Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: verzekering vd brommer  (gelezen 1484 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
verzekering vd brommer
« Gepost op: 03-09-2020, 16:29 »
Ik ben aan het kijken waar ik mn motor ga verzekeren,
kom nogal wat verschillen tegen..
bij mijn huisverzekeraar €110.- per maand, (dinges apeldoorn)  ::) andere ook,kijk ik bijvoorbeeld bij de ANWB kom ik (alles wel allrisk) op;Totaalpremie per maand €41,84bij de ohra €55.-
is natuurlijk makkelijke keuze,maar waar zit dat verschil in?

....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #1 Gepost op: 03-09-2020, 17:19 »
Ik weet niet of het helemaal on-topic is...  Maar vroeger hadden we nog wel eens over de enduro-clausule, die je nodig had om aan KNMV offroad ritten mee te doen. Bij sommige verzekeraars stond die standaard in de polis, bij sommigen alleen als je er expliciet naar vroeg, en bij anderen helemaal niet.
Die discussie kwam indertijd regelmatig terug op dit forum, ook omdat het onrechtvaardig en dubbelop was/leek. De laatste jaren heb ik er niets meer over gehoord. Is dat niet meer nodig?

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #2 Gepost op: 03-09-2020, 17:35 »
Ik ben aan het kijken waar ik mn motor ga verzekeren,
kom nogal wat verschillen tegen..
bij mijn huisverzekeraar €110.- per maand, (dinges apeldoorn)  ::) andere ook,kijk ik bijvoorbeeld bij de ANWB kom ik (alles wel allrisk) op;Totaalpremie per maand €41,84bij de ohra €55.-
is natuurlijk makkelijke keuze,maar waar zit dat verschil in?
Ik ben ook vaak tegen grote verschillen aangelopen, die ik niet zomaar kon verklaren. Let in ieder geval op de voorwaarden (antidiefstal met name). Daarnaast hebben sommige verzekeraars ook (internationale) pechservice, daar betaal je ook voor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #3 Gepost op: 03-09-2020, 18:29 »
Ik heb mijn exc bij bikerpolis.nl verzekerd. Max schadevrije jaren en ik betaal 25 euro per maand maar je kan je dekking een paar keer per jaar aanpassen. Diegene die hier achter zit is zelf een motorrijder met passie...  Wellicht de moeite waard om een belletje aan te wagen :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #4 Gepost op: 03-09-2020, 19:37 »
ga ik zeker bekijken!
thanks David!
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #5 Gepost op: 03-09-2020, 21:07 »
Ik zit ook bij bikerpolis, maar zij zijn niet meer dan een tussenpersoon. Op zich prima voorwaarden en bij schade/diefstal wordt alles netjes afgehandeld door de verzekeraar. Alles online, dus met de tussenpersoon heb je niet veel te maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #6 Gepost op: 03-09-2020, 21:13 »
Wat krijg je dan voor €25 per mnd.?
Allrisk en wat wordt er uitgekeerd bij diefstal nwe. Waarde of dagwaarde.
Bij Biker polis ?
Ik heb dacht ik nu wa + beperkt casco.
Zou niet weten wat ze uitkeren bij diefstal?
Maar ik reken me meestal niet rijk met verzekeringen.


Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #7 Gepost op: 04-09-2020, 08:28 »
Bij afsluiten van de verzekering kun je voor verschillende opties kiezen (dagwaarde, nieuwwaarde, aanschafwaarde, taxatierapport etc.). Bij een dagwaardebepaling schakelen verzekeraars een expertisebureau in, dat een beetje op Marktplaats gaat rondnuezen voor een vergelijkbare motor. In mijn geval dit voorjaar was er niets te vinden en gingen ze maar in de rest van Europa kijken. Uiteindelijk doen ze een voorstel, doe jij een tegenvoorstel en is het een kwestie van onderhandelen.

Je moet wel goed opletten met accessoires. Daarvan moet je vaak met bonnen aantonen dat ze op de motor zaten. Ze schrijven ook nog eens heel hard af en er zit vaak een maximumbedrag op de uitkering.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #8 Gepost op: 04-09-2020, 11:34 »
Ik heb mijn exc bij bikerpolis.nl verzekerd. Max schadevrije jaren en ik betaal 25 euro per maand maar je kan je dekking een paar keer per jaar aanpassen. Diegene die hier achter zit is zelf een motorrijder met passie...  Wellicht de moeite waard om een belletje aan te wagen :-)
ik kom "iets" duurder uit, Uw premie (per maand) € 85,55  heb wel een hoge taxatie ingevuld, waar ik wel de komende twee jaar aanspraak op wil maken.
ik ga even de voorwaarden bij de "goedkopere" polissen bekijken..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #9 Gepost op: 04-09-2020, 15:04 »
Maar hoezo aanspraak op maken?
Laat je hem jatten?
Premie is dan €2000 dat is je wr toch nooit waard?
Ikke nie begreip.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #10 Gepost op: 04-09-2020, 15:12 »
ik kom "iets" duurder uit, Uw premie (per maand) € 85,55  heb wel een hoge taxatie ingevuld, waar ik wel de komende twee jaar aanspraak op wil maken.
ik ga even de voorwaarden bij de "goedkopere" polissen bekijken..


85 euro? Je hebt zeker allrisk gekozen. Ik heb WA Casco plus. Dan is hij wel verzekerd tegen diefstal maar niet voor schade door eigen schuld. Als ik val en dat doe ik met enige regelmaat :-) dan is meestal het plastic beschadigd en nog wat krasjes. Dat is mij geen 60 euro per maand extra waard. Op jaarbasis kan ik al het plastic meerdere keren vervangen voor een meerprijs van 720 euro. Rij ik hem tegen een rotswand aan dan is hij natuurlijk niet gedekt.


Overigens kan je bij Bikerpolis je polis meerdere malen per jaar aanpassen. In andere woorden, je verzekert hem bijvoorbeeld WA Casco maar als je een maand op reis gaat, kan je voor die maand allrisk verzekerd zijn. Althans zo had ik het begrepen.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #11 Gepost op: 04-09-2020, 15:43 »

85 euro? Je hebt zeker allrisk gekozen. Ik heb WA Casco plus. Dan is hij wel verzekerd tegen diefstal maar niet voor schade door eigen schuld. Als ik val en dat doe ik met enige regelmaat :-) dan is meestal het plastic beschadigd en nog wat krasjes. Dat is mij geen 60 euro per maand extra waard. Op jaarbasis kan ik al het plastic meerdere keren vervangen voor een meerprijs van 720 euro. Rij ik hem tegen een rotswand aan dan is hij natuurlijk niet gedekt.


Overigens kan je bij Bikerpolis je polis meerdere malen per jaar aanpassen. In andere woorden, je verzekert hem bijvoorbeeld WA Casco maar als je een maand op reis gaat, kan je voor die maand allrisk verzekerd zijn. Althans zo had ik het begrepen.
ook waar...ik ga erover nadenken..
komt zoveel moois op de WR.. (hahahahahaa)
edit:
net een herberekening gemaakt:Uw premie (per maand) € 21,39
met beperkt casco.. :o
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #12 Gepost op: 04-09-2020, 16:04 »
Ook op mijn exc zit veel extra’s a la 2500 euro:-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #13 Gepost op: 04-09-2020, 20:37 »
Ik lees hier niks over een "opzittende" verzekering.
Dat moet je appart/extra erbij aanvinken.
Vroeger was dit vanzelfsprekend.
Door schade en schande wijs geworden......


Maar goed, toen had je nog geen zelf-rijdende motorfietsen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: verzekering vd brommer
« Reactie #14 Gepost op: 04-09-2020, 21:26 »
Ben een loonslaaf en heb al uitgebreide dekking via mijn werkgever. Dus ook lekker dat je er niet verplicht voor hoeft te betalen. Maar wel goed om je bewust van te zijn. Met een passagier rijden zullen we toch niet doen op onze enduro’s, dus die dekking hebben we ook niet nodig.