Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: mapsource overzetten(GEFIXT)  (gelezen 3926 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
mapsource overzetten(GEFIXT)
« Gepost op: 30-03-2011, 21:44 »
ik heb mapsource (en heel veel topo) op mijn vaste en verouderde pc staan.
uiteraard een C1 bord gemist met installatie en kan de cd/dvd niet meer vinden.

Hoe kan ik deze software overzetten op laptop? Iemand enig idee?
-2.5Gb gekopieerd
-Garmin map gemaakt in program files
-als ik mapsource.exe probeer zegt hij in een foutmelding dat ik één of meer mapsource producten moet hebben en het dan weer proberen.
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: mapsource overzetten
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2011, 21:52 »
Schijf er uit halen en van iemand een passende externe schijf behuizing met USB aansluiting lenen, is een manier.
Moet wel de goeie afmeting (waarschijnlijk 3,5 inch) en interface zijn. Staat wel op je schijf: IDE, SATA etc.
Of zoiets aanschaffen, kan je je schijf nog blijven gebruiken. Prijs valt mee.
Bijv bij www.conrad.nl zoek op 3,5" HDD-behuizingen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: mapsource overzetten
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2011, 23:15 »
Bedoel je mapsource en topo in opslag, om op je pc laptop te installeren
of mapsource en topo alleen geinstalleerd op je oude pc en dat wil je overzetten.

Je kan basecamp vrij van de garminsite downloaden en daarna update van mapsource draaien die ook vrij te dowloaden is.
Is laatst nog een topic over geweest. Met de links.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: mapsource overzetten
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2011, 14:13 »
Het is gelukt.. thx mates!!
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: mapsource overzetten(GEFIXT)
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2011, 15:25 »
Mooi,


een vervolg

Met JaVaWa GMTK kunt u een backup maken van uw kaarten en deze (op een andere computer) weer terugzetten inclusief de ontgrendelcodes; opnieuw installeren van kaarten is niet nodig.

Migratie van uw Garmin kaarten van een oude naar een nieuwe computer is met dit programma zeer eenvoudig.

Wilt u uw kaarten ook op een tweede computer (bijvoorbeeld een laptop of netbook) gebruiken? Met JaVaWa GMTK is dat zo geregeld.

Als u JaVaWa GMTK gebruikt om kaarten over te zetten naar een nieuwe PC is het aan te raden om dit te doen vóór het installeren van MapSource. De versie van MapSource die u kunt downloaden van de website van Garmin is namelijke een update-versie, die weigert te installeren als er geen eerdere versie aanwezig is. JaVaWa GMTK prepareert, indien nodig, automatisch uw PC zodanig dat MapSource zich wél laat installeren.



zie deze site:

http://www.javawa.nl/gmtk.html  misschien dat het nog wat in ontwikkeling is. zie versie.