Ben ik niet met je eens.
Ik kan ontzettend genieten van een mooie asfaltrit door de bergen, de tocht er naar toe, en hier en daar door het bos een mooi pad nemen.
Vakantie begint bij mij thuis net over de drempel, en niet na een autorit van dertien uur naar een hotel ergens in noord Spanje waar je eerst weer twee dagen nodig hebt om bij te komen.
Dan ga ik liever met een goede allroad met de vakantiebepakking eerst over de snelweg naar het zuiden, en in Frankrijk over de kleine weggetjes waarbij Mapsource echt de zandpaden niet overslaat in de routeberekening
Met een EXC of zo is het alleen maar leuk om een berg op te denderen, af te spuiten (anders wordt je Mercedes vies van binnen) en weer terug naar huis over de tolwegen
Ja, dit is natuurlijk een ALL road forum dus je hebt uiteraard wel gelijk.
MIJN ervaring (na diverse uiteenlopende brommers zoals Suzuki Bandit, RSV Mille, 1150GS, R80G/S en 525EXC) is dat die fiets die in het gebied/terrein waar ik rij het beste presteert mij veruit het meeste plezier geeft.
Dus mijn compromis (ideaal?) is om dan maar motor op de aanhanger te gaan. (helaas, ik heb geen bus)
De realiteit zoals ik die beleef:
Ik zie nooit mensen op een all-road verschijnen op de diverse ritten in Spanje. Ook de BMW rijders komen niet op de motor.
Zelfs in de off-road ritten in de Ardennenen, of in Steenwijk, Lichtenvoorde enz. zie ik alleen maar aanhangers en bussen, nooit iemand op de motor. Ook op het circuit in Zolder heb ik nog nooit een all-road gezien.
Blijkbaar wordt de keuze van rit/terrein toch door de mogelijkheden van je motor bepaald.
(of omgekeerd
)
Dat is niet erg, als je graag op vakantie gaat met de motor en daar off-road wilt rijden is de perfecte all-road natuurlijk ideaal.
Maar nogmaals, dit is een ALL-road forum dus mijn opmerkingen hierboven horen hier niet echt thuis.
Just my 2 cents.