kan je douchen op je werk?
Fietspad geteerd of tegels in verband met type E-fiets.
Draag altijd een helm tijdens het fietsen in verband met overstekende dieren of niet oplettende weggebruikers. Hersenletsel heb je zo.
Goede verlichting geen knipperende lampen die zien medeweggebruikers niet zeker als je landelijk fietst.
Succes met je keuze van je fiets.
Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Speedpedelec
« Reactie #16 Gepost op: 02-06-2020, 23:58 »

Hoewel je gelijk hebt dat je hartslag , een stuk lager ligt als je met een e-bike fietst is het wetenschappelijk achterhaald dat e-biken 'niets' voor je conditie doet. Je hartslag gaat wel degelijk omhoog en zal in de richting gaan van rustig wandelen.

Je geeft zelf aan dat je 'geen 18 km naar je werk gaat fietsen'. Door wel 'lui' ieder dag 18 km naar je werk te e-biken krijg je absoluut meer beweging dan met de brommer/auto/ov. Voor veel mensen blijkt dan ook uit studies dat hun conditie wel verbeterd door te e-biken.

Maar jij bedoelt waarschijnlijk 'top' conditie die niet verbetert. Zelfs dat kan elektrisch...

Als het gaat om elektrisch mountainbiken dan blijkt zelfs dat er bar weinig verschil is. In één studie lieten ze ervaren mtb-ers het zelfde parcours elektrisch en met de benen afleggen. Elektrisch mtb-en zat gemiddeld op 94% van de hartslag van met de benen trappen.

Hoe dan ook, e-biken is gezonder dan zittend in een auto naar je werk.
Je krijgt zeker meer beweging door 18km op een e-bike te fietsen dan niet, en geloof zeker dat een mtb-er die voor t eerst op een e-mtb zit lekker aan t sporten is maar als ie er aan gewend is zal t minder zijn dan op een gewone mtb.
En ik ben ook zeker lekker aan t sporten als ik op mn KTM aan knallen ben op uitdagend terrein, helaas hebben we dat niet zo veel in NL. op mn MTB kan dat wel ;)   
En zit niet op mn krent tijdens mn werk, fiets regelmatig in t weekend en ga er mee op vakantie, vorig jaar de Alpen over met tent 8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Speedpedelec
« Reactie #17 Gepost op: 03-06-2020, 00:16 »
member,
 moest altijd op tijd zijn.



Vlgs mij is dat normaal dat je altijd op tijd op je werk verschijnt...……...
Okay, dat is mij nog nooit gelukt, was oa de reden voor me zelf te beginnen...……..
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Speedpedelec
« Reactie #18 Gepost op: 03-06-2020, 08:35 »
Met een E-bike doe je niks voor je conditie, je beweegt wel wat maar je hartslag komt niet echt omhoog, ga zelf ook geen 18km naar mn werk fietsen maar een e-bike kopen om dat te doen en denken dat het goed voor je is klopt niet

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik heb m'n Riese & Müller gechipt to 40 maar vanaf 30 moet je echt flink trappen. En ik hou wel van snelheid. Ik meet m'n hartslag continu en ik zie wel degelijk dat de curve echt flink omhoog gaat. Niet zoals bij hardlopen maar je werkt ook met een e-bike wel degelijk goed aan je conditie als je alles eruit haalt. Zelfde geld voor m'n rondjes eMTB (Haibike fullly) waar ik dezelfde workout mee heb als op een normale MTB maar dan met 2x de snelheid dus 2 rondjes voor de prijs van 1.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Speedpedelec
« Reactie #19 Gepost op: 03-06-2020, 21:37 »
Op een goede speed pedelec zoals een klever hoef je niet veel te doen om 45 te gaan, op een opgevoerde of een fiets met een verkeerd verzet moet je soms heel snel trappen om zo hard te gaan.
En je zou dus een betere workout hebben met je gewone MTB als je er 2 rondjes mee zou doen ;) Maar je moet MTB-en niet gaan vergelijken met naar je werk fietsen op straat ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Speedpedelec
« Reactie #20 Gepost op: 03-06-2020, 22:21 »
Ik doe mtb met de 690 enduro. :D
Zie mijn overbuurman vaker in mitella lopen als ik ooit heb gedaan.
Dus met een fiets is gevaarlijker als met motor.


Zit nu een beetje te zoeken ben begonnen met 2e hands ST1 toen ST1X en nu de ST2.
Alles van Stromer.
Maar ik weet het nog niet.
Volgende week gaat het veel regenen.
Zal er veel over na denken als ik naar m.n werk knor in m.n gebakje droog. :)



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Speedpedelec
« Reactie #21 Gepost op: 03-06-2020, 22:48 »
Ik doe mtb met de 690 enduro. :D
Zie mijn overbuurman vaker in mitella lopen als ik ooit heb gedaan.
Dus met een fiets is gevaarlijker als met motor.


Zit nu een beetje te zoeken ben begonnen met 2e hands ST1 toen ST1X en nu de ST2.
Alles van Stromer.
Maar ik weet het nog niet.
Volgende week gaat het veel regenen.
Zal er veel over na denken als ik naar m.n werk knor in m.n gebakje droog. :)


Bijt je niet vast in een merk als Stromer. Speed Pedelecs worden 'nauwelijks' verkocht en ST was een tijd een van de weinige en domineerde de positie. Het is echt niet het enige merk dat goed is.

Neem de tijd om te onderzoeken welke betaalbare SP je wil en realiseer je ook dat een SP op de openbare weg door automobilisten en ook ons soort motorrijders soms helemaal niet op prijs gesteld wordt. Dat is echt een issue met SP's
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Speedpedelec
« Reactie #22 Gepost op: 04-06-2020, 00:09 »

Vandaag in de bus; de nieuwe Kampioen, van de ANWB.
Test van E-fietsen onder de €1000,=


Of heb je last van je geld?


In noodgevallen wil ik m'n bankrekening nr wel opgeven....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Speedpedelec
« Reactie #23 Gepost op: 04-06-2020, 08:03 »
Nee krijg nog een oprotopremie.
Deze maand.
De 5 mnd doorbetaald loon zijn op.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Speedpedelec
« Reactie #24 Gepost op: 04-06-2020, 10:03 »

Bijt je niet vast in een merk als Stromer. Speed Pedelecs worden 'nauwelijks' verkocht en ST was een tijd een van de weinige en domineerde de positie. Het is echt niet het enige merk dat goed is.

Neem de tijd om te onderzoeken welke betaalbare SP je wil en realiseer je ook dat een SP op de openbare weg door automobilisten en ook ons soort motorrijders soms helemaal niet op prijs gesteld wordt. Dat is echt een issue met SP's

Er zijn tegenwoordig aardig wat alternatieven en Stromer heeft ook zijn eigen problemen, maar wat elke keer weer blijkt is dat de Stromer toch de beste ondersteuning geeft.

Hé Prop, je woont vlakbij, kom eens op de koffie in Zeist dan kan je een rondje rijden op mijn ST2s  ;)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Speedpedelec
« Reactie #25 Gepost op: 04-06-2020, 10:06 »
volgende maand mag je in 020 langskomen..
voor fiets met chip..


nu veeeeeel te druk...


😱😱😱😱😱
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Speedpedelec
« Reactie #26 Gepost op: 05-06-2020, 13:17 »
Net een gebruikte ST2 gekocht.
Blauwe accu/batterij.
Zwart toch de mooiste kleur.
6 mnd garantie voor wat het waard is.
Maar goedkoper als op mp 2 e hands.
En helm bij gepingeld ;)

Post Merge: 05-06-2020, 13:19

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Speedpedelec
« Reactie #27 Gepost op: 05-06-2020, 14:40 »
Mooi man  ;) 8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Speedpedelec
« Reactie #28 Gepost op: 05-06-2020, 15:50 »
Wel eng hoor je kan je mobiel ermee koppelen en al die onzin.
Snelheid was ik niet van onder de indruk.
Maar das prettig want de fiets voelt degelijk aan.
En er kon geen zwaarder verzet op.
Das dan weer waardeloos.
Want de rest van de tandwielen kan er dan wel weer af.
Scheelt toch weer gewicht.


Voel me wel beetje voor lul fietsen met zo.n joekel van kentekenplaat erop.


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Speedpedelec
« Reactie #29 Gepost op: 05-06-2020, 15:58 »
o ja ik zie het nu er zit een telefoonvakje in het frame. Geavanceerd hoor. Ik heb zo'n frametasje bij ali besteld waar dan ook je powerbank in kan.



Post Merge: 05-06-2020, 16:00
Snelheid was ik niet van onder de indruk.


We zijn ook motorrijders  :)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain