Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad door de Canadian Rocky Mountains  (gelezen 36321 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #90 Gepost op: 30-08-2015, 10:55 »
en zo zit je op zondagochtend met een bakkie op de bank weer te genieten van jullie fotos .
En alle gelinkte sites maar meegepakt.  :D


frank




Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #91 Gepost op: 30-08-2015, 23:12 »
Haha... hoe goed is je engels? Misschien heb ik wel iets voor je :-D


Toevallig ook nog iets op de plank voor een afstudeeronderzoekje in civiele techniek van een maand of 5a6 of daarna voor werk in civiele techniek of biomedische technologie (beide ir.)?  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #92 Gepost op: 31-08-2015, 15:32 »
Toevallig ook nog iets op de plank voor een afstudeeronderzoekje in civiele techniek van een maand of 5a6 of daarna voor werk in civiele techniek of biomedische technologie (beide ir.)?  ;)


Als je serieus bent, stuur me even een PM. Vriend van ons is lead civil engineer bij City of Calgary :-D

Post Merge: 31-08-2015, 20:33
hier een kekke impressie van de HUMM:


http://youtu.be/d1rN8l_mgJc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #93 Gepost op: 01-09-2015, 18:18 »
Vraagje voor mensen die dit soort gebieden wel mooi vinden....


Voor die HUMM zullen er ook (een beperkt aantal) 2015-KTM690's beschikbaar zijn als huurfietsen voor het evenement, en eventueel ervoor/erna. (ook KLR650 beschikbaar als huurfiets)


Is dat iets wat jullie wellicht zouden overwegen?


En zo ja, wat zou je dan 'zoeken' qua voorbereiding:
1. HUMM rijden, en daarvoor/daarna lekker zelf een weekje op pad op die huurfiets.
2. HUMM rijden, en daarvoor/daarna lekker zelf een weekje op pad op de huurfiets met een (gratis) kaartje en wat tips door mij geschreven.
3.  HUMM rijden, en daarvoor/daarna een guided tour met een tour operator (eigenaar van de KTM/KLR ;-)). Hem ontmoet je dan met z'n dikke truck en trailer met bagage op campings enzo. (Soort LWR/LWD, 'we meet up at borders but really, the bikes are on their own' ;-))
4.  HUMM rijden met je eigen motor (invliegen via Air Canada gaat pakweg 1200 euro retour kosten naast je ticket) en ervoor/erna lekker zelf op pad
5. HUMM rijden op een Canadeese motor, en ervoor/erna lekker zelf op pad. Ik kan evt helpen met aanschaf/verkoop van die fiets. Denk DRZ400 voor 2500 euro aanschaf.

Dan zou de HUMM een soort kickstarter zijn van een motorvakantie zeg maar, met de garantie dat je zeker weten op een paar bizar mooie plaatsen komt.

Alle info/feedback welkom! Ik heb simpelweg geen idee hoeveel animo hiervoor is - en hoeveel werk ik dus moet steken in onderhandelingen emt Air Canada enzo :-D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #94 Gepost op: 01-09-2015, 19:21 »
Keuze 6 crosspunten tellen..... :-X

Wat zou drie weken 690 huren kosten denk je?

Frank.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #95 Gepost op: 01-09-2015, 19:31 »
Welke periode is er prima te rijden
Dus eigenlijk wat is het droge seizoen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #96 Gepost op: 01-09-2015, 19:55 »
member: ga ik vanavond over onderhandelen ;-)
member: Aberta is eigenlijk een halve woestijn - en het weer is heel achterlijk. British Columbia is veel stabieler. Ik vind juli-eind September het mooist. Dan kun je best 5 cm sneeuw krijgen overwachts, maar het is droog, helder, mooi.
Hier is het weer 'wisselvallig' maar meestal mooi zeg maar ..Dus als het een dag regent, dan is het maar eventjes en de rest van de week weer mooi.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #97 Gepost op: 02-09-2015, 09:52 »
Het lijkt me serieus supermooi. Wel is het voor Nederlanders natuurlijk wat duurder vliegen als bv naar Spanje/Marokko. Dus dan zal er een vakantie direct aan vast zitten denk ik.

Ik denk dat je 1e drie opties eigenlijk allemaal wel kunnen. Het is dan natuurlijk ook afhankelijk met hoeveel man je bent. Met een groepje zijn optie 1, met name 2 mooi denk ik, ben je met weinig dan optie drie.

Financieel gezien wordt het wel een duur grapje, voorlopig pas ik nog even ;)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #98 Gepost op: 02-09-2015, 11:25 »
Invliegen motor lijkt me redelijk.
Hangt natuurlijk af wat in verhouding huur 690 kost.
Hoe lang zal je motor moeten afstaan wat betreft transport?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #99 Gepost op: 05-09-2015, 17:48 »
okay, wat meer details:   (alles in Canadian Dollars, da's goedkoper dan Euro's en USD!)
motorhuur: dat zal pakweg 500 dollar zijn voor het weekend.
Aangezien de KLR/KTM690 van een tourbedrijf zijn, kun je met wat korting een tour boeken bij hem. Denk dan aan pakweg 600 dollar per dag, want deze knul doet behoorlijk high-end tours. Heel mooie routes, en iemand anders zet je tentje voor je op - plus er reist een kok mee. All-in dus.


Invliegen van je motor: ik ben aan het onderhandelen met Air Canada in Heathrow. De motor lever je een dag van tevoren in. Ik hoop rond de 750 dollar per motor enkele reis uit te komen - er vanuit gaande dat je dan ook een ticket bij hen boekt.

Huren van een fiets voor langere tijd:
pakweg 1000 voor een GSA1200, 850 voor een 650GS, 700 voor een KLR per week.

Inderdaad, dit is natuurlijk geen goedkope vakantie naar Zuid Frankrijk op een camping municipal - maar goed, er zijn zat mensen die 1500 dollar per week betalen voor camperhuur hier - als je dan 3 weken komt is je motor invliegen goedkoper! :-D
Voor de invliegers maak ik een kaartje met wat tips/routes zodat je uit de voeten kunt - en natuurlijk mooie routes rijdt. (en gratis hotsprings in het wild enzo)



Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #100 Gepost op: 17-09-2015, 17:25 »
Ben weer wat routes gaan scouten voor de HUMM... Tough job, but someone has to do it!



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #101 Gepost op: 17-09-2015, 17:37 »
Wat een kl.t.n leven heb jij. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #102 Gepost op: 21-09-2015, 16:28 »

Op de vluchtvoor smerig weer - the KTM 530 is een goed vluchtvoertuig!





Met Mirjam een rondje rivier gedaan zodat ze d'r 450 EXC een beetje kon testen:








Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #103 Gepost op: 23-09-2015, 20:05 »
Verdikkie da's mooi zeg ! Moeten toch maar weer eens gaan kijken naar een baan in Canada  :D


2008 op vakantie/orientatie daar geweest en ik kon proefwerken in Bragg Creek maar dat was helaas op de laatste dag van de vakantie dus dat ging niet  :'(
Toen kwan de economische crisis en nouja, nu wonen we in Duitsland maar Canada staat nog steeds op de lijst !


Groeten, Ard

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #104 Gepost op: 25-09-2015, 01:11 »
Hi Ard,


Bragg Creek is wel tof ja - en maar 12km naar McLean Creek - fantastische speeltuin op de motor! :-D


Kom volgend jaar naar de HUMM; kun je mooi van Canada genieten op de motor - of was je vorige trip op de motor?


Groetjes,
Daan