wow, 259 pagina's
Die ga ik nooit gelezen krijgen
Ik dacht hier in deze rubriek even een topic te openen met als titel "Wat is de betere allroadreismotorfiets" maar me dunkt dat deze 690 wel verdomd populair is !
Zelf heb ik na acht jaar KTM 950 Adventure en vele, vele valpartijen op vele soorten ondergronden de behoefte ontdekt om iets te hebben dat lichter is om terug recht te zetten. Iets rond de 150kg zo ongeveer, dat is een volle "mens" lichter dan een volgetankte 950 Adv.
Eerste reflex was een Xchallenge, maar die zitten belachelijk hoog ! (ik ben 1m75). En er zijn veel aanpassingen nodig om die reiswaardig te krijgen.
Dan dacht ik XCountry, maar die zijn heel mooi en modern en de motor heeft een erg lichte en zachte draaicultuur, maar eigenlijk is dat een showroom-motootje, zo schoon!
Vervolgens even met de Husqvarna Terra gereden, ook erg soepel en stil en krachtig, maar de dealer is te ver van mijn deur en er aan sleutelen is een behoorlijk complexe aangelegenheid!
De SMW Super Dual lijkt me fantastisch, wegens niet al te hoog, uiterst compleet, modern, schoon. Maar 't is 1) Italiaans (onderdelen?) en 2) 't is een kersvers merk waarvan we niet weten hoeveel jaar dat gaat blijven bestaan.
Ook de omgebouwde TA van een maat van me bleek nog veel te zwaar te zijn.
De 701 is gewoonweg véél te duur voor me (psychologisch....)
De Himalayan lijkt me wel iets leuk, en binnen 3 weken ga ik er mee testrijden, bagagemogelijkheden lijken zeer uitgebreid.
Maar ondertussen dus, heb ik op de okkaziemarkt deze KTM 690 Enduro ontdekt. Binnen 2 weken ga ik met een modelletje van 2014 testrijden.
Ik ben reuzebenieuwd hoe hoog hij gaat aanvoelen, en hoe soepel en stil het motortje gaat zijn!