Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst  (gelezen 4359 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst
« Gepost op: 01-12-2013, 13:58 »
Wie weet welk lettertype gebruikt is voor de tekst "GO !!!!!" van de KTM Gauloises motoren?
Of heeft de tekst in een bestand dat te gebruiken is voor het maken van stickers.



Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises \\\"GO !!!!!!\\\" tekst
« Reactie #1 Gepost op: 02-12-2013, 14:18 »


Post Merge: 02-12-2013, 14:32


Post Merge: 02-12-2013, 14:33
Nog even met de maten spelen (tussen de uitroeptekens etc) Herman, maar die moet je maar even mailen ;)

Je hebt trouwens mail!
ARM facebook HIER

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst
« Reactie #2 Gepost op: 02-12-2013, 19:17 »
Is daar niet een epje voor (poging bijdetijds over te komen  ;) )
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst
« Reactie #3 Gepost op: 02-12-2013, 19:38 »
Probleem is vaak dat merken eigen lettertypers hebben en die zijn meestal niet zo 123 verkrijgbaar, en dus lastig te vinden. Maargoed de boverstaande komt letterlijk uit het logo van het peukenbakkers merk, dus die klopt nu opzich :)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst
« Reactie #4 Gepost op: 02-12-2013, 22:30 »
Lijkt er goed op, maar als ik naar de LC8 uit de startpost kijk, lijkt het lettertype daar wat smaller. "Beter dan het origineel", zou ik bijna zeggen.


Kan gezichtsbedrog zijn (of perspectivische vervorming omdat het vlak niet haaks op de foto staat), maar misschien toch even de moeite om te checken - en redelijk eenvoudig te corrigeren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst
« Reactie #5 Gepost op: 02-12-2013, 22:36 »
heel veel logo's kan je vinden op brandsoftheworld.com maar deze helaas niet. De poging van Crazybond is heel aardig maar het is het niet, de spatiering klopt niet en de letters zijn vetter dan op allerlei foto's van KTM .... Rossi reed er ook mee rond trouwens op een yamaha.

Ik zal morgen op school eens even een typograaf vragen ....
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst
« Reactie #6 Gepost op: 02-12-2013, 22:42 »
Ik had Photoshop nog open staan....






Als het moet kan ik 'm wel van een foto afhalen, maar dan wel van een hoge resolutie foto (van ktmimages of zo). En dan moeten we zeker weten dat het vlak redelijk haaks op de foto staat.


Ik denk dat het voorbeeld van Crazybond inderdaad beter en mooier is dan het origineel, even afgezien van de spatiering van de uitroeptekens - zoals hij zelf al aangaf.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst
« Reactie #7 Gepost op: 02-12-2013, 22:48 »
purist als ik ben ..... niets is mooier dan een origineel! zeker als het om een huisstijl gaat.... ook al is het origineel lelijk
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises \"GO !!!!!!\" tekst
« Reactie #8 Gepost op: 02-12-2013, 23:03 »
Lijkt er goed op, maar als ik naar de LC8 uit de startpost kijk, lijkt het lettertype daar wat smaller. "Beter dan het origineel", zou ik bijna zeggen.


Kan gezichtsbedrog zijn (of perspectivische vervorming omdat het vlak niet haaks op de foto staat), maar misschien toch even de moeite om te checken - en redelijk eenvoudig te corrigeren.

Ik heb in dit geval zelf de dikte getekend, kan dus inderdaad afwijken/eenvoudig aangepast worden.

Post Merge: 02-12-2013, 23:04

heel veel logo's kan je vinden op brandsoftheworld.com maar deze helaas niet. De poging van Crazybond is heel aardig maar het is het niet, de spatiering klopt niet en de letters zijn vetter dan op allerlei foto's van KTM .... Rossi reed er ook mee rond trouwens op een yamaha.

Ik zal morgen op school eens even een typograaf vragen ....


Is heel eenvoudig aan te passen, heb daar verder ook nog niet echt goed naar gekeken, ging in dit geval even om de letters :)

De afstand tussen de uitroeptekens etc is toch afhankelijk van de uiteindelijke maten en dus de ruimte op de kappen. En uiteindelijk moet in dit geval Harruk het mooi vinden, dat is het belangrijkste!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst
« Reactie #9 Gepost op: 02-12-2013, 23:17 »
Jemig. Het topic begint ineens te lopen.


Anyway, hou er rekening mee dat alles mooi op de tank en kappen van een LC4 Adventure moet passen. Mbt de opmerkingen tot de spatiering en dergelijke, we zijn al weer een paar uur en versies later en hier aangekomen:







Verder kan ik er van zeggen dat het sterk op het origineel moet lijken, maar dat het ook netjes op de motor moet passen. En dat er daarom geen delen van een G, O of uitroeptekens wegvallen door de overgang van tank naar kap, of door de ventilatiegaten.






Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises \"GO !!!!!!\" tekst
« Reactie #10 Gepost op: 02-12-2013, 23:17 »
purist als ik ben ..... niets is mooier dan een origineel! zeker als het om een huisstijl gaat.... ook al is het origineel lelijk

Ik snap je punt, maar het komt uiteindelijk toch op een andere brommert, en de kappen zijn toch echt anders als die 950/990...

Post Merge: 02-12-2013, 23:19
En het plaatje van hierboven met die van hierboven


ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst
« Reactie #11 Gepost op: 03-12-2013, 07:15 »
zo n sticker wil ik ook wel op mijn lc4 adventure tank

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Groet Marc

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst
« Reactie #13 Gepost op: 03-12-2013, 11:00 »
En dat zit je weer met maten die je niet zelf kan kiezen etc. En naar mijn mening is de kwaliteit van los gesneden materiaal veel beter dan het geprinte spul. ook ivm zonlicht en verkleuring etc.

Voor vragen kun je me even pmen of mailen kini :)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Gezocht: Lettertype Gauloises "GO !!!!!!" tekst
« Reactie #14 Gepost op: 10-11-2020, 10:29 »
Ff een oud draadje weer oppakken, hoe is het afgelopen met de decal GO!!!!!!! Harm? ik denk eraan om zelf ook mijn LC4 met deze decal te voorzien.
Ik hoor het graag
fka Fr@nk