Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?  (gelezen 3258 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #15 Gepost op: 06-04-2020, 12:29 »
ik ben ooit op de Xt600Z naar Schotland geweest...


was koud en mooi..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #16 Gepost op: 06-04-2020, 12:57 »
Jaloers man zo mooi een husaberg zou er ooit nog eens op willen vertoeven.
Wist niet dat je er een mooie safari tank voor kon krijgen?
Belooft een mooie reis.
Dankje propje, staat op het moment nog een 570 op marktplaats helaas wel redelijk hoog aantal uren.
Ik heb er twee op het moment die met de safari tank is een FE450 uit 2011 en de 570 is van 2010 die ben ik nu aan het op bouwen komt ook een safari tank op.
Echter is dit niet zelfde idee als bij KTM waar je complete tank vervangt, deze gaat als hoefijzer over je bestaande tank heen zoals jij je fuel bladers ook op de 690 had gemonteerd.
Maar dit is niet meest efficiënte gebruik van de ruimte.
Mooier alternatief is de [size=78%]http://www.husabergrally.com/kits.php[/size][/size][size=78%] [/size]
Maar deze zijn behoorlijk aan de prijs €3000+ nu was ik voor nieuwe safari voor en achter +-€1000.


De 450 wil ik later nog opbouwen tot roadbook/ rally raid fiets.


Er is veel info te vinden op ADVrider forum en op facebook is een "husaberg 70degree riders group heel actief.
Walter Colebatch is nu een 570 op aan het bouwen met bovenstaande rally kit en aurora rally opbouw, staat op dit moment bij Hyperpro.
zie op facebook "Husaberg adventure team"


Ik was ook geïnspireerd geraakt door de lichter is fijner rijden verhalen die je laatste tijd voor bij ziet komen dus was in eerste instantie naar een KTM rally replica (450/690rfr) en KTM 500 EXC aan het kijken maar toen kwam uiteindelijk de husaberg op mijn pad en dat is eigenlijk gewoon een voorloper op de 500exc van KTM, maar dan wel met die excentrieke husaberg twist er over heen.

Post Merge: 06-04-2020, 13:01

Wauw coole gast lijkt me dat. Super dat je hem ontmoet hebt.
Ja stond niet op mijn planning maar kwam toevalig zo uit en moet zeggen dat Walter inderdaad een grote inspiratie voor mij geweest is, en ik denk met mij vele andere.
En ja is echt een hele sympathieke en relaxte kerel maar in het beging wat terug houden met het openbaar delen van zijn info omdat hij eerst een beetje wil weten wat voor vlees hij in de kuip heeft.

Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #17 Gepost op: 06-04-2020, 16:53 »

Tja, wij zetten onze reizen op onze homepage. Of is dit ouderwets??
ik kan wel verhalen hierheen kopieren...
www.bikebrothers.nl


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #18 Gepost op: 06-04-2020, 20:21 »
Tja, wij zetten onze reizen op onze homepage. Of is dit ouderwets??
ik kan wel verhalen hierheen kopieren...
www.bikebrothers.nl


Ha ha! Volgens mij is een website inmiddels inderdaad ouderwets.... Maar wel leuk. En leuk was ook altijd het Travelmaniacs weekend. Heb daar ook van jullie verhalen genoten. Die tijden lijken intussen voorbij. De nieuwe generatie hangt alleen nog maar rond op gezichtenboek of instagram zeker? Er gaat niks boven een boven een vuurtje met een biertje en een paar goede verhalen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #19 Gepost op: 06-04-2020, 22:17 »
Met al het binnenzitten heb ik wel een TT600RE kop van nieuwe klepsteelhoedjes voorzien. Ze staan er dan allebei weer fris bij voor als het weer kan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #20 Gepost op: 06-04-2020, 22:46 »

Ha ha! Volgens mij is een website inmiddels inderdaad ouderwets.... Maar wel leuk. En leuk was ook altijd het Travelmaniacs weekend. Heb daar ook van jullie verhalen genoten. Die tijden lijken intussen voorbij. De nieuwe generatie hangt alleen nog maar rond op gezichtenboek of instagram zeker? Er gaat niks boven een boven een vuurtje met een biertje en een paar goede verhalen.
Juist. De travel maniacs weekenden waren voor mij een belangrijke inspiratie om gewoon te vertrekken. die mis ik wel nu! Respect voor het groepje mensen die toen de organisatie op zich genomen hebben! Achteraf een zeldzaam type.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #21 Gepost op: 07-04-2020, 07:35 »

Ik was ook geïnspireerd geraakt door de lichter is fijner rijden verhalen die je laatste tijd voor bij ziet komen dus was in eerste instantie naar een KTM rally replica (450/690rfr) en KTM 500 EXC aan het kijken maar toen kwam uiteindelijk de husaberg op mijn pad en dat is eigenlijk gewoon een voorloper op de 500exc van KTM, maar dan wel met die excentrieke husaberg twist er over heen.

Die husaberg twist vind ik fascinerend. Wat doet dat met het karakter van die motor?
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #22 Gepost op: 07-04-2020, 12:37 »
Die husaberg twist vind ik fascinerend. Wat doet dat met het karakter van die motor?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit lastig vind om een oprecht antwoord op te geven, ik heb weinig vergelijkings materiaal, ben van les motor naar klassieke suzuki GSX750 4 in lijn, naar DRZ 400 gegaan en nu een Husa FE 450 en 570.
Maar hoe ik het heb begrepen van de meer ervaren rijders is het voornamelijk het meer centraal gelegen zwaarte punt en ik denk wat nog wel het meest merkbaar is dat motor beweging nu meer horizontaal dus in de rij richting van de motorplaats vinden dan verticaal wat je terug merkt in het rijgedrag door dat gyroscopisch gedrag wat anders is.
Hier nog mooi artikel over de ontwikkeling van dit unieke model: https://lampenracer.blogspot.com/2020/03/husaberg-70-die-letzte-husaberg.html?fbclid=IwAR2zIeaz4AwMF9HLyIvRLU0RHHRrHjIZtR_tXJSZuNP91a6FAIJ4OFJW4Ac

Maar voor mij was de gewicht en vermogens verhouding en de beter vering ten opzichte van de DRZ al weer zoon stap voorwaards dat die gyroscopische effecten mij nog niet direct zijn opgevallen.

Maar er zitten nog wel wat meer husaberg 70graden rijders hier op het forum misschien dat zij hun ervaringen ook is kunnen beschrijven.
Gezwindespoed heeft een 570 volgens mij en wel wat meer ervaring er mee als mij denk ik.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #23 Gepost op: 07-04-2020, 15:49 »

waarom zo weinig reisverhalen?
Ik zou ze hier soms graag posten maar vind het gewoon héél omslachtig om hier een verslag te schrijven met foto's.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #24 Gepost op: 07-04-2020, 18:24 »
Jullie mogen binnenkort mijn husaberg overnemen..
Kwa reisverhalen vanaf vvorig jaar mei geen echte reis gemaakt helaas

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #25 Gepost op: 08-04-2020, 10:12 »
Zou ik niet doen. Als je iets hebt staan kan je altijd weg.