Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 374371 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #60 Gepost op: 22-08-2006, 16:23 »
Ideale All-road????

Een vito/traffic/transporter/camper met een verse exc/wr/te/crf of zo erin.
Al het andere blijft behelpen  :P

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #61 Gepost op: 22-08-2006, 16:56 »
Ben ik niet met je eens.

Ik kan ontzettend genieten van een mooie asfaltrit door de bergen, de tocht er naar toe, en hier en daar door het bos een mooi pad nemen.
Vakantie begint bij mij thuis net over de drempel, en niet na een autorit van dertien uur naar een hotel ergens in noord Spanje waar je eerst weer twee dagen nodig hebt om bij te komen.
Dan ga ik liever met een goede allroad met de vakantiebepakking eerst over de snelweg naar het zuiden, en in Frankrijk over de kleine weggetjes waarbij Mapsource echt de zandpaden niet overslaat in de routeberekening ;)

Met een EXC of zo is het alleen maar leuk om een berg op te denderen, af te spuiten (anders wordt je Mercedes vies van binnen) en weer terug naar huis over de tolwegen :-\

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #62 Gepost op: 22-08-2006, 17:00 »
Met een EXC of zo is het alleen maar leuk om een berg op te denderen, af te spuiten (anders wordt je Mercedes vies van binnen) en weer terug naar huis over de tolwegen :-\

Ik vond de definitie die eerder gegeven was wel aardig: een allroad is iets dat inzit tussen de lichtere enduro brommers en de zwaardere reisjongens. Een EXC valt wat mij betreft in de categorie 'lichtere enduro' ook als je een 525 hebt. Kmoet er niet aan denken om daar met bepakking voor langere tijd mee op reis te zijn...

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #63 Gepost op: 22-08-2006, 18:17 »
voor mij lijkt de lichtelijk verbouwde transalp die ik hier al heb tegengekomen  (van Dirtmaster ?) de
perfectie van de ideale allroad te benaderen.
Bijgevolg ben ik dus de mijne ook aan't verbouwen  ;)
(moet alleen nog een andere voorvork en een grotere tank hebben... )

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #64 Gepost op: 22-08-2006, 19:07 »
Ik vond de definitie die eerder gegeven was wel aardig: een allroad is iets dat inzit tussen de lichtere enduro brommers en de zwaardere reisjongens. Een EXC valt wat mij betreft in de categorie 'lichtere enduro' ook als je een 525 hebt. Kmoet er niet aan denken om daar met bepakking voor langere tijd mee op reis te zijn...



Was ook een beetje de opzet, allroad wil voor mijn gevoel ook zeggen allround. Dus als het kan alles tussen zandhappen en asfalt knallen. Dat blijft op de een of andere manier een compromis maar kan wel tot goeie dingen leiden.

Wat ik wel gaaf zou vinden is dat je als rijder veel kunt instellen en aanpassen afhankelijk van wat je gaat doen. Er is met elektronika bijvoorbeeld onvoorstelbaar veel aan een blok te doen, kijk naar de wereld van de naked bikes en zwaardere allroads. Een wild Fireblade blok van 172 pk levert in dezelfde vorm met (vooral) een andere mapping ineens een poeslieve, heel soepele 100 pk in een Hornet. Verder bestaat er zoiets als WAD (wegafhankelijke demping) op BMW's. Werkt ook leuk.

Dus doe mij maar een V-twin van pakweg 750 a 800 cc met twee mappings: 60 pk voor off-road met veel bottom power, en 100pk of meer voor op de (snel)weg. Afneembaar bagagerek, afneembaar ruitje/topkuipje, WAD-achtige vering, makkelijk instelbare voorspanning, zoiets. En max 160 kilo.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #65 Gepost op: 22-08-2006, 19:34 »
Kunnen we er geen eentje op diesel maken? Dan is het een stuk leuker bij de pomp  ;D

http://www.dieselmotorfiets.nl/

Gaat er echt komen. In oktober gaan we een weekje testen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #66 Gepost op: 22-08-2006, 19:50 »
Ok, het topic moet dus eigenlijk zijn 'wat wil je veranderen aan je LC4'  :P
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #67 Gepost op: 22-08-2006, 19:56 »
Niet de mijne in ieder geval  :D

1 keertje in 3 dagen naar Gibraltar en de gevoelszenuwen in m'n kont zijn nooit meer de oude geworden  :'(

Plus dat 55 paarden in het zand wel lollig is, maar op de weg kom ik daarmee ernstig tekort.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #68 Gepost op: 22-08-2006, 23:10 »
http://www.dieselmotorfiets.nl/

Gaat er echt komen. In oktober gaan we een weekje testen.

Of dit:
http://www.dieselmotorcycles.com/models.htm (DR650A1 "Bulldog")
Alleen een gewicht van 167kg. Ik heb trouwens ook geen idee of dit een beetje comfortabel rijdt, zo'n 1-cilinder diesel. Geen pk-pakhuis trouwens met 30pk, maar nog wel 43Nm. Maar grote brandstoftank heb je dan niet nodig.

Zit de LC4 Adventure toch dichter in de buurt van de ideale all-road. Goede vering en remmen, zuinig, grote tank, gaaf uiterlijk. Alleen comfortabeler op snelwegen (6-bak, minder trillingen) en nog minder gewicht zou mooi zijn. Kleine V-twin mag van mij ook. Een 1000cc konden ze ook klein bouwen. Nu ook even een 450cc. 60pk is genoeg. O ja, het gereedschapsvakje is te klein.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #69 Gepost op: 23-08-2006, 07:38 »
Plus dat 55 paarden in het zand wel lollig is, maar op de weg kom ik daarmee ernstig tekort.

Ooooh?????  Vertel 's.
Ik heb er al m'n hele motor leven voldoende aan gehad.
Ben zelfs met XS650 '72 met minder Pk's nooit tekort gekomen.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: De Ideale Allroad: DR-Z450 FI
« Reactie #70 Gepost op: 23-08-2006, 08:52 »
Klein beetje off-topic:

Gisteren ben ik een kickstarter wezen ophalen bij Ronald Overveld, bekend als de importeur van de DRZ-E.

Hij heeft vorige week twee vreemde eenden gevangen middels een bestelling. Ronald verkoopt gemiddeld zo één DRZ-E per week, dus hij bestelt nog al eens wat.

Wat vond hij in zijn 'grijze net'?

Twee DR-Z450's, voorzien van injectie, alle dualsportkraaltjes en spiegeltjes die horen op een kentekenwaardige enduromotor, maar in het frame en rijwielgedeelte van een RM-Z450!!

Nou niet allemaal gelijk mopperen op injectie; dit zijn geen BMW's. Laten we eerst eens afwachten hoe die dingen in de praktijk presteren.

Noppy


Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #71 Gepost op: 23-08-2006, 09:16 »
Ben ik niet met je eens.

Ik kan ontzettend genieten van een mooie asfaltrit door de bergen, de tocht er naar toe, en hier en daar door het bos een mooi pad nemen.
Vakantie begint bij mij thuis net over de drempel, en niet na een autorit van dertien uur naar een hotel ergens in noord Spanje waar je eerst weer twee dagen nodig hebt om bij te komen.
Dan ga ik liever met een goede allroad met de vakantiebepakking eerst over de snelweg naar het zuiden, en in Frankrijk over de kleine weggetjes waarbij Mapsource echt de zandpaden niet overslaat in de routeberekening ;)

Met een EXC of zo is het alleen maar leuk om een berg op te denderen, af te spuiten (anders wordt je Mercedes vies van binnen) en weer terug naar huis over de tolwegen :-\

Ja, dit is natuurlijk een ALL road forum dus je hebt uiteraard wel gelijk.

MIJN ervaring (na diverse uiteenlopende brommers zoals Suzuki Bandit, RSV Mille, 1150GS, R80G/S en 525EXC) is dat die fiets die in het gebied/terrein waar ik rij het beste presteert mij veruit het meeste plezier geeft.  ;D
Dus mijn compromis (ideaal?) is om dan maar motor op de aanhanger te gaan. (helaas, ik heb geen bus)

De realiteit zoals ik die beleef:
Ik zie nooit mensen op een all-road verschijnen op de diverse ritten in Spanje. Ook de BMW rijders komen niet op de motor.
Zelfs in de off-road ritten in de Ardennenen, of in Steenwijk, Lichtenvoorde enz. zie ik alleen maar aanhangers en bussen, nooit iemand op de motor. Ook op het circuit in Zolder heb ik nog nooit een all-road gezien.
Blijkbaar wordt de keuze van rit/terrein toch door de mogelijkheden van je motor bepaald.  :-\ (of omgekeerd  ;))
Dat is niet erg, als je graag op vakantie gaat met de motor en daar off-road wilt rijden is de perfecte all-road natuurlijk ideaal.

Maar nogmaals, dit is een ALL-road forum dus mijn opmerkingen hierboven horen hier niet echt thuis.  :-X
Just my 2 cents.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #72 Gepost op: 23-08-2006, 09:22 »
Harold heeft nog niet gelezen dat meneer Aprilia afraadt om meer dan 20 km snelweg te pakken? Er schijnen dus nog wel kinderziekten in te zitten.
Denk dat het wel mee valt.
Berlin Bresau hebben ze ook overleefd (8e)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #73 Gepost op: 23-08-2006, 09:28 »
Denk dat veel allroaders eigenlijk offroaders aan het worden zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #74 Gepost op: 23-08-2006, 09:35 »
Denk dat veel allroaders eigenlijk offroaders aan het worden zijn.

Mee eens...